۹ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۲:۱۹
کد خبر: 82509242
T T
۰ نفر
تولید فولاد كشور به 20 میلیون تن افزایش می یابد

بندرعباس-ایرنا- مدیرعامل صبا فولاد خلیج فارس گفت : هم زمان با سفر رئیس جمهوری به بندرعباس و بهره برداری رسمی ازمرحله نخست كارخانه صبا فولاد خلیج فارس میزان تولید فولاد كشور به بیش از 20 میلیون تن افزایش می یابد.

مرتضی یزد خواستی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا مرحله نخست این كارخانه را شامل یك واحد مگامدول آهن اسفنجی با ظرفیت سالانه یك میلیون و 500 هزارتن بریكت گرم آهن اسفنجی(HBIعنوان كرد.
وی یادآورشد: با افتتاح رسمی این كارخانه ظرفیت تولید فولاد خام در هرمزگان با محوریت منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس نیز به حدود پنج میلیون تن درسال افزایش می یابد.
وی سرمایه گذاری انجام شده برای ساخت این كارخانه را پنج هزارو 780 میلیارد ریال عنوان و اظهار كرد: با ایجاد این مرحله نخست آن 350شغل پایدارو چهار هزار شغل غیرمستقیم ایجاد شده كه با افتتاح مرحله های دوم و سوم این رقم به بیش از دو هزارنفرافزایش می یابد.
مدیر پروژه صبا فولاد خلیج فارس نیز در مصاحبه اختصاصی با ایرنا از تولید بریكت گرم به شكل ' اچ بی آی ' بسته بندی فشرده قالبی قابل حمل و نقل با كیفیت بالا بعنوان یكی از مهم ترین ویژگی های مرحله نخست این شركت نام برد.
امین شالبافان از این كارخانه بعنوان اولین تولید كننده آهن اسفنجی خشتی به روش گرم در كشور، سومین در خاورمیانه و هشتمین در دنیا نام برد.
وی از هرمزگان به عنوان یكی از قطب های تولید فولاد كشور نام برد و خواستار همكاری هر چه بیشتر مجتمع های فولادی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس (درغرب بندرعباس) شد.
شالبافان بهره مندی از مزایای قانون حاكم برمناطق ویژه اقتصادی، دسترسی به راههای چهارگانه (آبی، جاده ای، هوایی و ریلی)، منابع عظیم انرژی نفت و گاز پالایشگاه هشتم نفت، پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس وهمچنین اسكله اختصاصی صادرات و واردات مواد معدنی فله وتولیدات فولادی (با ظرفیت 12میلیون تن مجهز به نوار نقاله 32كیلومتری) به همراه تخفیف و بخشودگی های گمركی و مجتمع بندری شهید رجایی تنها بعنوان بخشی از مزایای صنایع فولادی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی وفلزی خلیج فارس نام برد.
استاندارهرمزگان ساخت این كارخانه را نماد اقتصاد مقاومتی دراین استان و كشور دانست و گفت: سرعت بخشیدن به تكمیل این پروژه ملی در سه سال اخیر جای تقدیر و تشكر دارد.
جاسم جادری خاطرنشان كرد: در سفر روز یكشنبه (دهم اردیبهشت) رئیس جمهوری به بندرعباس چند پروژه عمرانی ازجمله كارخانه صبا فولاد خلیج فارس با ظرفیت تولید یك و نیم میلیون تن و همچنین پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس كه موجب اضافه شدن 360 هزار بشكه و 36 میلیون لیتر به چرخه تولید انرژی می شود و كشور را از واردات بنزین بی نیاز می كند، در هرمزگان افتتاح خواهد شد.
6149/ 6048 /1484
خبرنگار: رضا گیلانی ** انتشار دهنده : اصغر رضاخانی
۰ نفر