۳۱ فروردین ۱۳۹۶، ۱۵:۰۴
کد خبر: 82500048
T T
۰ نفر

بنياد بركت در چهارمحال و بختياري سرمايه گذاري مي كند

۳۱ فروردین ۱۳۹۶، ۱۵:۰۴
کد خبر: 82500048
بنياد بركت در چهارمحال و بختياري سرمايه گذاري مي كند

شهركرد – ايرنا – قائم مقام بنياد بركت گفت: اين بنياد در بخش هاي مختلف چهارمحال و بختياري سرمايه گذاري خواهد كرد.

به گزارش ايرنا، سعيد جعفري در نشست با استاندار و نمايندگان مردم چهارمحال و بختياري در مجلس شوراي اسلامي تاكيد كرد: بنياد بركت به منظور شتاب بخشي به روند توسعه همه جانبه در اين استان براي طرح هاي اقتصادي، سرمايه گذاري مشاركتي انجام مي دهد.
وي افزود: به همين منظور بنياد بركت نسبت به اجراي طرح هاي 'آفتاب' و 'آسمان' در چهارمحال و بختياري اقدامات لازم را انجام مي دهد.
جعفري تصريح كرد: در طرح 'آسمان' مشاغل خرد و خانگي با سرمايه گذاري بنياد بركت و با هدف ايجاد اشتغال، كاهش نرخ بيكاري و رونق اقتصادي اجرايي خواهد شد.
وي يادآور شد: در اين طرح مبلغ سهم آورده و تسهيلات مورد نياز سرمايه گذاري از سوي بنياد بركت تامين و هزينه مي شود.
قائم مقام بنياد بركت اظهار كرد: طرح 'آسمان' تاكنون در نهبندان خراسان جنوبي و راور كرمان انجالم شده و چهارمحال و بختياري سومين استان مورد هدف اجراي اين طرح در كشور محسوب مي شود.
وي گفت: توجيه اقتصادي يكي از مهمترين شرايط بنياد بركت براي سرمايه گذاري در طرح هاي مشاركتي است.
جعفري تاكيد كرد: اجراي طرح 'آفتاب' از طريق مشاركت جوامع محلي روند توسعه همه جانبه در شاخص هاي مختلف را به دنبال دارد.
وي افزود: با امضاي تفاهم نامه همكاري مسئولان بنياد بركت و مديران ارشد چهارمحال و بختياري در زمينه طرح هاي مشاركتي وضعيت اين استان در بخش هاي مختلف متحول مي شود.
استاندار چهارمحال و بختياري نيز گفت: مشاركت در اجراي پروژه هاي مهم و بزرگ به منظور رفع محروميت و توسعه اقتصادي از برنامه هاي اصلي مديريت ارشد استان است.
قاسم سليماني دشتكي تصريح كرد: به منظور رفع مشكلات واحد هاي توليدي و سرمايه گذاران چهارمحال و بختياري در سال گذشته چهار هزار و 280 ميليارد ريال تسهيلات اقتصاد مقاومتي در استان پرداخت شد.
وي يادآور شد: اين در حاليست كه سهميه چهارمحال و بختياري از تسهيلات اقتصادي مقاومتي كشور تنها سه هزار و 600 ميليارد ريال تعيين و اعلام شده بود.
سليماني دشتكي اظهار كرد: مشاركت در احياي واحدهاي توليدي راكد و همچنين تكميل و بهره برداري از پروژه هاي نيمه تمام اقتصادي چهارمحال و بختياري مي تواند مورد توجه مسئولان بنياد بركت قرار گيرد.
وي افزود: مسئولان چهارمحال و بختياري تمامي زيرساخت ها و تسهيلات مورد نياز براي سرمايه گذاري بنياد بركت در پروژه ها و طرح هاي مختلف عمراني، اقتصادي، كشاورزي و عمراني را فراهم مي كنند.
در راستاي بهبود و ارتقاي توانمندي اقتصادي، كارآفريني و توسعه اجتماعي مناطق محروم كشور و براساس مطالعات انجام شده، آيين نامه فقرزدايي و توان افزايي بركت با عنوان 'آفتاب' از طريق مشاركت جوامع محلي از سوي كميته تحقيق و توسعه بنياد بركت وابسته به ستاد اجرايي فرمان حضرت امام خميني (ره) در تاريخ 29 شهريور 1394 تصويب شد.
نمايندگان مردم چهارمحال و بختياري در مجلس شوراي اسلامي نظرات، ديدگاه ها و پيشنهادات خود را به منظور فراهم بودن زيرساخت هاي لازم براي سرمايه گذاري بنياد بركت در بخش هاي مختلف استان اعلام كردند.
خبرنگار: وحيد رئيسي دهكردي**انتشار دهنده:محمود رئيسي
7362/2097

سرخط اخبار استان‌ها