۱۰ اسفند ۱۳۹۵، ۱۲:۵۴
کد خبر: 82447515
T T
۰ نفر
2 هزار پايگاه در كردستان كمك هاي مردمي جشن نيكوكاري را جمع آوري مي كنند

سنندج- ايرنا- مدير كل كميته امداد امام خميني(ره) كردستان گفت: براي جمع آوري كمك هاي مردمي در جشن نيكوكاري امسال 2 هزار و 50 پايگاه در سطح مدارس، مساجد و معابر و ميادين استان پيش بيني شده است.

به گزارش خبرنگار ايرنا، قنبر موسي نژاد روز سه شنبه به مناسبت هفته احسان و نيكوكاري در جمع خبرنگاران استان در سنندج افزود: رويكرد كميته امداد در سال جاري براي جمع آوري كمك هاي مردمي كاهش تعداد پايگاه ها در معابر و خيابان ها است و بيشتر كيفيت پايگاه ها مورد توجه قرار داده شده است.
وي اظهار كرد: در اين راستا از برخي ظرفيت هاي ديگر كه در استان وجود دارد بهره گرفته مي شود و در ديدارهاي چهره به چهره با خيران و نيكوكارن استان به جمع آوري كمك هاي نقدي و غير نقدي براي نيازمندان اقدام خواهد شد.
مدير كل كميته امداد امام خميني(ره) كردستان با اشاره به اينكه بر اين اساس 50 پايگاه در سطح معابر و خيابان ها داير مي شود گفت: همچنين با هماهنگي هاي انجام شده با آموزش و پرورش و سازمان دانش آموزي در هزار مدرسه كه ظرفيت جمع آوري كمك هاي مردمي را دارند نيز پايگاه تدارك ديده شده است.
به گفته وي همچنين هزار مسجد در استان به عنوان پايگاه مردمي براي جمع آوري كمك هاي جشن نيكوكاري پيش بيني شده است.
وي ادامه داد: براي بهره مندي هر چه بيشتر از ظرفيت مدارس، دانش آموزان و اوليا، همزمان با سراسر كشور جشن نيكوكاري 18 اسفند در مدارس، 19 اسفند در معابر و ميادين و 20 اسفند در مصلاهاي نماز جمعه استان برگزار مي شود.
موسي نژاد با اشاره به اهداف برپايي جشن نيكوكاري به عنوان يكي از برنامه هاي امداد در استانه سال نو افزود: مشاركت دادن گروه هاي مختلف جامعه در كارهاي خير، شناسايي ظرفيت هاي موجود اقتصادي، فرهنگي و اجتماعي و هدايت آنان به سمت كارهاي علم المنفعه و تامين بخشي از نيازهاي نيازمندان در پايان سال از جمله اهداف اين جشن است.
وي با بيان اينكه سال گذشته بيش از 10 ميليارد ريال از طريق جشن نكيوكاري به محرومان و نيازمندان استان كمك شد گفت: پيش بيني مي شود امسال ميزان كمك هاي جمع آوري شده بيشتر از سال گذشته باشد.
مدير كل كميته امداد امام خميني(ره) كردستان با اشاره به توزيع كمك هاي مردمي در ميان نيازمندان افزود: طبق برنامه ريزي هاي انجام شده تمامي كمك هاي نقدي و غير نقدي قبل از پايان سال در اختيار نيازمندان قرار مي گيرد.
وي ادامه داد: مردم استان كردستان باوجود محدوديت هاي موجود اقتصادي همواره در كارهاي خير و عام المنفعه پيشقدم بوده اند و تحقق 109 درصدي برنامه هاي امداد در حوزه مشاركت هاي مردمي گواه روشني بر اين مدعا است.
موسي نژاد با بيان اينكه خيران ما تا پايان بهمن، 65 ميليارد ريال به ايتام استان كمك كرده اند افزود: اين ميزان كمك جمع آوري شده براي ايتام در سال جاري نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد 26 درصدي روبرو شده است.
به گفته وي همچنين در همين مدت مردم استان 113 ميليارد ريال زكات پرداخت كرده اند.
وي به جمع آوري كمك هاي مردمي در مراكز نيكوكاري استان در سال جاري نيز اشاره كرد و گفت: در سال جاري خيران بيش از 23 ميليارد ريال از طريق مراكز نيكوكاري استان به نيازمندان كمك كرده اند.
جشن نيكوكاري يكي از برنامه هاي كميته امداد امام خميني(ره) است كه با هدف ترويج فرهنگ احسان و نيكوكاري در جامعه و در راستاي فراهم كردن زمينه حمايت مادي و مالي خيران و كمك به اقشار نيازمند و تامين نيازهاي آنها برگزار مي شود.
اين جشن هر ساله در آستانه سال جديد برگزار مي شود و سال جاري نيز با شعار 'بهار همدلي و شكوه مهرباني' در روزهاي 18، 19 و20 اسفند در مدارس، پايگاه هاي كميته امداد و ميعادگاه هاي نماز جمعه برگزار خواهد شد.
از 14 تا 21 اسفند ماه با عنوان هفته احسان و نيكوكاري نامگذاري شده است.
7348/6108
**خبرنگار: افسانه گلباغي/** انتشار دهنده: اميد بهمني
** براي آگاهي از آخرين اخبار استان كردستان به كانال زير بپيونديد:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg

سرخط اخبار استان‌ها