۲۰ خرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۱۷
کد خبر: 82559734
T T
۰ نفر

آیت الله مستجابی تجلیل شد

۲۰ خرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۱۷
کد خبر: 82559734
آیت الله مستجابی تجلیل شد

اصفهان - ایرنا - در مراسمی از آیت الله سید مرتضی مستجاب الدعواتی مشهور به آیت الله مستجابی از علمای اصفهان و پیشكسوت ورزش زورخانه تجلیل شد.

به گزارش ایرنا، در این مراسم كه جمعه شب در كاخ موزه چهلستون اصفهان و با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار، شهردار و جمعی از مردم اصفهان برگزار شد، همچنین از كتاب زندگینامه آیت الله مستجابی با عنوان « مجتهدی پهلوان » رونمایی شد.
این كتاب به روایت زندگینامه این عالم در قالب خاطرات، اسناد، مكاتبات و تصاویر این مجتهد و پیشكسوت ورزش زورخانه كشور می پردازد.
آیت الله حسین مظاهری از مراجع تقلید و رئیس حوزه علمیه اصفهان با ارسال پیامی به مراسم نكوداشت آیت الله مستجابی ضمن تقدیر از برگزاركنندگان این نكوداشت، اضافه كرد: شخصیت جلیلی كه در این محفل گرامی تكریم ایشان را وجهه همت خود ساخته‌اید، از شرافت‌ های جسمی والایی برخوردارند.
آیت الله مظاهری در بخشی از پیام خود اضافه كرد: روح صفا، وفا، مردانگی و جوانمردی این عالم جلیل سالیان درازی است كه باعث شده است تا سخا، مروت، احسان و فتوت ایشان در افواه خاص وعام افتاده است و همگان از این روحیات تحسین برانگیز جناب ایشان به نیكی یاد می‌كنند.
رئیس حوزه علمیه اصفهان با اشاره به سوابق علمی، سیاسی و اجتماعی
آیت الله مستجابی افزود: سابقه حضور ممتد ایشان در حوزه‌های علمیه نجف اشرف، اصفهان و تهران در كنار این روحیات بلند، مایه حرمت و پدید آمدن جایگاهی هم در نزد مراجع عظام و علمای اعلام، خواص حوزه‌های علمیه و هم در نزد عموم طبقات مختلف مردم در طی 9 دهه اخیر بوده و این نیز از فضل و عنایت خداوند است كه ایشان در میان خاص و عام محبوب و مورد احترام ویژه اند.
این مرجع تقلید در پیام خود اضافه كرد: همراهی معظم له ( آیت الله مستجابی) با شخصیت بزرگی همچون مرحوم آیت‌ الله حاج سید ابوالقاسم كاشانی، در عرصه سیاست و مبارزه طاغوت و تلاش برای تحكیم ارزش‌های دینی و تثبیت حقوق ملی مردم گوشه‌ ای دیگر از ابعاد شخصیت ایشان است و بی شك تجارب ایشان در این عرصه كه آمیخته با روح مروت، فتوت و همراه با نقد و تحلیل منصفانه است برای همه فعالان در عرصه خطیر سیاست راهگشا و عبرت آموز است.
مراسم تجلیل از این مجتهد با هنرنمایی ورزشكاران ورزش زورخانه اصفهان همراه بود.
آیت اللّه سید مرتضی مستجاب الدعواتی مشهور به «مستجابی» فرزند حاج سید اسدالله مستجاب الدعواتی و نوۀ آیت‌ الله سید ابوالحسن صدرعاملی، معروف مستجاب الدعواتی، در ۱۳۰۲ به دنیا آمد.
آیت الله مستجابی از علمای برجسته خاندان بزرگ صدر است كه تحصیلات خود را در حوزۀ علمیۀ تهران و نجف اشرف ادامه داد و موفق به اخذ درجه اجتهاد از سوی آیت الله سید ابوالحسن اصفهانی شد.
او در دوره جوانی و پیش از كهولت سن همزمان با تحصیلات حوزوی، به ورزش زورخانه می پرداخت و به همین دلیل از او به عنوان مجتهدی پهلوان یاد می شود.
آیت الله مستجابی یكی از مبارزان سیاسی در دورۀ ملی شدن صنعت نفت و از نزدیكان آیت الله كاشانی به شمار می‌ رود.
آیت الله مستجابی در امور خیریه و عام المنفعه از سوابق طولانی برخوردار است و همچنین نیز در حوزۀ شعر، ادب و هنر فعالیت دارد.
2093 ** خبرنگار و انتشاردهنده: اصغر دواتگر

سرخط اخبار استان‌ها