۴ فروردین ۱۳۹۶، ۱۵:۱۱
کد خبر: 82472540
T T
۰ نفر
امام جمعه موقت سمنان: قواي سه گانه براي افزايش توليد و اشتغال زمينه‌سازي كنند

سمنان- ايرنا- امام جمعه موقت سمنان گفت: قواي سه گانه مقننه، قضائيه و مجريه براي تحقق شعار سال در زمينه افزايش توليد و اشتغال در كشور برنامه‌ريزي لازم را داشته باشند.

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام محمدباقر عبدوس در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته سمنان در مسجد امام (ره) اين شهر، گفت: قوه مقننه با اصلاح قوانين دست و پا گير، قوه قضائيه با رفع موانع و قوه مجريه با به‌كارگيري نيروهاي انقلابي و پاي كار و با نظارت گسترده از توليدكنندگان داخلي حمايت و در تحقق شعار سال رهبري انقلاب همت كنند.
وي، با بيان اينكه بنا بر فرمايش رهبر معظم انقلاب اسلامي اقتصاد كشور بايد تقويت شود، گفت: دشمنان انقلاب اقتصاد ايران اسلامي را نشانه گرفتند و همانگونه كه رهبري تاكيد فرمودند بايد توليد در مدار صحيح قرار گيرد و از آن حمايت شود تا اشتغال به وجود آيد و از اين طريق اقتصاد كشور نيز تقويت و شكوفا شود.
عبدوس، با اشاره به ديگر بندهاي پيام نوروزي رهبري و اينكه همه قوا بايد برنامه ريزي قوي براي شكوفا كردن اقتصاد داشته باشند، گفت: بايد با يك برنامه ريزي منسجم و واگذاري مسئوليت ها به نيروهاي متدين، انقلابي و پاي كار در تحقق شعار سال تلاش و به نقطه مطلوب مورد نظر معظم له برسيم.
امام جمعه موقت سمنان با تاكيد بر تلاش همه مسوولان براي عمل به منويات رهبري و تحقق انتظارات ايشان، خاطرنشان كرد: با نوشتن تابلو و زدن عكس و بنر بر در و ديوار اقتصاد مقاومتي، توليد و اشتغال محقق نمي شود و بايد به مرحل عمل برسد.
وي با اشاره به طولاني شدن زمان ترخيص مواد اوليه و كالاهاي خريداري شده از سوي توليد كنندگان داخلي در گمرك‌هاي كشور، گفت: مسوولان گمرك بايد با ايجاد شعبه ويژه توليد كنندگان در گمرك‌هاي كشور، زمان ترخيص كالاها و مواد اوليه خريداري شده از سوي توليد كنندگان داخلي را كاهش دهند.
عبدوس افزود: بنا بر گزارش هاي رسيده، كالاها و مواد اوليه خريداري شده از سوي توليدكنندگان گاهي در انبارهاي گمرك‌هاي كشور، به بهانه بازرسي و ديگر تشريفات قانوني، سه تا چهار ماه نگهداري مي شود و هزينه هاي زيادي بابت حق گمرك و انبارداري از آنان دريافت مي شود.
امام جمعه موقت سمنان با اشاره به فرمايش رهبر معظم انقلاب اسلامي در پيام نوروزي سال 96 كه روزانه از هزاران كانتينر كالاي قاچاق وارده به كشور فقط 100 تا 150 كانتيتر مورد بازرسي قرار مي گيرد و بقيه بدون بازرسي وارد مي شود، بيان كرد: جاي تاسف است، براي حمايت از توليدكنندگان داخلي به منظور رونق اقتصادي و ايجاد اشتغال بيشتر، جاي اينكه مواد اوليه و كالاهاي خريداري شده آنان كه باواسطه و گران تر خريداري مي‌كنند زودتر ترخيص شود، اين مواد اوليه مورد نياز توليد داخلي در گمرك‌هاي كشور، به بهانه مختلف و تشريفات، نگهداري و مشكلاتي براي آنان ايجاد مي شود.
سال 96 از سوي مقام معظم رهبري سال اقتصاد مقاومتي ، توليد و اشتغال نامگذاري شده است، نرخ بيكاري در استان سمنان بر اساس آخرين آمار در آذر 95 به ميزان 8.1 درصد و كمتر از متوسط كشور است و در اين استان حدود يك هزار و 800 واحد توليدي داراي پروانه بهره برداري هستند.
7470/6103 خبرنگار: عليرضا عربي ** انتشاردهنده: مصطفي دهقان
براي آگاهي از تازه‌ترين اخبار و رويدادها در استان سمنان به نشاني IRNASEMNAN@ كانال اخبار ايرنا سمنان مراجعه كنيد.
۰ نفر