۲۱ فروردین ۱۳۹۶، ۱۴:۳۲
کد خبر: 82488635
T T
۰ نفر

4 دشت چهارمحال و بختیاری ممنوعه بحرانی اعلام شد

۲۱ فروردین ۱۳۹۶، ۱۴:۳۲
کد خبر: 82488635
4 دشت چهارمحال و بختیاری ممنوعه بحرانی اعلام شد

شهركرد- ایرنا- مدیرعامل شركت آب منطقه ای چهارمحال و بختیاری گفت: به سبب وقوع خشكسالی های پیاپی و تغییر بارش ها از برف به باران 4 دشت این استان در وضعیت ممنوعه بحرانی قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا، كورش نادری بنی روز دوشنبه در دیدار از خبرگزاری جمهوری اسلامی ( ایرنا) مركز شهركرد، تعداد دشت های این استان را 18 مورد برشمرد و افزود: دشت های جوانمردی، سفیددشت، شهركرد، بروجن و فرادنبه به تازگی از وضعیت ممنوعه به ممنوعه بحرانی تغییر یافته و چهار دشت كیار، بروجن- فرادنبه، گندمان- بلداجی، لردگان و مالخلیفه نیز ممنوعه شده است.
وی با اشاره به طرح احیا و تعادل بخشی آب های زیرزمینی در استان تصریح كرد: بستن چاه های غیرمجاز، كنترل برداشت های قانونی، بهینه سازی پروانه های بهره برداری از چاه ها، اجرای شیوه های نوین آبیاری، اجرای طرح های تغذیه مصنوعی و اطلاع رسانی در خصوص استفاده بهینه از منابع آب از جمله اقدامات انجام گرفته در این خصوص بوده است.
نادری بنی با تاكید بر اطلاع رسانی صحیح در خصوص صرفه جویی و استفاده بهینه از منابع آب استان، افزود: اگر به موقع و صحیح در این خصوص اطلاع رسانی نشود، با مشكل تامین آب روبه رو می شویم.
مدیرعامل شركت آب منطقه ای چهارمحال و بختیاری همچنین به پیشرفت 65 درصدی سد باباحیدر اشاره كرد و گفت: تامین آب شرب از اهداف اجرای این طرح است كه با جدیت پیگیر پیشرفت اجرایی آن هستیم.
نادری بنی همچنین به اختلاف نظر در خصوص میزان واقعی برداشت آب از زاینده رود در محدوده استان اشاره كرد و گفت: میزان واقعی برداشت آب در استان جمع بندی و نهایی شده و به مركز ارسال شده و امید می رود اختلاف نظرها در این خصوص برطرف شود.
به گزارش ایرنا، تغییرات اقلیمی، تغییر بارش ها از برف به باران و در پی آن خشكسالی های 9 ساله سبب شده تا منابع آب چهارمحال و بختیاری با كاهش شدید مواجه شود.
استان چهارمحال و بختیاری سرچشمه 2 رودخانه كارون و زابنده رود و نیز بخشی از رودخانه دز است.
خبرنگار: خاطره حسین زاده**انتشار: جهانبخش صفری دهكردی
7363/6021

سرخط اخبار استان‌ها