۲۴ اسفند ۱۳۹۵، ۱۱:۵۱
کد خبر: 82464043
T T
۰ نفر

مرگ 17 معدنچی در چین

۲۴ اسفند ۱۳۹۵، ۱۱:۵۱
کد خبر: 82464043
مرگ 17 معدنچی در چین

پكن - ایرنا - وقوع حادثه در یكی از معادن زغال سنگ در شمال شرق چین منجر به مرگ 17 معدنچی شد.

به گزارش ایرنا، در چین كه معمولا انفجار گاز و ریزش معادن زغال سنگ حادثه ساز می شود، این بار سقوط بالابر حامل كارگران باعث بروز این حادثه شده است.
تارنمای «مردم» روز سه شنبه در گزارشی اعلام كرد كه این حادثه در یكی از معادن زغال سنگ این كشور در استان «هیلون جیانگ» در حالی رخ داد كه سیم بوكسل بالابر داخل معدن به دلیل اتصال سیم های برق دچار آتش سوزی شده و منجر به سقوط آن از ارتفاع بالا می شود.
این حادثه همچنین باعث سرایت آتش به بخش های دیگر معدن و ریزش بخشی از دیوارهای آن می شود.
گزارش حاكیست كه در ارتباط با بروز این حادثه 2 نفر دستگیر شدند و فعالیت معدن نیز به حالت تعلیق در آمده است.
بر اساس اعلام مقامات محلی، حادثه زمانی رخ داد كه كارگران در حال جابجایی شیفت كاری بوده اند.
همچنین گزارش شده كه به هنگام وقوع این حادثه 273 تن از كارگران در معدن حضور داشتند كه 256 تن از آنها توسط ماموران امداد، نجات یافتند.
كشور چین بزرگترین تولید كننده زغال سنگ در جهان است كه حوادث زیادی را طی سال های اخیر در معادن خود تجربه كرده است.
آخرین حادثه معادن زغال سنگ چین مربوط به حوادث آذر و دی ماه سالجاری در مغولستان داخلی و حادثه آذر ماه سالجاری در منطقه «یونگ چوآن لایسو» در جنوب غرب این كشور است كه انفجار گاز و ریزش بخش هایی از معادن یاد شده، در مجموع 82 نفر را به كام مرگ كشاند.
چین به دلیل پایین بودن ضریب ایمنی در معادن كه معمولا از سوی كارفرمایان نادیده گرفته می شود به داشتن خطرناكترین معادن در دنیا مشهور است.
آمار نشان می دهد كه در سال گذشته میلادی (2016) در هر ماه تقریبا دو حادثه در معادن چین رخ داده و در ماه نوامبر گذشته (آبان - آذر) شمار حوادث به پنج مورد افزایش یافته است.
حوادثی همچون انفجار و ریزش در معادن به دلیل عدم رعایت مسائل و نكات ایمنی از سوی صاحبان آن، سالانه تعداد زیادی از كارگران چینی را به كام مرگ می كشاند؛ معادن چین فقط در سال 2014، 931 قربانی گرفته است.
بر اساس آمار مراكز دولتی چین، تلفات انسانی معادن این كشور در سال 2013، بیش از یك هزار و 300 كشته و مفقود بود كه در 600 حادثه فروریختن معدن رخ داده بودند.
آساق**1597*انتشاردهنده:فرهاد راستی

سرخط اخبار جهان