۲۲ فروردین ۱۳۹۶، ۱۲:۱۴
کد خبر: 82489415
T T
۰ نفر
كارخانه زغالشویی البرز مركزی در مازندران افتتاح شد

ساری – ایرنا –كارخانه زغالشویی شركت البرز مركزی مازندران روز سه شنبه با حضور معاون وزیر صنعت به بهره برداری رسید .

فرماندار شهرستان سوادكوه به خبرنگار ایرنا گفت: برای ساخت و تجهیز كارخانه جدید زغالشویی البرز مركزی 450 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است .
عبدالجواد توحیدی با تاكید بر اینكه تلاش شده تا دستگاه های مجهز و بروز برای این كارخانه تهیه شود ، ادامه داد : دستگاه های مورد نیاز كارخانه زغالشویی البرز مركزی از كشورهای انگلستان ، ایتالیا ، استرالیا ، آفریقای جنوبی و چین تهیه و تامین شد.
وی گفت :كارخانه زغالشویی البرز مركزی با ظرفیت شست و شوی سالانه 500هزار تن زغال برای انجام فعالیت در 2شیفت برنامه ریزی شده است .
فرماندار شهرستان سوادكوه افزود : با توجه به قدیمی بودن كارخانه قبلی زغالشویی كه در جوار كارخانه جدید قرار دارد، ساخت این كارخانه در دستور كار قرار گرفت.
وی ادامه داد : با وجود زغال سنگ مرغوب در معادن سوادكوه، ساخت كارخانه جدید زغالشویی البرز مركزی برای تبدیل زغالسنگ به كنستانتره مناسب بعنوان مواد اولیه كارخانه های فولاد كشوردر سوادكوه عملیاتی شد .
به گفته فرماندار سوادكوه ساخت كارخانه جدید زغالشویی شركت البرز مركزی با رعایت ضوابط زیست محیطی و پرهیز از هرگونه آلایندگی از سال 1392 آغاز شد .
كارخانه قدیمی زغالشویی البرز مركزی از 27 سال قبل در این شركت فعالیت دارد .
شركت زغال سنگ البرز مركزی در اوج فعالیت بیش از پنج هزار كارگر داشت ولی به علت فرسودگی با گذشت زمان و مشكلات دیگر تعداد كارگرانش به كمتر از 500 نفر كاهش یافته و در آستانه تعطیلی كامل قرار گرفته بود.
شركت زغال سنگ البرز مركزی در تاریخ سی و یكم شهریور سال 53 با شماره 19691 در اداره ثبت شركت ها و مالكیت صنعتی تهران به ثبت رسید.
به موجب صورتجلسه مورخ 23 مرداد ماه سال 1370،مجمع عمومی فوق العاده دفتر مركزی شركت را از تهران به شهر ' زیراب ' در سوادكوه منتقل كرد و در تاریخ پنجم ماه مهر 1371 با شماره 192 در اداره ثبت اسناد سوادكوه ثبت شد .
سالانه در مازندران بیش از 200 هزار تن زغال سنگ تولید، 10 درصد نیاز صنایع فولاد كشور در این استان تامین می شود.
مازندران بر اساس آمارهای رسمی 231 معدن دارای مجوز دارد كه حجم ذخایر این معادن حدود 58 میلیون تن برآورد شده است.
فرماندار سوادكوه همچنین اعلام كرد: افتتاح كلینیك تخصصی در بیمارستان شهدای زیراب با صرف اعتبار 50 میلیارد ریالی و 2 تونل در مسیر چهار بانده كردن جاده تهران به سوادكوه از جمله طرح هایی است كه همزمان با حضور رئیس جمهوری در مازندران در شهرستان سوادكوه به بهره برداری می رسد .
خبرنگار : فاطمه قنبری قادیكلایی ** انتشار دهنده : سید محسن حسن نیا
2096/1899
۰ نفر