۲۵ فروردین ۱۳۹۶، ۱۸:۳۹
کد خبر: 82492607
T T
۰ نفر
برگزاري نمايشگاه عكس ايران شناسي در فرهنگسراي ارسباران تهران

تهران-ايرنا-نمايشگاه عكس «ايران شناسي» با 45 اثر منتخب جشنواره عكس ايران شناسي در فرهنگسراي ارسباران برپا شده است.

به گزارش ايرنا، جشنواره عكس ايران شناسي با هدف آشنايي با آداب ورسوم، فرهنگ، هنر و تمدن ايران زمين، معرفي جلوه هاي فرهنگي و ملي، تامين و توليد منابع تصويري، تحقيقاتي ايران شناسي با سرپرستي دكتر قدرت الله عليزاده مدير بنياد ايران شناسي و جمع آوري پنج هزار و 61 قطعه عكس در سال 95با داوري افشين بختيار، كاووس صادق لو، مصطفي صدر، سيف الله صمديان و مترجم زاده برگزار شد.
نمايشگاه «ايران شناسي» تا 30 فروردين ساعت 14 تا 20 در فرهنگسراي ارسباران به نشاني خيابان شريعتي، بالاتر از سيدخندان، خيابان جلفا ميزبان علاقه مندان است.

*برپايي كارگاه نگارگري «مكتب شيراز» در فرهنگسراي گلستان
كارگاه نگارگري «مكتب شيراز» با هدف آشنايي با هنر نگارگري در قالب تذهيب، نگارگري و گل و مرغ با حضور آزاده سعيدي در نگارخانه شماره يك روز شنبه 26 فروردين ماه در نگارخانه شماره يك فرهنگسراي گلستان برگزار مي‌شود.
آزاده سعيدي هنرمندي است كه با سبك گل و مرغ در نظر دارد آنچه را كه در پرده خيال ديده و آن را به تصوير كشيده، به علاقه ‌مندان به فراگيري هنر نگارگري آموزش دهد.
در كارگاه نگارگري «مكتب شيراز» هنرمند نگارگر به خلق آثار ايراني اسلامي با شيوه مكتب شيراز و با تكنيك گل و مرغ در نگارگري خواهد پرداخت.
هنردوستان مي‌توانند آثار خود را براي ارائه به استادان و رفع اشكال و ايراد هاي احتمالي به همراه داشته باشند.
علاقه‌مندان به شركت در كارگاه نگارگري «مكتب شيراز» مي‌توانند روز شنبه 26فروردين ماه ساعت 14 به فرهنگسراي گلستان به نشاني نارمك، پايين‌تر از ميدان هلال احمر، خيابان گلستان، ضلع شمالي بوستان فدك مراجعه كنند.

*نمايش عكس هايي از پل ورسك در فرهنگسراي گلستان
نمايشگاه عكس «پل ورسك» مراحل ساخت اين پل توسط لاديسلاوس فون رابسويج مهندس اتريشي با مشاركت موزه عكسخانه شهر در فرهنگسراي گلستان برپا شده است.
پل ورسك كه در شهرستان سوادكوه استان مازندران واقع شده، بزرگ ترين پل راه آهن سراسري ايران است كه در سال 1315 به بهره برداري رسيده و نامش در كتاب گينس ثبت شده است.
«ورسك» يكي از راهبردي‌ترين پل‌هاي راه آهن ايران است كه عمليات ساخت آن توسط شركت ايتاليايي پيزاگالي و تحت نظارت شركت كامپاكس در نوامبر سال 1934 (آبان 1313) آغاز و در سپتامبر 1936 (شهريور 1315) به پايان رسيد.
نمايشگاه عكس پل ورسك تا 31 فروردين ماه از ساعت 9 تا 18 در نگارخانه فرهنگ‌سراي گلستان به نشاني نارمك، خيابان گلستان، پايين تر از ميدان هلال احمر برگزار مي شود.

*نمايشگاه نگارگري و گل و مرغ در نگارخانه گلستان
نمايشگاه نگارگري و گل و مرغ با عنوان «عشق و اميد» در نگارخانه فرهنگسراي گلستان برپا است.
در اين نمايشگاه 22 اثر از آزاده سعيدي در قالب تذهيب، نگارگري و گل و مرغ به نمايش گذاشته شده است.
سعيدي، آموزش تذهيب و نگارگري را از سال 1383 آغاز كرده، او شاگرد نگارگراني همچون محمدباقر آقاميري بوده و شيوه شيراز و اصفهان را دنبال مي كند.
علاقه مندان براي ديدن آثار نمايشگاه «عشق و اميد» مي توانند تا 31 فروردين ماه از ساعت 9 تا 18 به نگارخانه فرهنگسراي گلستان به نشاني نارمك، خيابان گلستان، پايين‌تر از ميدان هلال احمر برقرار است.

*نمايش آثار جشنواره نقاشي «ژكال» در گالري پرديس ملت
دومين جشنواره سراسري دانشجويي نقاشي «ژُكال» در گالري پرديس ملت برپا شده و از بين يكهزار و 219 اثر و 503 شركت كننده از هنرمندان جوان دانشجو از سراسر دانشگاه هاي ايران، تعداد 114 اثر به مرحله دوم اين جشنواره راه پيدا كرده است.
پس از انتخاب نهايي، آثار منتخب براي شركت در نمايشگاه گروهي و رقابت براي آثار برگزيده جشنواره در گالري پرديس ملت به نمايش در آمده است.
داوري اين آثار طي دو مرحله توسط اساتيد دانشگاه هاي هنر كشور صورت مي گيرد، كه دكتر بهنام كامراني، استاد عليرضا جدي و دكتر جمال عرب زاده داوري آثار اين دوره از جشنواره را برعهده دارند.
علاقه مندان براي بازديد از نمايشگاه نقاشي «ژُكال» مي توانند تا هشتم ارديبهشت ماه همه روزه از ساعت 11 تا 20 به گالري پرديس ملت واقع در خيابان وليعصر(عج)، ابتداي بزرگراه نيايش، روبروي كردستان، طبقه منفي 2 مراجعه كنند.

