۱۹ خرداد ۱۳۹۶، ۸:۵۶
کد خبر: 82558665
T T
۰ نفر
دفتر یادبود شهدای حملات تروریستی تهران در مالزی گشوده شد

كوالالامپور- ایرنا - دفتر یادبود شهدای حوادث تروریستی در تهران روز جمعه در سفارت جمهوری اسلامی ایران در كوالالامپور پایتخت مالزی گشوده شد.

به گزارش ایرنا، دیپلمات های خارجی مقیم كوالالامپور و مقامات مالزی با حضور در سفارت كشورمان ضمن نگارش جملاتی درباره این حملات تروریستی غیرانسانی نسبت به شهدای آن ادای احترام كردند.
تاكنون مقاماتی از مالزی و دیپلمات های كشورهای مختلف به منظور ادای احترام به شهدای این حادثه و ابراز همدردی با دولت و ملت ایران در سفارت كشورمان در كوالالامپور حضور یافته اند.
سفارت جمهوری اسلامی ایران در مالزی به دنبال حملات تروریستی تهران كه منجر به شهادت 17 نفر از هموطنان شد، اقدام به گشایش دفتر یادبود كرد.
در دو حمله تروریستی جداگانه روز چهارشنبه ساختمان اداری مجلس شورای اسلامی و حرم امام خمینی (ره) هدف تیراندازی پنج تن از مهاجمان انتحاری مسلح قرار گرفت كه در نتیجه آن، 17 نفر شهید و ده ها نفر مجروح شدند.
به گفته منابع امنیتی، با هوشیاری ماموران پلیس حرم مطهر امام خمینی(ره)، یكی از مهاجمان انتحاری قبل از اقدام مورد اصابت گلوله قرار گرفت و فرد انتحاری دیگر نیز خود را منفجر كرد. سه مهاجم به ساختمان مجلس نیز در جریان درگیریها به هلاكت رسیدند.
وزارت اطلاعات با افشای هویت و عكس ترویست ها اعلام كرد: تیم عملیاتی داعش كه در عملیات تروریستی حرم مطهر و مجلس شورای اسلامی مشاركت داشتند 5 نفر از عناصر تروریست سابقه دار وابسته به گروه های وهابی و تكفیری بودند كه پس از جذب توسط گروهك تروریستی داعش، از كشور خارج شده و در جنایات این گروهك تروریستی در موصل و رقه مشاركت داشتند.
گروهك تروریستی داعش مسئولیت حمله به ساختمان مجلس و حرم امام(ره) را بر عهده گرفته است.
مراسم تشییع پیكر شهدای این حملات تروریستی امروز جمعه در تهران برگزار می شود.
آساق**241**1611**انتشاردهنده: رضاپیمان یغمایی

سرخط اخبار جهان