۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۲:۰۳
کد خبر: 82530348
T T
۰ نفر

روحانی: روحانی به دنیا فحاشی نمی كند

۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۲:۰۳
کد خبر: 82530348
روحانی: روحانی به دنیا فحاشی نمی كند

تبریز- ایرنا - نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: روحانی به دنیا فحاشی نمی كند، اما در مقام عمل قدرت دفاعی ایران و سلاح های راهبردی آن را در سه و نیم سال گذشته به اندازه بیش از یك دهه قبل رساند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام حسن روحانی روز دوشنبه در جمع هواداران خود در سالن شش هزار نفری پورشریفی تبریز گفت: سلام بر همه شما كه یاد خرداد 92 و 76 را در 29 اردیبهشت زنده خواهید كرد.
وی افزود: خواهش می كنم با همه شور و احساساتتان، به این نكته توجه كنید كه ما می خواهیم روز جمعه كسی را انتخاب كنیم كه یك تصمیم او می تواند جان میلیون ها را به خطر بیندازد و یا یك تصمیم او می تواند به حیات میلیون ها انسان كمك كند.
وی اضافه كرد: مردم آذربایجان، من در سال 92 به شما قول دادم اگر رئیس جمهوری شوم، اولین تصمیمم راجع به احیای دریاچه ارومیه خواهد بود؛ اگر همین تصمیم اجرا نمی شد، امروز در آذربایجان شرقی و غربی چه وضعی داشتیم؟ توفان نمك همه منطقه را فرا می گرفت.
حجت الاسلام روحانی ادامه داد: عزیزان من، با خشك شدن دریاچه ارومیه، فقط كشاورزی از بین نمی رفت؛ مردم مجبور به مهاجرت از منطقه می شدند؛ یك تصمیم دولت می تواند سرنوشت زندگی 14 میلیون نفر در غرب كشور را تغییر دهد.
وی گفت: از آغاز این دولت، هر كس می خواست برای سرمایه گذاری به آذربایجان بیاید، منتظر دوچیز بود؛ یكی اینكه برجام تحقق یابد و تحریم ها شكسته شود؛ دوم اینكه می خواستند ببینند دریاچه ارومیه می ماند یا نه؛ اگر دریاچه ارومیه به همان صورت سابق به سمت خشكی مطلق می رفت، هیچكس برای سرمایه گذاری نمی آمد و همه می رفتند.
وی با بیان اینكه ما برای ایران پای صندوق می رویم، اظهار كرد: دلواپسان، آجرهای دیوار تحریم را در یك انبار گذاشته اند كه اگر دولت عوض شد، آن ها را دوباره بیاورند.
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری كشورمان با بیان اینكه ما راه آهن میانه به تبریز را آماده خواهیم كرد، ادامه داد: ما آذربایجان را از لحاظ كشاورزی، مقتدرتر خواهیم كرد.
وی افزود: ما تصمیم گرفتیم و عهد بستیم تا تبریز سربلندتر از همیشه شود. آیا سال آینده تبریز پایتخت گردشگری دنیای اسلام هست یا نه؟
وی اضافه كرد: ما می خواهیم تبریز را به مركز تجارت تبدیل كنیم؛ آیا ملت ایران هرروز باید در این فكر باشند كه چه زمانی قطعنامه جدیدی علیه آنان وضع می شود یا منتظر باشند كه چه گشایش جدیدی در زندگی شان ایجاد می شود.
وی ادامه داد: دولت یازدهم قدرت ملت ایران را در صحنه جهانی نشان داد؛ دولتی را انتخاب می كنیم كه بتواند با رهبران دنیا حرف بزند.
وی افزود: ما ایران بزرگ و مقتدری داریم و می توانیم قدرت ایران را بیش از گذشته به رخ جهانیان بكشانیم؛ روحانی اهل شعار نبود، روحانی مرتب به دنیا فحاشی نمی كرد.
او ادامه داد: اما روحانی در مقام عمل قدرت دفاعی ایران و سلاح های راهبردی ایران را به بیش از آنچه در 10 سال قبل بود، رساند.
