۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۲:۰۳
کد خبر: 82534726
T T
۰ نفر
بازی های كشورهای اسلامی/بانوی پرتابگر ایران با ركوردشكنی نقره گرفت

باكو - ایرنا - «سحر ضیایی» در رقابت های دوومیدانی و در ماده پرتاب نیزه در بازی های كشورهای اسلامی با پرتابی به طول 49،15 متر، مدال نقره گرفت.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، رقابت های دوومیدانی بازی های كشورهای اسلامی امروز پنجشنبه در ورزشگاه المپیك شهر باكو با برگزاری مسابقات پرتاب نیزه بانوان و با حضور ٧ پرتابگر از كشورهای تركیه و ایران (٢ نفر)، جمهوری آذربایجان، پاكستان و مراكش برگزار شد.
سپیده توكلی و سحر ضیایی دو نماینده كشورمان در این بخش از رقابت ها بودند كه حضور توكلی در رقابت های پرتاب نیزه به صورت تشریفاتی بود، چرا كه طبق قوانین برای شركت در رقابت های پرش ارتفاع باید در این مسابقات (پرتاب نیزه) حاضر می شد تا مجوز شركت در رقابت های پرش ارتفاع را به دست آورد.
بنابراین، توكلی فقط یك پرتاب انجام داد كه آن هم خطا شد. توكلی بعد از این پرتاب، اقدام به پرتاب دیگری نكرد در حالی كه دیگر نماینده كشورمان یعنی سحر ضیایی هر ٦ پرتاب خود را انجام داد و موفق به كسب مدال نقره شد.
سحر ضیایی با ركورد ٤٩.١٥ متر، بعد از نماینده تركیه در جایگاه دوم ایستاد و صاحب مدال نقره شد. پرتابگر دیگری از تركیه نیز عنوان سوم را به خود اختصاص داد.
ضیایی با این پرتاب ركورد ملی ایران را كه در اختیار «امینه ایری» بود، ارتقا داد.
سحر ضیایی بانوی پرتابگر ایران پس از كسب مدال نقره گفت: سطح بازی های كشورهای اسلامی حداقل در رقابت های پرتاب نیزه خیلی بالا بود. نفر اول المپیك هم در مسابقات شركت داشت و من در رقابت با او موفق به كسب مدال نقره شدم.
وی اظهار داشت: كسب این مدال در میدانی كه ورزشكار المپیكی در آن حضور دارد، برای من موفقیت به حساب می آید اما به طور قطع من هم مثل هر ورزشكار حرفه ای دیگری، المپیك و مدال طلا این بازی ها را هدف اصلی خود قرار داده ام.
ضیایی بیان داشت: اینكه من با پرتاب ٤٩.١٥ متر نایب قهرمان شدم و ركورد داخلی ایران را هم جابه جا كردم، برایم یك موفقیت بزرگ است.
با مدال نقره ضیایی، كاروان ایران تاكنون ١٤ طلا، ١٧ نقره و 25 برنز در چهارمین دوره بازی های كشورهای اسلامی كسب كرده است.
چهارمین دوره بازی های همبستگی كشورهای اسلامی با حضور نمایندگان 54 كشور عضو سازمان همكاری های اسلامی در 22 رشته ورزشی از 22 اردیبهشت ماه در باكو پایتخت جمهوری آذربایجان آغاز شد و تا اول خرداد ماه ادامه دارد.
كاروان ایران نیز با تركیب 280 نفر (127 ورزشكار مرد و 31 ورزشكار زن) در 20 رشته به غیر از فوتبال و هندبال از 16 فدراسیون ورزشی در این بازی ها حضور دارند.
برای آگاهی از آخرین اخبار ورزش ایران و جهان با كانال ورزشی ایرنا در تلگرام irnavarzesh@ همراه شوید.
ورزشی**9250** 1067**1027**خبرنگار: گلی سفیدزاده**انتشار: جواد دهقانی

سرخط اخبار ورزش