۷ فروردین ۱۳۹۶، ۱۷:۱۱
کد خبر: 82475530
T T
۰ نفر
تاثیر امضای تفاهمنامه سازمان ملی استاندارد ایران و مركز تایید صلاحیت روسیه

تهران- ایرنا- یادداشت تفاهم همكاری سازمان ملی استاندارد ایران و مركز خدمات فدرال تایید صلاحیت روسیه، در سفر رییس جمهوری و هیات همراه به مسكو امضا می شود.

به گزارش دوشنبه شبكه اطلاع رسانی سازمان ملی استاندارد ایران، پس از لغو تحریم ها در دوران پسابرجام چشم اندازهای جدیدی برای توسعه روابط تجاری با سایر كشورها بویژه در عرصه اقتصادی، تجاری و مالی ایجاد شده است.
در این بین روسیه یكی از مهم ترین شركای تجاری ایران به شمار می رود و اهمیت ویژه ای دارد.
گسترش مبادلات تجاری و سرمایه گذاری بین جمهوری اسلامی ایران و روسیه به گونه ای است كه در سال 2016، حجم مبادلات تجاری دوجانبه به بیش از 2 میلیارد دلار رسید.
تسهیل روابط تجاری در چارچوب قوانین و مقررات كشورها تاثیر بسزایی در افزایش تراز تجاری دارد و توافق بر سر استانداردها با انعقاد تفاهمنامه های مشترك، بستر را برای گسترش تجارت فرامرزی مهیا می سازد.
برهمین اساس یكی از مهمترین اسنادی كه در سفر رییس جمهوری و هیات همراه به روسیه به امضای مقام های 2 كشور می رسد، تفاهمنامه همكاری سازمان ملی استاندارد ایران و مركز خدمات فدرال تایید صلاحیت روسیه است.
رییس مركز ملی تایید صلاحیت ایران درباره تاثیر اجرای این تفاهمنامه گفت: با امضای این تفاهمنامه، تطابق محصولات با الزام های استاندارد به طور كامل انجام و از این پس محصولات بازرگانی و تجاری بین 2 كشور با استانداردهای مورد توافق مبادله می شود.
«علیرضا خاكی فیروز» اضافه كرد: با این تفاهمنامه بازرسی ها و آزمون دوباره در گمرك های 2 كشور حذف و بستر تجارت و بازرگانی بین ایران و روسیه بیش از پیش تسهیل می شود.
خاكی فیروز تاكید كرد این تفاهمنامه یكی از مهمترین اسنادی است كه در سفر رییس جمهوری به روسیه به امضای رییس سازمان ملی استاندارد ایران و رییس مركز خدمات فدرال تایید صلاحیت روسیه می رسد.
وی گفت: این تفاهم به افزایش تراز تجاری 2 كشور منجر می شود.
به گزارش ایرنا، رییس جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه) راهی مسكو شد تا برای نهمین بار با همتای روسی خود دیدار كند.
«حسن روحانی» پیش از ترك تهران گفت: حجم تجارت ایران و روسیه در یك سال گذشته نسبت به پیش از آن، 80 درصد افزایش یافت كه به معنای آن است كه 2 كشور در مسیر پیشرفت حركت می كنند.
شماری از وزیران، مقام ها و رییسان دستگاه ها، رییس جمهوری را در سفر روسیه همراهی می كنند.

برای آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با كانال اقتصادی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
IRNAeco@
https://t.me/irnaeco
اقتصام*9186*1961* تنظیم: هما همت خواه* انتشار: مریم مسعود

سرخط اخبار سیاست خارجی