حجت الاسلام روحانی اظهار كرد: اگر قدرتمند باشید، نیازی نیست در خیابان راه بروید و شعار بدهید من قدرتمندم؛ ما باید قدرت پیدا كنیم، ما باید بازار دنیا را بگیریم.
وی با اشاره به اینكه، شما بازار نفت ما را به عربستان دادید، گفت: شما منابع مشترك نفتی و گازی ما را در اختیار دیگران گذاشتید بعد اظهار قدرت كردید، شما رفتید در مذاكرات بیانیه خواندید و تحریم جدید گرفتید و برگشتید.
روحانی اضافه كرد: این دولت كاری كه كرد این بود كه مردم میدان دیپلماسی را درست انتخاب كردند.
وی افزود: مردم، مگر نمی خواستید در كشاورزی بیشتر روی پای خودمان بایستیم؟ آنها شعار انقلابی گری می دادند، اما در سال آخر 6 میلیون تن گندم برای نان مردم وارد كردند.
روحانی ادامه داد: ما در سال گذشته 3 میلیون تن گندم اضافه برای صادرات داشتیم.
وی با بیان اینكه كسانی می توانند از آینده ایران حرف بزنند كه گذشته آنها شهادت دهد، گفت: مردم، دنبال شاهد باشید، هركس چیزی گفت از او كارنامه بخواهید و ما برای همین 29 اردیبهشت پای صندوق می رویم.
روحانی گفت: من گفتم دیوار تحریم هسته ای را خراب خواهم كرد، گفتم در اقتصاد، تورم و ركود را مهار خواهم كرد، گفتم با دنیا روابط بهتری برقرار خواهم كرد، گفتم در بهداشت و درمان شرایط بهتری را ایجاد خواهم كرد، اما بعضی چیزها هم قدرت بازوی من نتوانست.
وی ادامه داد: اینجا به شما مردم تبریز می گویم، بعضی كارها را با رای 51 درصد نمی شود انجام داد، اما رای بالاتر كارساز آن خواهد بود.
این نامزد ریاست جمهوری ادامه داد: چرا این همه به روحانی تهمت می زنند؟ چرا صداوسیما ضد این دولت حركت می كند؟ دعوا سر چیست؟ مردم عزیز، یك راه بیشتر نداریم و آن اینكه همه را پای صندوق آرا ببریم.
روحانی افزود: درخواست من از همه شما مردم ایران این است كه هر نفر روز جمعه به همراه 11 نفر پای
صندوق برود؛ ما دولت دوازدهم را می سازیم و اگر همه پای صندوق آرا رفتیم در اینجا به شما قول می دهم آنچه می خواهید شدنی است.
وی ادامه داد: ما همه می توانیم با وحدت و اتحاد و همبستگی و آرامش، با كمك رهبر عزیز و فرهیخته ای كه من حاضرم برای برخی امور ده ها بار دست ایشان را ببوسم، مشكلات را حل كنیم؛ شرطش 1+11 است؛ شرطش حضور همه مردم پای صندوق آراست.
روحانی یادآور شد: مردم عزیز و بزرگوار آذربایجان، آیا از عهد و پیمانی كه با هم در خرداد 92 بسته بودیم، پشیمانید؟ آیا قدم هایی كه بنا بود برداریم، حداقل نصف آن را برنداشتیم؟
وی با اشاره به وضعیت دریاچه ارومیه، گفت: این دریاچه تثبیت شده است، البته كه كافی نیست و باید قدم های بیشتری برداشته شود. دریاچه ارومیه باید مركز گردشگری شود.
روحانی گفت: ما راهی را با هم آمده ایم و به عقب بر نمی گردیم. ما نمی خواهیم به سالهای 90 و 91 برگردیم، باید دست به دست هم بدهیم برای آینده. من می خواستم در این كشور دروغ نباشد.
وی ادامه داد: عده ای آنقدر پررو شده اند كه گزارش دروغ به محضر مقام معظم رهبری ببرند؛ ما كه انقلابی امروز نیستیم، شماها تازه انقلابی شده اید؛ من بسیجی سال 59 هستم، به مردم دروغ نگوییم.
خبرنگار: مینا بازگشا **انتشاردهنده: محمد عزیزی راد
3038/518
۰ نفر