۱۲ خرداد ۱۳۹۶، ۱۵:۴۴
کد خبر: 82552588
T T
۰ نفر
حفظ وحدت جوامع اسلامي از مهم ترين توصيه هاي امام خميني (ره) بود

قزوين-ايرنا-نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه قزوين ياد و خاطره بنيان گذار كبير انقلاب اسلامي را گرامي داشت و گفت: حفظ وحدت و اتحاد جوامع اسلامي يكي از مهمترين توصيه هاي امام خميني (ره) به مردم كشور و ساير مسلمانان بود.

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام والمسلمين عبدالكريم عابديني در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه قزوين با اشاره به پيش رو بودن سالروز رحلت امام راحل،مردم را به توجه هرچه بيشتر به توصيه هاي ايشان و عمل به آنها دعوت كرد و افزود: داشتن وحدت بر پايه ايمان و توحيد يكي از توصيه هاي اكيد امام (ره) بود كه هيچ گاه شكي در آن وجود نداشته است و همواره بايد اين موضوع را يادآوري تا راه امام را گم نكنيم.
وي اظهار كرد: ما مسلمانان بايد براساس فرمايش و توصيه هاي امام راحل با هم وحدت داشته باشيم و البته نه هر وحدتي، چرا كه وحدت كردن با انديشه هاي آمريكا براي به خاك و خون كشيدن دنيا يك وحدت شيطاني است كه بايد از آن دوري كرد.
حجت الاسلام والمسلمين عابديني ادامه داد: اتحاد ما بايد يك توحيدي و ايماني باشد نه اينكه جناحي و 2 قطبي عمل كنيم بلكه بايد با هم صادقانه رفتار كنيم و وحدت مان برپايه ايمان باشد.
وي در ادامه تاكيد بر ساده زيستي مسئولان نظام، دوري از تكبر و فخر فروشي، مبارزه با دشمنان اسلام و تكيه بر قران را از ديگر مواردي عنوان كرد كه مورد تاكيد هميشگي امام خميني (ره) قرار داشت.
امام جمعه قزوين ادامه داد: انديشه هاي امام راحل بر گرفته از قرآن و سيره اهل بيت (ع ) بود و موجب تحول و انقلابي شگرف شد بنابراين حركت ايشان ادامه راه پيامبر اسلام و قيام امام حسين (ع ) بود.

**ولايت فقيه براي ميهن ما يك نعمت بزرگ است
حجت الاسلام عابديني، ولايت فقيه را يك نعمت بزرگ براي ميهن اسلامي دانست و افزود: امروز تمامي آشوب ها،ناامني ها و خونريزي هايي كه در كشورهاي منطقه به وجود مي آيند،به دليل فقدان نعمت ولايت فقيه در آنها است.
نماينده ولي فقيه در استان قزوين خاطرنشان كرد: امروز امنيت كشور ما مديون وجود ولايت فقيه و راهنمايي هاي پيامبر گونه ايشان است.
وي، پيشگيري از نفوذ فرهنگ اجنبي را يكي ديگر از توصيه هاي مهم امام راحل (ره ) برشمرد و خاطر نشان كرد: امروز تحميل فرهنگ اجانب در كشور از اسلحه هم كشنده تر و خطرناك تر است و بايد مسئولان به اين موضوع مهم توجه ويژه اي داشته باشند.
خطيب جمعه اين هفته قزوين در ادامه صدور انقلاب و حمايت از مستضعفان عالم را از ديگر توصيه هاي امام راحل (ره) برشمرد و گفت: ما بايد با كفار مقابله كرده و كاري كنيم شعار مرگ بر آمريكا رساتر شود.
حجت الاسلام و المسلمين عابديني افزود: رفتار و سيره و گفتار امام راحل (ره) و عمل به وصيت نامه سياسي و الهي ايشان باعث تقويت استقلال و عزت مملكت و سربلندي ايران اسلامي است چرا كه هدف انقلاب امام اجرايي كردن دستورات اسلام و قرآن در جامعه بودو با عمل به آنها ما براي خودت عزت و اقتدار به ارمغان مي آوريم.
وي درپايان به سالروز شهادت سردار آزادگان سيد علي اكبر ابوترافي فرد و شهادت مظلومانه جمعي از مسلمانان افعانستان در هفته اي كه گذشت اشاره كرد و با تسليت اين مناسبت و اين واقعه،گفت: ما بايد قدردان شهدا و ايثارگران خود باشيم و اهداف و ارزش هاي آنان را سرلوحه زندگي خود قرار دهيم تا فريب توطئه هاي دشمنان نظام و اسلام را نخوريم.
7390*6128
خبرنگار : گيتي سيمياري**انتشار دهنده: وحيد مقدم سليمي
۰ نفر