۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۴:۴۲
کد خبر: 82530664
T T
۰ نفر
بانوان خرم آبادي و ايمان به ارزشمندترين دارايي سياسي خود

خرم آباد- ايرنا- مجموع گفته ها،خواسته ها و رفتارهاي جمعي كه در گردهمايي انتخاباتي حضور يافته اند اينگونه خلاصه مي شود كه؛ما آن جمع خاموشيم كه با تمام نقدها و خواسته ها و مطالباتي كه داريم اما به يك راي خود به عنوان تنها دارايي سياسي خود باور داريم و فرصت حضور در پاي صندوق هاي راي و اثرگذاري در آينده خود و سرزمين خود را از دست نمي دهيم.

به گزارش ايرنا، عصر يك روز از ارديبهشت ماه است و گردهمايي بزرگ بانوان حامي يكي از نامزدهاي دوازدهمين دور از انتخابات رياست جمهوري تدارك ديده شده زنان و دختران جوان زيادي آمده اند تا همايشي سياسي را ميزباني كنند و از يك بانوي نماينده در دهمين مجلس شوراي اسلامي دعوت شده است تا زماني را با محور سياست در كنار هم گذرانده باشند.
از شور و هيجان و اعتماد بنفس منحصر بفردي كه در برگزاري اين همايش دارند اين نكته برمي آيد كه همين بانوان دست كم در همين زمان ولو محدود به چند ساعت برگزاري اين گردهمايي به ارزش و اهميت حضور موثر خود در اين عرصه پي برده اند و مي دانند بين بودن و نبودن، آمدن يا نيامدن حضور يا عدم حضور آنها تفاوت حتما وجود دارد.
پويايي كه به اين همايش سياسي خود داده اند حكايت از باور شان به توانايي شان در انجام كارهايي دارد كه تا كنون كمتر به آن پرداخته اند.
دختري 22 ساله و دانشجو كه در اين گردهمايي شركت كرده است از بانوي ديگري كه سرپا ايستاده مي خواهد سرجاي او بنشيند و مي گويد همه ما اينجا ميزبان هستيم و از خودمان دعوت كرده ايم تا نقش خود را به شركت در انتخابات يادآوري و تاكيد كنيم.
سمانه كه مچ بند و شال گردن بنفش پوشيده است مي گويد ؛ من توسط دوستم به اين جمع دعوت شده ام و خودم هم به همراهي دوست ديگرم به اين جلسه آمده ايم تا اشتياق خود به انتخاب مسير درست تر را نشان دهيم.
اين دختر جوان ادامه مي دهد؛ خواسته و نياز من اشتغال است اينكه بعد از تمام شدن تحصيل بتوانم بدون دغدغه مشغول به كار شوم كه در بين گزينه هاي انتخابي پيش رو شخصي را انتخاب مي كنم كه باور و اعتقادش در بازار كار جنسيتي نباشد و اين فرصت برابر را براي همه افراد جامعه فراهم كند.
فاطمه قهرماني دختر جوان ديگري است كه در يكي از گردهمايي هاي انتخاباتي شركت كرده او نيز به همراهي دوست خود حضور يافته و از حال و هواي حاكم بر فضاي جلسه احساس رضايت مي كند از اينكه در جمعي كه بطور كامل توسط بانوان اداره مي شود احساس خوبي دارد و هيجان و خوشحالي خود در استقبال از مهمان جلسه كه خانم نماينده مجلس است بخوبي نشان مي دهد.
اين دختر دانشجو ادامه مي دهد، خواسته اصلي من از رئيس جمهور آينده امنيت شغلي است كه همين باعث ايجاد انگيزه مي شود تا من با اشتياق بيشتري ادامه تحصيل بدهم.
فاطمه مي گويد البته اميد به آزادي خواسته ديگر او از رئيس جمهور است پس به اميد رسيدن به اين خواسته سكوت و خاموشي به هنگام انتخابات را كنار مي گذارم و به شخصي راي مي دهم كه اميد رسيدن به اين خواسته ام با او بيشتر باشد و دوستانم را هم به راي دادن به همان گزينه تشويق مي كنم.
در گوشه اي ديگر از شهر و در يكي از ستادهاي انتخاباتي كه اين روزهاي باعث شده است تا شهر در پوست خود نگنجد ، بانوي ميانسالي براي شنيدن سخنراني فعال سياسي كه حامي كانديداي مورد نظر اوست به ستاد مورد نظر آمده است درپاسخ به اين سوال كه مطالبه ات از رئيس جمهور آينده چيست؟مي گويد؛ امنيت و آرامش در جامعه و به دنبال آن آرامش در خانواده مهمترين خواسته من از رئيس جمهور است.
وي كه 45 ساله و شاغل است مي گويد؛ علاوه بر شغل كه نياز همه ماست اما فراتر از آن ، نيازهاي ديگري هم داريم همچون امنيت و آسايش كه تنها با انتخابي صحيح مي توانيم به آنها برسيم در غير اينصورت بايد به همان حداقل هاي معيشتي قانع بود و به بيشتر از آن هم فكر نكرد.
اين بانوي ميانسال مي گويد؛ بايد در انتخابات شركت كنيم حتي اگر نارضايتي هايي هم داشته باشيم بايد به تفاوت برنامه ها و رويكردهاي افراد نامزد انتخابات رياست جمهوري در عرصه هاي مختلف توجه داشت و تمام جوانب را سنجيد و در نهايت به يك انتخاب صحيح پرداخت.
وي مي گويد؛ اشتباه نكنيم در شرايط امروز ، رفتن پاي صندوق هاي راي و تشويق دوستان خود به اين كار، مهمترين وظيفه است براي بهبود وضعيت زنان در جامعه علاوه بر برنامه هاي اقتصادي كه هر كدام از نامزدها بر آن مانور مي دهند برنامه هاي فرهنگي و اجتماعي آنها هم تعيين كننده است.
بانوي ميانسال ديگري كه در يكي از ستادهاي انتخاباتي حاضر شده است معتقد است شركت در انتخابات يك وظيفه است كه همه بايد به آن عمل كنند تا در اين مسير بتوانند در مسيري صحيح خواسته ها و نيازهاي خود را پيگيري كنند.
وي كه از مسافتي خارج از شهر براي شركت در جلسه انتخاباتي يكي از نامزدهاي رياست جمهوري آمده است مي گويد بايد براي مشكل اشتغال جوانان فكري اساسي شود و مشكل فقرا و بخصوص روستانشينان نيز رفع شود و براي بهبود اوضاع روستاها وام هايي دراختيار آنها گذاشته شود.
در يكي ديگر از ستادهاي انتخاباتي ، بانوي كارمند 35 ساله اي كه در يكي از ستادهاي انتخاباتي حضور يافته است مي گويد زنان توانسته اند با فرصت هاي تحصيلي كه در اختيار گرفته اند به فرصت هاي شغلي متناسبي دست يابند طي سال هاي اخير و از اين به بعد هم بايد مسيري طي شود كه زمينه ساز ارتقاي جايگاه بانوان در موقعيت هاي شغلي و در پست هاي مديريتي و كليدي تر باشد.
وي ادامه مي دهد كه زماني بحث سر تبعيض تحصيلي زنان در دانشگاهها بود يعني زنان چون سهم بيشتري از قبول شدن در دانشگاه را داشتند برخي سهميه بندي جنسيتي تحصيلي را پيشنهاد كردند كه خوشبختانه آن دوران تمام شد و اكنون بايد با هوشياري انتخاب صحيحي داشت كه مجدد به آن دوران بازنگرديم.
اين بانوي كارمند با تاكيد بر اينكه بايد در انتخابات شركت كرد مي گويد ؛ بايد ديگران را هم براي ضرورت شركت در انتخابات همراه كنيم تا با راي ندادن عده اي، شرايط به عقب بازگردانده نشود.
آغاسلطان باويسي فعال سياسي در اين زمينه گفت: خطاب به زنان جامعه بايد گفت گام هاي توسعه و پيشرفت سياسي و اجتماعي بدون شما امكان پذير نيست و هر كدام از شما خود مي تواند مبلغي بزرگ براي راي تك تك آراي خفته جامعه باشد.
رئيس ستاد بانوان اصلاح طلب لرستان اظهار كرد: بي تفاوتي و سكوت وضعيت را تغيير نمي دهد و براي بهبود وضعيت موجود بايد با همراهي خود و ديگران راه مطلوب را برگزيد و با سكوت خود در انتخابات راه براي آمدن گروه هايي كه ما را به عقب بازمي گردانند فراهم نشود.
وي با تاكيد بر مسير انتخاب مبتني بر عقلانيت و آزادي گفت: راه دموكراسي از مسير چهار سال گذشته مي گذرد .
اين فعال سياسي گفت: بانوان با راي خود به مسير عقلانيت و توسعه كشور، اميد و نشاط را براي خود و فرزندان و آينده سازان جامعه فراهم مي كنند.
اين روزها با نزديك شدن به 29 ارديبهشت و برگزاري انتخابات آنهم انتخابي از نوع رياست جمهوري كه نه فقط مسير چهار سال كه به تعبيري هر انتخابي فارغ از خوب يا بد بودن آن مي تواند سال هاي سال كشور را تحت تاثير خود قرار دهد و پيرو همين رخداد مهم سياسي ، انتخابات گفتمان غالب مردم در خيابان، تاكسي، مهماني هاي خانوادگي و رسمي شده است.
افرادي هستند در همين جمع ها و مهماني ها كه چه بسا تا همان لحظه تصميمي به شركت در انتخابات نداشته اند اما با قرار گرفتن در چنين فضاهايي لاجرم به اين موضوع انديشيده اند و نظرشان هم تغيير كرده كه اينها همان آراي خاموشي هستند كه بايد به ميدان آيند.
دوازدهمين دور از انتخابات رياست جمهوري همزمان با پنجمين دوره از انتخابات شوراهاي شهر و روستا بطور همزمان 29 ارديبشهت ماه در سراسر كشور برگزار مي شود.
1920/6016
خبرنگار:مهري مير دريكوند**انتشار دهنده : سيفعلي موسي زاه
۰ نفر