۱۶ اسفند ۱۳۹۵، ۱۶:۰۶
کد خبر: 82454598
T T
۰ نفر
تكميل شهرك صنعتي دماوند2، زمينه اشتغال بيش از 17 هزار نفر را فراهم مي كند

تهران- ايرنا- رييس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دماوند گفت: در صورت تكميل شهرك صنعتي دماوند 2 به عنوان مهمترين نقطه متمركز و استقرار صنايع توليدي در شهرستان، براي ۱۷ هزار و ۷۲۰ نفر اشتغال زايي مي شود.

موسي احمدي روز دوشنبه در گفت و گو با ايرنا به اقدامات مؤثر در زمينه اقتصاد مقاومتي با بهره برداري و تقويت دو شهرك صنعتي در اين شهرستان اشاره كرد و گفت: شهرك صنعتي آيينه ورزان دماوند در دهه 70 تاسيس شد و بعد از مدتي شهرك صنعتي دماوند2 در كيلومتر 7جاده كيلان تاسيس و فعاليت خود را آغاز كرد.
وي با اشاره به توسعه شهرك صنعتي دماوند۲ بعنوان مهمترين نقطه تمركز و استقرار صنايع در شهرستان، خاطرنشان كرد: اين شهرك داراي 213 هكتار سند ثبتي، 216 هكتار فاز عملياتي، 92 هكتار زمين صنعتي و 4/87 هكتار زمين واگذار شده و همچنين تعداد 9 قرارداد منعقد شده كه پنج فقره در حال ساخت و يك واحد محور صنعت دوار شروع به كار كرده است.
احمدي با بيان اينكه پيگيري راه اندازي بخش عمده ايي از واحد هاي صنعتي و رفع مشكلات آن در دستور كار است، افزود: در اين شهرك تعداد 268 واحد صنعتي و 256 واحد صنفي كارگاهي و به صورت كلي 524 واحد در اين طرح پيش بيني شده است‌ و اين واحدها كه عموما غير آلاينده هستند از كل استان تهران و استان هاي همجوار به اين مكان منتقل خواهند شد.
رييس اداره صنعت و معدن و تجارت شهرستان دماوند گفت: مواردي همچون مسجد، مجتمع، درمانگاه، آتش نشاني، باسكول، بانك و بازارچه نيز براساس پيشرفت فيزيكي ساخت و ساز صنايع در شهرك احداث خواهد شد.
احمدي گفت: با تكميل اين شهرك، تعداد ۱۷ هزار و ۷۲۰ نفر نيرو مشغول به كار مي شوند كه در راستاي سياست هاي اصل اقتصاد مقاومتي، زمينه توسعه بخش اشتغال شهرستان را فراهم مي كند.

**لزوم اخذ مجوز تغيير كاربري اراضي شهرك صنعتي دماوند2
اين مقام مسوول با بيان اينكه اين شهرك با مشكلاتي در بخش هاي مختلف همچون تأسيسات زير بنايي و ساختمان هاي خدماتي روبه رو است، گفت: اين شهرك فاقد زير ساخت هاي اساسي است؛ از نظر خدماتي ميزان مورد نياز آب در فاز عملياتي شهرك 33 ليتر بر ثانيه بوده كه تاكنون پنج ليتر آن فراهم شده است.
وي در زمينه برق و گاز اين شهرك گفت: ميزان مورد نياز برق در فاز عملياتي شهرك 50 مگاوات است كه تنها شش مگاوات آن تأمين شده و در زمينه گاز نيز در حال طراحي شبكه هستيم؛ همچنين در بخش تامين تاسيسات مخابراتي، شبكه داخلي مخابرات با ظرفيت دو هزار و 500 شماره در حال طراحي است.
احمدي در خصوص مشكلات شهرك صنعتي 2 گفت: عدم اخذ مجوز تغيير كاربري اراضي شهرك و مجوز محيط زيست و 187/5 هكتار در تصرف شهرك است و در 23 هكتار آن عملا تصرف ندارد.
وي گفت: اقدام سريع براي تغيير كاربري و واگذاري قطعات به صنايع متقاضي، تسريع و صدور مجوزهاي زيست محيطي لازم براي شهرك صنعتي، جلوگيري از ساخت و سازهاي غير مجاز در مجاورت محدوده شهرك صنعتي از جمله اقدامات موثر در راستاي تقويت اين شهرك است.

** صدور 164 مجوز صنعتي در شهرستان دماوند
رييس اداره صنعت و معدن و تجارت شهرستان دماوند به بخش صنعت شهرستان اشاره و اظهار كرد: اين نهاد در راستاي اهداف و سياست هاي دولت تدبير و اميد از ابتداي دولت يازدهم تاكنون اقدامات قابل توجهي را در بخش ساماندهي صنايع، حمايت از توليدات داخلي و مبارزه با قاچاق كالا برداشته است.
وي با اشاره به صدور 164 مجوز صنعتي در شهرستان بيان كرد: از اين تعداد مجوز، 35 مورد آن توسط جهاد كشاورزي دماوند صادر شده كه تمامي امور مربوط به اين واحدها به جهاد كشاورزي ارجاع خواهد شد.
اين مقام مسوول به 129 مجوز باقي مانده در حوزه صنعت اشاره كرد و گفت: از اين تعداد ۶۶ مورد فعال و ۳۰ مورد نيز در حال احيا مجدد فعاليت خود هستند و مابقي غير فعالي است؛ كه بخش توليدات صنايع تبديلي كشاورزي منطقه به دليل تغيير الگوي سكونت از روستاها به شهر و همچنين خوشكسالي، كاهش يافته است.
وي بخش عمده اي از صنايع منطقه را غذايي، توليدات نساجي، صنايع فلزي، گچ و آسفالت، انواع بتن، پلي اتيلن، لوازم خانگي همچون اجاق گاز و هود، كارتن سازي، كتاب و دفتر و در زمينه تجهيزات بدنه سردخانه و سازه هاي نمايشي، قالب سازي و همچنين كارخانه هاي توليد و بسته بندي سبزيجات و ... دانست.
خبرنگار: الهام حيدري - انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7246//1348
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد