بسته خبرهای کوتاه خراسان رضوی

۲۲ مهر ۱۴۰۱، ۱۸:۳۴
کد خبر: 84911840
بسته خبرهای کوتاه خراسان رضوی

مشهد- ایرنا- بازدید ۱۰ گردشگر خارجی از قنات قصبه گناباد و تصادف ۲ دستگاه خودرو سواری در مشهد با یک فوتی و پنج مصدوم عناوین اخبار کوتاه روز جمعه خراسان رضوی است.

گناباد- مسوول گردشگری اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گناباد از بازدید ۱۰ گردشگر خارجی از کشورهای لهستان و سوییس از قنات جهانی قصبه به عنوان تنها اثر ثبت شده استان خراسان رضوی در فهرست آثار جهانی سازمان یونسکو خبر داد.

مهدی ذوالفقاری روز جمعه در حاشیه بازدید گردشگران خارجی از این قنات در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد هشت گردشگر از کشور لهستان و ۲ گردشگر از کشور سوییس هستند که ضمن بازدید از این قنات با تاریخچه و اهمیت آن آشنا شدند و این قنات را یکی از اقدامات جالب توجه برای تامین و مدیریت مصرف آب در طول تاریخ دانستند.

وی ادامه داد: قنات جهانی قصبه به عنوان تنها اثر ثبت شده استان خراسان رضوی در فهرست آثار جهانی سازمان یونسکو و ظرفیت مهم جذب گردشگر گناباد همه ساله پذیرای تعداد زیادی گردشگران داخلی و خارجی است.

مسوول گردشگری اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گناباد افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۱۷۰ گردشگر خارجی از کشورهای مختلف نظیر ژاپن، سوییس، اتریش، آلمان، ایتالیا، فرانسه، لهستان و اسپانیا از آثار تاریخی این شهرستان و از جمله قنات جهانی قصبه بازدید کردند.

مشهد- مسوول روابط عمومی مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تصادف ۲ دستگاه خودرو سواری پراید و پژو پارس در جاده سیمان مشهد، یک فوتی و پنج مصدوم برجای گذاشت.

محمد علیشاهی بامداد روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان این که این حادثه ساعت ۲۱ دیشب اتفاق افتاده است افزود: پس از وقوع حادثه ۲ دستگاه آمبولانس اورژانس ۱۱۵ به محل حادثه اعزام شد.

وی ادامه داد: مصدومان این حادثه با آمبولانس به بیمارستان شهید هاشمی نژاد مشهد منتقل شدند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha