۲۳ فروردین ۱۳۹۶، ۸:۰۹
کد خبر: 82489889
T T
۰ نفر
یكهزار و 402 فرصت شغلی پارسال در حوزه تعاون استان مركزی ایجاد شد

اراك - ایرنا - مدیركل تعاون، كار و رفاه اجتماعی استان مركزی گفت: یكهزار و 402 فرصت شغلی در سال گذشته در شركت های تعاونی این استان ایجاد شد.

محمد تقی آبایی هزاوه روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تعاون نقش موثری در افزایش اشتغال و حل مشكل بیكاری دارد كه امید است این بخش با توجه به نامگذاری سال جاری با عنوان اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال از سوی رهبر معظم انقلاب بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
وی بیان كرد: ثبت شركت های تعاونی در این استان در سال گذشته به 61 شركت با چهار هزار و 75 نفر عضو رسید كه با این آمار 91 درصد از برنامه پیش بینی شده محقق شد.
مدیركل تعاون، كار و رفاه اجتماعی استان مركزی ادامه داد: در این مدت 33 هزار و 132 نفر ساعت آموزش در سال 95 توسط دفتر آموزش و ترویج و تحقیقات برای شركت های تعاونی این استان به صورت رایگان ارایه شد كه در این راستا نیز 94 درصد از برنامه پیش بینی شده محقق شده است.
آبایی هزاوه تصریح كرد: شركت های تعاونی این استان سال گذشته حدود 6 میلیون دلار صادارت به كشورهای مختلف از جمله پاكستان، تركمنستان، روسیه، ایتالیا، عراق، هلند، ارمنستان، كانادا، تركیه، چین، اتریش، امارات، آلمان و افغانستان داشتند كه تقویت و افزایش این بخش نیز در سال جاری با جدیت دنبال می شود.
مدیركل تعاون، كار و رفاه اجتماعی استان مركزی اضافه كرد: بیشترین صادرات صورت گرفته در این مدت در بخش كشاورزی، صنایع غذایی، صنایع دستی و فرش دستباف، صنایع شیمیایی و محصولات پتروشیمی بوده است.
آبایی هزاوه گفت: 819 واحد مسكونی نیز سال گذشته توسط تعاونی های مسكن این استان تكمیل و به اعضا تحویل شد.
وی بیان كرد: حمایت از پایان نامه ها و تحقیقات در زمینه شركت های تعاونی از دیگر برنامه های مهم در حوزه تعاون است و سال گذشته در این راستا از 2 پایان نامه حمایت های مالی صورت گرفت.
2 هزار و 283 شركت تعاونی فعال با 932 هزار و 674 نفر عضو با احتساب تعاونی های سهام عدالت در استان مركزی وجود دارد.
3005/6013/خبرنگار: معصومه صفری***انتشار دهنده:مژگان حیدری

سرخط اخبار استان‌ها