۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۰:۵۰
کد خبر: 82531683
T T
۰ نفر

300 دستگاه تاكسي فرسوده در سنندج نوسازي مي شود

۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۰:۵۰
کد خبر: 82531683
300 دستگاه تاكسي فرسوده در سنندج نوسازي مي شود

سنندج- ايرنا- مديرعامل سازمان تاكسيراني شهرداري سنندج گفت: هم اكنون كار نوسازي 300 دستگاه تاكسي فرسوده در شهر آغاز شده كه پس از طي مراحل اداري نوسازي خواهند شد.

عرفان فتحي روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: عمر مفيد كار تاكسي در سطح شهر 15 سال است و تاكسي هايي كه بيش از 15 سال كار كرده باشند جزو خودروهاي فرسوده محسوب مي شوند.
وي با بيان اينكه در راستاي نوسازي ناوگان تاكسيراني طرح ثبت نام از رانندگان تاكسي همزمان با سراسر كشور در سال 94 انجام شد، گفت: بر اساس بررسي هاي انجام شده، 800 دستگاه تاكسي در شهر سنندج بيش از 15 سال كار كرده و جزء ناوگان فرسوده تاكسيراني محسوب مي شوند كه تمامي اين تاكسي ها در طرح نوسازي ثبت نام كردند.
مديرعامل سازمان تاكسيراني شهرداري سنندج با اشاره به نوسازي 70 درصدي ناوگان تاكسيراني سنندج اظهار كرد: از 800 دستگاه تاكسي فرسوده، 500 دستگاه نوسازي و تبديل به احسن شده اند و 300 دستگاه باقيمانده نيز پس از انجام مراحل اداري نوسازي خواهند شد.
وي افزود: نوسازي ناوگان حمل و نقل عمومي درون شهري به ويژه تاكسي مي تواند نقش مهمي در راستاي رفاه حال شهروندان و حفظ محيط زيست و جلوگيري از آلوگي هوا و كاهش آلايندگي ايفا كند.
فتحي در ادامه با اشاره به ثبت نام كارت سوخت خودروهاي ديزل درون شهري نيز گفت: از زمان اجراي طرح ثبت نام تاكنون مشخصات 500 خودرو در سامانه سوخت درج شده و سهميه سوخت براي اين ماشين ها صادر شده است.
وي تاكيد كرد: در راستاي كاهش سهميه سوخت مالكان خودروهاي ديزل باري درون شهري هرچه سريعتر نسبت به ثبت نام خودروهاي خود اقدام كنند.
هم اكنون سه هزار و 90 دستگاه تاكسي در سطح شهر آماده خدمت رساني به شهروندان سنندجي است و از اين تعداد هزار و 504 دستگاه گردشي و هزار و 586 دستگاه نيز مسيري است.
7348/1904
**خبرنگار: افسانه گلباغي/انتشار دهنده: مسعود احمدي

سرخط اخبار استان‌ها