*نمايشگاه «قاب هاي شيشه اي» در نگارخانه مهر
نمايشگاه گروهي «قاب هاي شيشه اي» با 40 اثر نقاشي پشت شيشه با بهره گيري از تكنيك رنگ و روغن در نگارخانه مهر فرهنگسراي انقلاب اسلامي برپا است.
در اين نمايشگاه آثاري از سعيد رضاخان، نصراله ميرسلطاني، معصومه دوست علي، بهزاد نقاش، امير عبدي، پريسا بيات، نوشين طاهران پور، الهه عليرضايي، پروين رنجبري، علي دانائيان، محمد باقري، زيبا كاوندي، منيره السادات نقوي، افسانه ضميري نژاد و سميه عباسي تا 29 فروردين ساعت 9 تا 19 در نگارخانه مهر فرهنگسراي انقلاب اسلامي واقع در بزرگراه شهيد نواب صفوي، تقاطع پل كميل، ابتداي كميل شرقيميزبان علاقه مندان به هنر نقاشي است.

*«تبسم رنگ ها» در نگارخانه كلك خيال
آثار نقاشي حيدر جهانگيري با عنوان «تبسم رنگ ها» در نگارخانه كلك خيال به نمايش گذاشته شده است.
اين نمايشگاه شامل 30 اثر در ابعاد متفاوت و با تكنيك رنگ روغن با كاردك و بدون دخالت قلمو با موضوعات مختلف توسط جهانگيري نقاش با تجربه و با سابقه 25 ساله در رشته هنر به تصوير كشيده شده است.
نمايشگاه «تبسم رنگ ها» تا 30فروردين ماه ساعت 9 تا 17 در نگارخانه كلك خيال فرهنگسراي اخلاق واقع در خيابان پيروزي، خيابان شكوفه، خيابان شهيد كاظمي، جنب بوستان گلزار ميزبان علاقه مندان است.

*نمايشگاه گروهي نقاشي در نگارخانه پرديسان
نگارخانه پرديسان فرهنگسراي فردوس ميزبان تابلوهاي نقاشي با پاستل هنرمنداني همچون ليلا علايي تك‌بلاغ، سمانه ابوترابي، تهمينه مرادي و شادي دهقان‌زاده است كه براي آشنايي علاقه مندان به هنرهاي تجسمي، تعامل هنرمندان و شهروندان، ارتقاي سواد بصري و حمايت از هنرمندان نقاشي برپا شده است.
هنرمندان اين نمايشگاه تاكنون نمايشگاه‌هاي گروهي و انفرادي بسياري را برگزار كرده‌اند و هنر نقاشي را با تكنيك‌هاي پاستل، مدادرنگي، رنگ روغن و سياه قلم نزد اساتيدي همچون سيروج، پناه‌زاده و طاهري فراگرفته‌اند.
علاقه مندان براي ديدن آثار اين نمايشگاه مي‌توانند تا 30 فروردين‌ماه ساعت 9 تا 18 به فرهنگسراي فردوس واقع در فلكه دوم صادقيه، بلوار فردوس، بعد از چهارراه شهيد سليمي جهرمي مراجعه كنند.

*نمايشگاه «مهر زرين» در فرهنگسراي خاوران
نمايشگاه «مهر زرين» آثاري از نقاشي-خط زينب مرادي در فرهنگسراي خاوران برپاست.
در اين نمايشگاه بيش از 40 اثر با مضمون اسلامي و قرآني به نمايش گذاشته شده است.
علاقه مندان مي توانند براي بازديد از اين نمايشگاه تا 31فروردين ماه از ساعت 9 تا 18 به نگارخانه فرهنگسراي خاوران واقع در ميدان خراسان، خيابان خاوران، سه راه هاشم آباد مراجعه كنند.

*نمايشگاه «نواي خيال» در نگارخانه خاوران
نمايشگاه «نواي خيال» با آثار نقاشي‌-خط سميه دهقاني به مناسبت ماه رجب و ميلاد امام علي(ع) با محوريت شخصيت آن حضرت در نگارخانه خاوران برپا شده است.
در اين نمايشگاه تعداد 30اثر با ابعاد متوسط با نام مبارك امام علي(ع) به نمايش گذاشته شده است.
نمايشگاه «نواي خيال» تا 29فروردين ماه ساعت 9تا 18 در نگارخانه فرهنگسراي خاوران به نشاني ميدان خراسان، خيابان خاوران، سه راه هاشم آباد ميزبان علاقه ‌مندان به هنر نقاشي‌-خط است.
*براي اطلاع از اخبار متنوع انتشار يافته در شبانه روز با كانال ايرنا استان تهران در تلگرام به نشاني IRNATEHRAN@ همراه شويد.
خبرنگار: معصومه جوان معبودي- انتشاردهنده: معصومه آقا اميني
تهرام/7245//7244
۰ نفر

سرخط اخبار فرهنگ