نمایندگان «میشل عون»، «نبیه بری» و «سعد الحریری» دفتر یادبود شهدای حملات تروریستی تهران را امضا كردند

بیروت-ایرنا-نمایندگان «میشل عون» رئیس جمهوری، «نبیه بری» رئیس پارلمان و «سعد الحریری» نخست وزیر لبنان در كنار ده ها شخصیت دیگر امروز جمعه با حضور در سفارت ایران ضمن دیدار با «محمد فتحعلی» سفیر، دفتر یادبود شهدای حملات تروریستی تهران را امضا كردند.

«جان عزیز» به نمایندگی از عون، «ایوب حمید» به نمایندگی از بری و «فادی فواز» به نمایندگی از الحریری در دیدار با سفیر ایران در بیروت ضمن محكومیت حملات تروریستی تهران مراتب همدردی و همبستگی خود را با ملت و دولت ایران اعلام كردند.
پیشتر میشل عون و نبیه بری با ارسال پیام های جداگانه این حملات را محكوم كرده بودند.
همچنین نماینده «جوزف عون» فرمانده ارتش لبنان نیز امروز به سفارت ایران آمد و ضمن دیدار با سفیر پیام ژنرال عون را در دفتر یادبود شهدای حوادث تروریستی تهران ثبت كرد.
ده ها شخصیت سیاسی، مذهبی، فرهنگی، اقتصادی و رسانه ای لبنان و سفیران و دیپلمات های ارشد مقیم بیروت نیز با حضور در سفارت ایران ضمن دیدار با محمد فتحعلی سفیر جمهوری اسلامی ایران و ابراز همدری و تسلیت، دفتر یادبود شهدای حملات تروریستی تهران را امضاء كردند.
سفرا و دیپلمات های ارشد كشورهای روسیه، چین، سوریه، عراق، عمان، الجزایر، مصر، تونس، هند، پاكستان، فرانسه، ایتالیا، سوئد، اسپانیا، اسلواكی، یونان، ارمنستان، آرژانتین، كوبا و برزیل از جمله شخصیت هایی بودند كه امروز در سفارت ایران حاضر شدند و دفتر یادبود را امضا كردند.
ده ها نماینده مجلس و شخصیت سیاسی و رئیسان و نمایندگان احزاب و گروه هایی چون حزب الله، جنبش امل، جماعت اسلامی، تجمع علمای مسلمین، حزب كمونیست، حزب دموكراتیك خلق، جبهه خلق برای آزادی فلسطین، جبهه دموكراتیك برای آزادی فلسطین، جبهه آزادی بخش فلسطین و جنبش فتح انتفاضه از جمله افرادی بودند كه امروز در سفارت ایران حاضر شدند و حملات تروریستی تهران را محكوم كردند.
صبح چهارشنبه گذشته در دو حمله تروریستی جداگانه، ساختمان مجلس شورای اسلامی و حرم امام خمینی (ره) هدف تیراندازی مهاجمان انتحاری مسلح قرار گرفت كه تاكنون شهادت 17 نفر و مجروح شدن 52 نفر تائید شده است.
به گفته منابع امنیتی، با هوشیاری ماموران حرم مطهر حضرت امام خمینی(ره)، یكی از مهاجمان انتحاری قبل از اقدام مورد اصابت گلوله قرار گرفت و فرد انتحاری دیگر نیز خود را منفجر كرد. از سه مهاجم به مجلس شورای اسلامی یك تروریست خود را منفجر كرد و 2 تن دیگر توسط نیروهای امنیتی و حفاظتی به هلاكت رسیدند.
گروه تكفیری تروریستی داعش مسئولیت این حملات را بر عهده گرفته است.
خاورم**2054
انتشاردهنده: محمد خواجوئی

سرخط اخبار جهان