۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۰:۳۵
کد خبر: 82529827
T T
۰ نفر

مطهری: ادامه دولت یازدهم به مصلحت كشور است

۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۰:۳۵
کد خبر: 82529827
مطهری: ادامه دولت یازدهم به مصلحت كشور است

همدان - ایرنا - نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایط كنونی با توجه به توافق برجام، شرایط منطقه خاورمیانه و هیات حاكمه ای كه در آمریكا با افكار و اندیشه های متفاوت پیدا شده، ادامه دولت یازدهم به مصلحت كشور است.

به گزارش ایرنا، علی مطهری شامگاه یكشنبه در جمع حامیان حجت الاسلام حسن روحانی در شهرستان ملایر اظهار كرد: ممكن است اگر دولت دیگری روی كار بیاید، برجام را ابتر گذاشته و یا ناخواسته كشور را به سمت جنگ پیش ببرد.
وی با بیان اینكه دولت یازدهم یك نابسامانی بزرگ اقتصادی را تحویل گرفت و كشور را در ریل درستی قرار داد، افزود: تجربه ای كه دكتر روحانی در چهار سال گذشته كسب كرد، سرمایه بزرگی برای چهار سال آینده است.
وی بیان كرد: اگر دولت دیگری به روی كار بیاید، به طور قطع بی توجهی به ملت و به فصل سوم قانون اساسی، مساله بازداشت ها، ممانعت ها از آزادی بیان، ظلم به برخی خبرنگاران، ایجاد محدودیت ها و خطوط قرمز مسئولان از سوی برخی افراد، به مراتب بیشتر خواهد شد.
مطهری با بیان اینكه مسایل را در معیشت خلاصه نكنیم، ابراز كرد: معیشت مساله مهمی است، اما مساله آزادی های اخلاقی و معنوی مسایل بسیار مهمی است كه نباید آنها را كوچك تلقی كنیم.
وی با اشاره به اینكه ممكن است در برخی بخش ها نقص هایی هم در دولت وجود داشته باشد، افزود: نكته بسیار مهم این است كه ما هم اكنون در مسیر درستی قرار گرفته ایم و به سوی هدف و مقصد می رویم و این یك امتیاز بزرگ است.
وی با تاكید بر اینكه باید قدر فضای كنونی كشور را بدانیم، ادامه داد: در دولت قبل به صراحت عنوان می شد كه قانون را اجرا نمی كنم ولی دولت یازدهم نابسامانی ها را به انضباط مالی تبدیل كرد و تخلف دولت از قانون و قانون شكنی به شدت كاهش یافت.
مطهری دور دوم فعالیت دولت را بهتر دانست و خاطرنشان كرد: مخالفان و منتقدان دولت در دور اول تمام تلاششان این است كه دولت به دور دوم نرسد اما وقتی به دور دوم رسید، شیطنت ها و بی اخلاقی هایی كه در طول چهار سال علیه دولت دیدیم ، كمتر خواهد بود و دولت در دور دوم خود، قطعا موفق تر خواهد بود.
وی یادآور شد: اگر دولت دكتر روحانی ادامه پیدا نكند، رفع حصر پیچیده تر خواهد شد، اما با ادامه دار بودن دولت روحانی این مسایل حل خواهد شد.
وی بر لزوم حضور گسترده مردم در انتخابات 29 اردیبهشت ماه و انتخاب فرد اصلح تاكید كرد و افزود: مردم باید كاندیداهای ریاست جمهوری را با هم مقایسه كنند كه كدامیك كشور را در مسیر درست تری قرار داده و ما را بهتر به آرمان های انقلاب اسلامی می رساند.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تاكید بر اینكه از این فضای ایجاد شده باید استفاده مطلوب داشته باشیم، افزود: مردم باید در انتخابات پیش رو مشاركت جدی و بالایی داشته باشند.
به گزارش ایرنا ، مطهری همچنین دین اسلام را به واسطه دارا بودن احكام برای تمامی حوزه ها، كاملترین دین دانست و اظهار كرد: بر این اساس مردم وظیفه دارند در سیاست و تعیین سرنوشت خود دخالت كنند و امام راحل(ره) نیز آن را یك تكلیف شرعی به مردم معرفی كرد.
وی با بیان اینكه نهضت اسلامی از مشاركت مردم در عرصه های مختلف سرعت گرفت، افزود: امروز نباید اینگونه تصور كنیم كه حضور ما در انتخابات تاثیری در سرنوشت كشور ندارد، چراكه بسیاری از آرمان های ما با این حضور محقق می شود.
وی تاكید كرد: حضور گسترده و مشاركت بسیار بالا در انتخابات پیش رو جدای از اینكه به چه كسی رای خواهیم داد، تاثیر بسزایی در اقتصاد، سیاست و امنیت كشور ما در آینده خواهد داشت.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: رشد اجتماعی و سیاسی مردم در همین میدان ها شكل می گیرد و اینكه امروز افراد مختلف با گرایش های مختلف سیاسی نظرهای خود را مطرح و مردم را به فكر و انتخاب وادار می كنند، موجب رشد سیاسی می شود.
مطهری ادامه داد: امروز مردم ما بعد از 38 سال از پیروزی انقلاب، رشد خوبی پیدا كرده اند و به خوبی می دانند چه كسانی اصلح و خیرخواه آنها هستند و چه كسانی شعارهای قابل تحقق و یا غیرعملی مطرح می كنند.
وی با بیان اینكه رشد اجتماعی با اجبار به دست نمی آید، بیان كرد: كمال مطلوب با اجبار حاصل نمی شود مانند انتخابات كه از موارد رشد اجتماعی است و با اجبار نمی شود، بلكه مردم باید خودشان اظهار نظر و انتخاب داشته باشند.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا 29 اردیبهشت ماه سال جاری برگزار می شود.
7528 /6993
خبرنگار: معصومه موسوی** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
۰ نفر