۶ فروردین ۱۳۹۶، ۱۲:۳۴
کد خبر: 82474240
T T
۰ نفر
پويش 'نه به ريختن زباله' مشاركت مردم در حفظ منابع طبيعي را افزايش مي دهد

گناباد- ايرنا- رئيس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري گناباد گفت: پويش 'نه به ريختن زباله' بستر فرهنگي و مشاركت مردم در حفظ عرصه هاي منابع طبيعي و محيط زيست را افزايش مي دهد.

مجتبي محرابي روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: افزايش مشاركت در جمع آوري زباله براي حفظ منابع طبيعي ضروري است و بايد با فعاليتهاي فرهنگي و رسانه اي اين امر تبليغ شود.
وي اظهار كرد: اقدام خبرگزاري جمهوري اسلامي در راه اندازي پويش 'نه به ريختن زباله' در فرهنگ سازي و جلب مشاركت مردم در جمع آوري زباله بسيار موثر است.
وي گفت: عرصه هاي طبيعي پاك و زيبا علاوه بر داشتن مزايايي همچون جلوگيري از ريزگردها، منبع علوفه دام و درآمد اقتصادي در بخش جذب گردشگران و باعث رونق گردشگري طبيعي هستند.
محرابي افزود: با فرهنگ سازي، استفاده از ظرفيت شبكه هاي اجتماعي و فضاهاي مجازي، حساسيت و آگاهي اقشار مختلف مردم در زمينه رها نكردن زباله در طبيعت و حفاظت از عرصه هاي طبيعي افزايش يافته است.
وي اظهار كرد: در سال هاي گذشته وضعيت رها سازي زباله در طبيعت بسيار نامناسب بود كه با توجه به مشاركت قابل توجه مردم در پاكسازي عرصه هاي طبيعي اين شهرستان اينك وضعيت بهتري نسبت به گذشته داريم.
وي با قدرداني از مشاركت تمام اقشار و گروه ها و بخش هاي مختلف گناباد در كاشت، حفاظت، احيا و پاكسازي عرصه هاي طبيعي گناباد گفت: اين شهرستان سال گذشته در جلب مشاركت مردم در حفاظت از منابع طبيعي رتبه نخست استان خراسان رضوي را كسب كرد.
وي از گردشگران نوروزي و تمام مردم خواست با احساس مسئوليت و احترام به حقوق خود و ديگرشهروندان با نريختن زباله در طبيعت فرصت بهره بردن از اين مواهب الهي را براي همه فراهم كنند.
7545/ 2095/ 6053 خبرنگار: فهيمه نعمتي شهري ** انتشار دهنده: محمد حسين علي مقدم

سرخط اخبار استان‌ها