۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۵:۴۲
کد خبر: 82524458
T T
۰ نفر
حضور شركت های سرمایه گذاری خارجی در صنعت پتروشیمی در پسابرجام

آبادان - ایرنا - مدیر عامل شركت سرمایه گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تامین(تاپیكو) با تشریح دستاوردهای برجام بر صنعت پتروشیمی گفت:پس از برجام شركت های آلمانی برای بررسی كوره های پترواولفین به ایران آمدند تا بالا رفتن راندمان این كوره ها و به روز رسانی دانش تكنولوژی آن مورد بررسی قرار گیرد و این اقدامات نمونه تاثیرگذاری های برجام بود.

به گزارش ایرنا محمد حسن پیوندی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از پتروشیمی آبادان در جمع خبرنگاران افزود:طی دو سال آینده 6 میلیارد یورو پروژه اجرا و تعریف شده از جمله پالایشگاه خلیج فارس و پروژه های بازسازی و نوسازی سایر شركت های زیر مجموعه را داریم.
وی ادامه داد:بخشی از بودجه 6 میلیارد یورویی كه برای تكمیل پروژه ها پیش بینی شده، اعتبار جاری است و می توان گفت كه سال 97 حدود سه میلیارد دلار به نتیجه می رسد و سه میلیارد دلار دیگر نیز تكمیل پروژه های آینده است.
مدیر عامل شركت سرمایه گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تامین در بخش دیگری از سخنانش در خصوص راهبردهای پیش رو برای افزایش تولید در پتروشیمی آبادان نیز گفت:پتروشیمی آبادان بخشی از تاریخ پتروشیمی جهان است و نخستین پلیمری كه در خاورمیانه تولید شده، 'پی وی سی 'این پتروشیمی است كه در خاورمیانه جزو نخستین تولیدات بود.
پیوندی ابراز امیدواری كرد پتروشیمی آبادان به عنوان یكی از واحدهای تحت كنترل در شركت سرمایه گذاری نفت و گاز تاپیكو به روزهای اوج خود باز گردد.
مدیر عامل شركت سرمایه گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تامین(تاپیكو) تصریح كرد:تلاش می كنیم تا خوراك مورد نیاز این پتروشیمی از طریق پالایشگاه آبادان تامین شود و با انتقال دانش فنی و تعمیرات اساسی و استفاده از فرصت پسابرجام، این مجتمع به یكی از بهترین پتروشیمی های منطقه جنوب تبدیل شود.
وی اضافه كرد:پتروشیمی آبادان پس از جنگ شرایط ویژه ای داشت و اكنون نیز، تولید آن متناسب با حجم نیروی انسانی آن نیست و مجبوریم پروژه های توسعه ای در این پتروشیمی را اجرایی كنیم تا شرایط لازم برای بهینه سازی و اقتصاد مجتمع را بودجود بیاوریم.
وی در بخش دیگری از سخنانش، بازگشت قیمت خوراك پتروشیمی آبادان به سال 92 را خواستار شد و افزود:برای قمیت خوراك این پتروشیمی نیز راهكارهایی ارائه شده تا به شرایط سال 92 بازگردد زیرا سال 92 قیمت خوراك در پالایشگاه آبادان بدون دلیل افزایش یافت.
مدیر عامل شركت سرمایه گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تامین گفت:پتروشیمی آبادان فرسودگی شدیدی نسبت به گذشته دارد ولی زندگی دوباره ای را آغاز كرده كه با برگشت قیمت خوراك به سال 92 می توان بازدهی بیشتری داشته باشد.
پیوندی گفت:تحركی كه اكنون مشاهده می شود نتیجه شعار سال است و این همان برنامه ای است كه برای توسعه آبادان در نظر داریم.
مدیر عامل شركت سرمایه گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تامین همچنین اضافه كرد:برای افزایش تولید و اشتغال در پتروشیمی آبادان باید مواد اولیه و خوراك را از آبادان تامین كنیم و اگر به این خوراك دسترسی داشته باشیم توسعه امكانپذیر می شود و پس از آن می توان برای سرمایه گذاری برنامه بیشتری داشته باشیم.
پیوندی اظهار داشت:بزرگترین مزیت ما در پتروشیمی آبادان داشتن نیروی انسانی متخصص و حرفه ای است ولی متناسب با سرمایه گذاری ما نیست زیرا باید سرمایه گذاری را افزایش دهیم تا از این توان نیروی انسانی استفاده كنیم.
به گزارش ایرنا مدیرعامل شركت سرمایه گذاری تاپیكو روز چهارشنبه از شركت های زیرمجموعه این شركت واقع در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی شهرستان بندر ماهشهر نظیر 'پتروشیمی غدیر، فنآوران و فارابی' بازدید كرده و سامانه تصفیه پساب بهداشتی به روش SBR شركت پتروشیمی فنآوران نیز در این مجتمع افتتاح شد.
برگزاری نشست های هماهنگی در هریك از این پتروشیمی ها به منظور بررسی فعالیت ها و پیگیری نحوه اجرای پروژه های سرمایه گذاری در دست اجرا در این پتروشیمی ها از برنامه های دیگر پیوندی در این سفر یك روزه به منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بود.
وی همچنین روز چهارشنبه از مجتمع پتروشیمی آبادان بازدید كرده و با مدیران این شركت نشست مشترك برگزار كرد.
شركت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین (تاپیكو) شركت هلدینگ سرمایه‌گذاری ایرانی است كه در زمینه صنایع پایین‌دستی نفت و گاز، با تمركز بر صنایع شیمیایی و صنایع پتروشیمی، همچنین سرمایه‌گذاری و مدیریت بر مجتمع‌های پتروشیمی و كارخانجات شیمیایی فعالیت می‌كند.
این شركت، بزرگترین هلدینگ متعلق به شركت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی است.
7104/6125**خبرنگار:مسعود گادار**انتشار دهنده:سید بهادر حسینی

سرخط اخبار استان‌ها