۱۶ اسفند ۱۳۹۵، ۱۰:۱۹
کد خبر: 82453938
T T
۰ نفر

كشف 2 ميليارد ريال كالاي قاچاق در مياندوآب

۱۶ اسفند ۱۳۹۵، ۱۰:۱۹
کد خبر: 82453938
كشف 2 ميليارد ريال كالاي قاچاق در مياندوآب

مهاباد- ايرنا- فرمانده انتظامي مياندوآب در آذربايجان عربي گفت: ماموران انتظامي اين شهرستان در كمتر از يك هفته گذشته 2 ميليارد ريال انواع كالاي قاچاق را در اين شهرستان كشف و در اين ارتباط 14 متهم را دستگير كردند.

سرهنگ حسن شيخ نژاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: ماموران ايستگاه ايست بازرسي شهيد محمدنژاد اين شهرستان در كنترل خودروهاي عبوري در اين مدت اين ميزان كالاي قاچاق را كشف كردند.
وي اضافه كرد: در بازرسي يكي از خودروها 6 هزار و 238 ثوب البسه خارجي و همچنين از خودروي ديگر يكهزار و 147 عدد ابزار آلات خارجي خودرو كشف و ضبط شد.
سرهنگ شيخ نژاد با اشاره به اينكه در بازرسي از يك خودروي ديگر تعداد 470 عدد ظروف آشپزخانه كشف شده است، اضافه كرد: در اين مدت 11 دستگاه خودروي سواري توقيف شد.
فرمانده انتظامي مياندوآب همچنين از دستگيري سه نفر توزيع كننده مواد محترقه خطرساز در اين شهرستان خبر داد و گفت: ماموران انتظامي اين شهرستان در راستاي اجراي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي موفق شدند تا در سه عمليات غافلگيرانه از اين افراد 19 هزار و 121 عدد انواع مواد محترقه كشف كنند.
سرهنگ شيخ نژاد ارزش اين تعداد مواد محترقه را 150 ميليون ريال اعلام كرد و گفت: اين سه نفر پس از تشكيل پرونده همچون 14 نفر قبلي به مراجع قضايي تحويل شدند.
به گزارش ايرنا به نقل از فرمانده انتظامي آذربايجان غربي مقابله با سرقت، مقابله با كالاي قاچاق، مبارزه با مواد مخدر، مبارزه با ناهنجاري ها و بد اخلاقي هاي اجتماعي و كاهش تصادف ها از اولويت هاي پنج گانه نيروي انتظامي اين استان در سال جاري است.
امسال بيش از 2 هزار و 651 عمليات منجر به كشف انواع كالاهاي قاچاق در اين استان انجام شده كه حدود 17 درصد بيشتر از مدت مشابه پارسال بوده و 28 شبكه قاچاق كالا شناسايي و متلاشي شده است.
در يك ماه گذشته در 2 عمليات مختلف 2 ميليون و 200 هزار عدد مواد محترقه و با اجراي طرح ارتقاي امنيت اجتماعي نيز 9 هزار و 700 عدد انواع مواد محترقه غيرمجاز در مياندوآب كشف شده است.
شهرستان مياندوآب با بيش از 277 هزار نفر جمعيت در جنوب آذربايجان غربي واقع شده است و چون نقطه تلاقي اين استان با آذربايجان شرقي محسوب مي شود، كنترل و كشف كالاي قاچاق در اين شهرستان مورد توجه مسئولان انتظامي قرار دارد.
3093/3072 ** خبرنگار : پيمان پاكزاد ** انتشار دهنده : عليرضا فولادي
۰ نفر