۱۱ اسفند ۱۳۹۵، ۱۹:۳۱
کد خبر: 82449456
T T
۰ نفر
قنات جهاني قصبه محور گردشگري گناباد در تعطيلات نوروزي

گناباد- ايرنا- فرماندار گناباد گفت: استفاده از ظرفيت قنات جهاني قصبه اين شهر براي گردشگران در تعطيلات نوروزي بايد اولويت دستگاههاي اجرايي اين شهرستان قرار گيرد.

به گزارش ايرنا، محمد علي نبي پور روز چهارشنبه در كارگروه گردشگري نوروزي گناباد با محوريت قنات جهاني قصبه، افزايش تعامل و همراهي دستگاههاي اجرايي را ضرورت توسعه و رونق گردشگري اين شهرستان دانست و خواستار هم افزايي بيشتر در اين زمينه شد.
وي افزود: براي جذب بيشتر گردشگر داخلي و خارجي و مسافران نوروزي و افزايش بازديد از قنات قصبه گناباد بايد از شست و شو هاي غير قانوني در اين قنات جلوگيري شده و امكانات بهداشتي، رفاهي و روشنايي لازم در محدوده آن ايجاد شود.
مدير پايگاه قنات جهاني قصبه گناباد هم در اين كارگروه گفت: در تعطيلات نوروزي سال 1395 حدود 34 هزار گردشگر داخلي و خارجي از اين قنات بازديد كردند كه با توجه به ثبت جهاني اين اثر پيش بيني مي شود اين تعداد در نوروز سال 96 به بيش از 50 هزار نفر افزايش يابد.
رسول صنوبري افزود: برگزاري نمايشگاه صنابع دستي و مشاغل خانگي و عرضه غذاهاي محلي از جمله برنامه هاي جانبي در محدوده قنات قصبه گناباد در تعطيلات نوروزي است.
وي اظهار كرد: ورودي شماره يك در مظهر و پاياب قنات قصبه براي بازديد گردشگران آماده شده و بازديد در گروه هاي 10 تا 20 نفره انجام مي شود.
قنات قصبه گناباد در چهلمين كميته ميراث جهاني سازمان يونسكو در شهر استانبول تركيه در فهرست آثار جهاني يونسكو به ثبت رسيد.
جشن ملي ثبت جهاني قنات قصبه گناباد بهمن ماه سال جاري با حضور معاون رئيس جمهوري و رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كشور برگزار شد.
قنات قصبه از 2500 سال قبل و در زمان هخامنشيان براي تامين آب شرب در منطقه گناباد ايجاد شده كه همچنان در تامين آب اين منطقه نقش آفرين است.
شهرستان گناباد داراي 250 اثر تاريخي و معنوي است كه از اين تعداد 142 اثر به ثبت آثار ملي رسيده است.
چهار موزه باستان شناسي، مردم شناسي، آب و موزه روستايي زعفران در گناباد براي بازديد علاقه مندان داير است.
وجود 17 مقبره امامزاده ها از ديگر ظرفيتهاي معنوي و مذهبي شهرستان گناباد است.
2095/7545/ 6053 خبرنگار: فهيمه نعمتي شهري ** انتشار دهنده: محمد حسين علي مقدم

سرخط اخبار استان‌ها