۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۶:۲۹
کد خبر: 82521562
T T
۰ نفر
مركز رشد و نوآوری علوم انسانی دانشگاه علامه طباطبایی افتتاح شد /رونمایی ازموزه دانشگاه

تهران-ایرنا-مركز رشد ونوآوری علوم انسانی و اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی عصر امروز درآئینی با حضورمعاون علمی و فناوری رییس جمهوری افتتاح و از موزه این دانشگاه رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار گروه علمی ایرنا، دراین آئین كه عصر دوشنبه با هدف گرامیداشت مقام استاد و با حضور دكتر حسین سلیمی سرپرست دانشگاه علامه طباطبایی همراه بود، مركز رشد و نوآوری این دانشگاه با هدف حمایت از پروژه‌های پژوهشی و تحقیقاتی در حوزه علوم انسانی و اجتماعی افتتاح شد.
ساختمان این مركز با حمایت معاونت علمی‌وفناوری ریاست جمهوری و معاونت پژوهشی وزارت علوم تاسیس كه با راه‌اندازی و فعالیت‌های شركت دانش‌بنیان در این مركز، مدل جدیدی از فعالیت علمی و اشتغال‌زایی در حوزه علوم انسانی در اجرای طرح‌های تحقیقاتی و پژوهشی اجرایی و عملیاتی خواهد شد.
همچنین موزه دانشگاه علامه طباطبائی نیز در فضایی به مساحت 100 متر مربع در ساختمان مجتمع فرهنگی و آموزشی امام علی (ع) پردیس مركزی دانشگاه با هدف جمع آوری و مستندسازی و نمایش اسناد تاریخی، تصاویر قدیمی، وسایل كمك آموزشی، آزمایشگاهی، كارگاهی و اداری مورد استفاده دانشگاه علامه طباطبایی افتتاح شد.
سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در حاشیه این آیین در جمع خبرنگاران با تاكید بر اینكه، حوزه علوم انسانی حوزه بسیار پولسازی است گفت: ما می توانیم اقتدار نرم مان را در دنیا از طریق این حوزه پیگیری كنیم.
وی با بیان اینكه، در حال حاضر 50 درصد دانشجویان كشورمان در حوزه علوم انسانی تحصیل می كنند، تاكیدكرد: ما بایستی مدل های موفقی را در حوزه تجاری سازی علوم انسانی پیاده سازی كنیم.
معاون علمی و فناوری رییس جمهور ادامه داد:این یك چرخه شامل پژوهش پایه و پژوهشی است كه با پول دولتی تا خلق محصول از طریق شركت های حوزه IT اتفاق می افتد.
ستاری گفت: تمام حوزه های ساخت انیمیشن و بازی های كامپیوتری در حوزه های علوم انسانی قابل حل و پیگیری است كه البته این فضا احتیاج به مولفه های جدیدی دارد.
وی در عین حال افزود: البته این فضا در حوزه حقوق نیازمند باز كردن فایل های جدیدی برای شركت های دانش بنیان است، بعنوان مثال ارزش گذاری دارایی های نامشهود خود یك بحث بزرگی است كه بایستی اتفاق بیافتد.
ستاری ضمن تقدیر از عملكرد دانشگاه علامه طباطبایی به عنوان یكی از پیشتازان حوزه علوم انسانی، اطمینان داد:به زودی تعداد قابل توجهی از دانشجویان همچون بخش مهندسی و پزشكی درگیر سیستم بخش علوم انسانی خواهند شد.
وی در پاسخ به این كه آیا این معاونت در زمینه توسعه بازار مراكز رشد علم و فناوری تمهیداتی اندیشیده است یا خیر، با اشاره به تعداد ۱۷۰ مركز رشد اظهاركرد: بازار دارای چندین مولفه از جمله تحریك تقاضا و تجمیع تقاضا است كه بایستی بصورت صحیح پرداز شود.
وی ادامه داد: در واقع بخش عمده این تحریك تقاضا در بخش خصوصی بایستی اتفاق بیافتد كه مطابق با دیدگاه ای دید این شركت ها و شكسته شدن ساختارهای سنتی در حال تقویت است.
علمی1836**1440
** خبرنگار:‌یوسف درویشی ** انتشار: گلشن
۰ نفر