همیشه حاج آقا رئیسی را دعا می‌کنم

تهران- ایرنا- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حساب کاربردی خود در توئیتر به دیدار با آیت‌الله مستجابی و دعای همیشگی ایشان برای رئیس جمهور خبر داد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، محمد مهدی اسماعیلی روز جمعه- ۲۷ خردادماه ۱۴۰۱- در حساب کاربری خود در فضای مجازی از آیت الله سید مرتضی مستجابی ۹۹ ساله به عنوان فقیه مبارز، مجاهد نستوه و عارف کتوم یاد کرد و افزود: ایشان ‏در مبارزات نفت از فعال‌ترین‌ها بوده و عمر سراسر برکتش را برای استعلای دین صرف کرده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این توئیت آیت الله مستجابی را یک عالم ورزشکار و پهلوان درجه یک زورخانه توصیف کرد و اظهار داشت: ‏دیروز می‌گفت همیشه حاج آقا رئیسی را دعا می‌کنم و این وظیفه همه است.

آیت‌اللّه سید مرتضی مستجابی در یک نگاه

آیت اللّه سید مرتضی مستجاب الدعواتی مشهور به «مستجابی» فرزند حاج سید اسدالله مستجاب الدعواتی و نوۀ آیت‌ الله سید ابوالحسن صدرعاملی، معروف مستجاب الدعواتی، در ۱۳۰۲ به دنیا آمد.

وی که از علمای سرشناس شهر اصفهان است، به علت نسبت خانوادگی و اینکه خود از خاندان صدر است، از جوانی رابطه‌ای نزدیک و صمیمی با امام موسی صدر داشته است که این دوستی و تعلق خاطر، همچنان به قوت خود باقی است. آیت الله مستجابی تحصیلات خود را در حوزۀ علمیۀ تهران و نجف ادامه داد و موفق به اخذ اجتهاد از آیت الله سید ابوالحسن اصفهانی شد. او یکی از مبارزان سیاسی در دورۀ ملی شدن صنعت نفت و از نزدیکان آیت الله کاشانی به شمار می‌رود.

آیت الله مستجابی در امور خیریه و عام المنفعه از سوابق طولانی برخوردار است و همچنین دستی نیز در حوزۀ شعر و ادب و هنر دارد.

به گزارش ایرنا،محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز پنجشنبه- ۲۶ مردادماه ۱۴۰۱- در ادامه سفرهای استانی دولت مردمی، در بیست و پنجمین سفر استانی دولت سیزدهم وارد استان اصفهان شد و به عنوان نماینده تام الاختیار رئیس جمهور از نزدیک در جریان مشکلات دو شهرستان شهرضا و دهاقان در حوزه‌های مختلف فرهنگی و صنعتی قرار گرفت.

همیشه حاج آقا رئیسی را دعا می‌کنم

دیدار با اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه، حضور در نشست شورای فرهنگ عمومی و اداری، دیدار با پدر شهید آقای حسین علی شعبان پور به مزرعه این عزیز رفت و درجه یک هنری را به این هنرمند پیشکسوت عرصه شعر و موسیقی و آواز تقدیم کرد.همچنین مقرر شد نام ان هنرمند ۸۶ ساله در فهرست طرح مستمری تکریم هنرمندان صندوق اعتباری هنر قرار گیرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همانگونه که در برنامه‌های خود برای اخذ رای اعتماد نمایندگان مجلس شورای اسلامی موضوع تکریم و قدردانی و حمایت از اصحاب فرهنگ،هنر و رسانه به ویژه پیشکسوتان این عرصه را مورد تاکید قرار داده بود، از ابتدای قبول مسوولیت در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این مهم را در دستور کار جدی قرار داده و امروز با گذشت حدود ۹ ماه از شروع بکار دولت سیزدهم با جدیت تکریم هنرمندان به ویژه در سفرهای استانی عملیاتی و اجرایی شده است.

همیشه حاج آقا رئیسی را دعا می‌کنم

افزایش عضویت اعضای صندوق اعتباری هنر، اهدای درجه هنری به هنرمندان پیشکسوت، بزرگداشت استاد کابلی از سوی صندوق اعتباری هنر، ارایه بسته‌های حمایتی و تسهیلات به اصحاب فرهنگ و هنر، عیادت و حضور در منازل پیشکسوتان کشور از جمله اقدامات اسماعیلی و تیم همراه وی است. 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha