۲۴ بهمن ۱۳۹۵، ۱۵:۲۳
کد خبر: 82427529
T T
۰ نفر
سفر رئیس جمهور تركیه به سه كشور حوزه خلیج فارس آغاز شد

آنكارا- ایرنا- رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری تركیه سفر چهار روزه خود به كشورهای بحرین، عربستان سعودی و قطر در حاشیه جنوبی خلیج فارس را آغاز كرد.

به گزارش ایرنا، بنا به اعلام نهاد ریاست جمهوری تركیه، اردوغان در جریان این سفر از كشورهای بحرین، عربستان سعودی و قطر به صورت رسمی دیدار و با مقامات سیاسی این كشورها ملاقات خواهد كرد.
وی پیش از ترك آنكارا در مصاحبه با خبرنگاران، با اشاره به ترك الباب توسط عناصر تروریستی داعش گفت: هدف ما بعد از الباب تعقیب تروریست ها در رقه است چرا كه بدون سركوب آنها در رقه، عملیات مبارزه با تروریست ها ناقص خواهد بود.
اردوغان امروز یكشنبه در منامه با حمد بن عیسی آل خلیفه پادشاه بحرین دیدار كرده و در جریان این سفر چندین توافقنامه همكاری میان دو كشور به امضا می رسد.
ابراهیم یوسف العبدالله سفیر بحرین در آنكارا روز یكشنبه در گفتگو با خبرگزاری آناتولی از امضای چهار توافقنامه همكاری در زمینه صنایع دفاعی بین كشور كشور در این سفر خبر داد.
بنا به اعلام وی حجم تجارت بین دو شور تركیه و بحرین در سال های اخیر بالا رفته بحرینی ها در 2 سال اخیر برای درمان و سلامت در تركیه بیش از 20 میلیون دلار هزینه كرده اند.
سرمایه گذاری اتباع تركیه در بخش تولید مواد غذایی و آشامیدنی از جمله جذابیت های سرمایه گذاری در بحرین برای طرف تركیه محسوب می شود.
همچنین اردوغان در روز 13 فوریه از عربستان سعودی دیدار كرده و با ملك سلمان پادشاه این كشور گفتگو خواهد كرد.
رئیس جمهور تركیه همچنین با محمد بن نائف ولیعهد عربستان و نیز با محمد بن سلمان جانشین وی دیدار و گفتگو خواهد كرد.
آخرین مقصد اردوغان در سفر چهار روزه به كشورهای حاشیه خلیج فارس حضور در دوحه و دیدار با شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر خواهد بود.
بررسی مناسبات دو كشور و تحولات منطقه ای و بین المللی از جمله دستور كار این دیدار تعیین شده است.
خاورم/1905**انتشار دهنده: حسن فاخری