۲۶ بهمن ۱۳۹۵، ۱۷:۲۰
کد خبر: 82430459
T T
۰ نفر
رد احتمال سرریز سد سلمان استان فارس/ آب و برق همه شهرهای خوزستان وصل شد

تهران- ایرنا- مدیركل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو تاكید كرد خبرهای منتشر شده درباره احتمال سرریز مخزن سد سلمان فارسی در استان فارس نادرست است و فقط یك سوم حجم این سد پر شده است.

به گزارش سه شنبه تارنمای وزارت نیرو، «میثم جعفرزاده» افزود: در روزهای گذشته بارش های خوبی در استان فارس داشتیم و با توجه حجم مخزن 760 میلیون مترمكعبی سد سلمان فارسی، تاكنون نزدیك به یك سوم حجم این سد پر شده و هنوز دو سوم حجم مخزن آن خالی است.
وی اعلام كرد حجم ورودی سیلاب سد سلمان فارسی 285 میلیون مترمكعب است كه دیشب اوج میزان ورودی به سد 700 مترمكعب در ثانیه بود كه اكنون تا یك سوم كاهش یافته است و به مرور كمتر نیز می شود.
مدیركل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو درباره تخلیه 2 روستا در بالادست سد گفت: این تخلیه بدون هماهنگی با وزارت نیرو صورت گرفته و فقط موجب زحمت روستانشینان شده است.
جعفرزاده تاكید كرد وقتی برای روستاهای پایین دست خطری درباره سرریزی سد وجود ندارد، به طور یقین برای روستاهای بالادست نیز خطری نیست.

** خوزستان
مدیركل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو گفت: حجم مخزن سد «شمیل و نیان» در استان خوزستان به نصف رسیده و 38 میلیون مترمكعب آب را ذخیره كرده است.
وی درباره مشكلات پیش آمده برای تامین برق چهار شهر بستان، هویزه، سوسنگرد و حمیدیه استان خوزستان اضافه كرد: مشكل برق سه شهر بستان، هویزه و سوسنگرد صبح امروز برطرف شد و شهر حمیدیه نیز چند ساعت پیش برقدار شد.
جعفرزاده تاكید كرد اكنون آب و برق همه شهرهای خوزستان وصل است.
به گزارش ایرنا، بیست و چهارم بهمن ماه (یكشنبه) سازمان هواشناسی با توجه به تشدید بارش ها در برخی استان های غربی، جنوبی و مركزی كشور نسبت به سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها و آبرفتگی خیابان ها هشدار داده بود.
به دلیل شرایط نامناسب آب و هوایی، برق چندین شهر در استان خوزستان قطع شده بود.
اقتصام**3065**1961** تنظیم كننده: محمد ملك دار** انتشاردهنده: مریم مسعود

اطلاع از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان در كانال اقتصادی ایرنا در تلگرام:
@IRNAeco
https://t.me/irnaeco
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد