تجمع علمای مسلمان لبنان : ترامپ درصدد راه اندازی جنگ صلیبی جدید است

بیروت – ایرنا – در تجمع علمای مسلمان لبنان متشكل از علما و روحانیون شیعه و اهل سنت با تاكید به اینكه « آمریكا همچنان شیطان بزرگ و ترامپ در صدد راه اندازی جنگ صلیبی است »، از جمهوری اسلامی ایران در رویاروئی با آمریكا و رژیم صهیونیستی حمایت شد.

به گزارش ایرنا، تجمع علمای مسلمان لبنان در پایان كنگره سالانه خود كه دیروز( چهارشنبه) در بیروت برگزار شد، بیانیه ای صادر و خاطرنشان كرد: آمریكا همچنان شیطان بزرگ است و هیچ خیری ندارد و آنچه « دونالد ترامپ» رئیس جمهوری جدید این كشور اعلام كرده، به مثابه یك جنگ صلیبی جدید است اما مسیحیت از آن مبرا است.
در این بیانیه تصریح شده است: برای محور شر تحت رهبری آمریكا با وجود مقاومت و پایداری ما و تمسك ما به حقوق ، اصول و ارزش های خود هیچ موفقیتی حاصل نخواهد شد.
تجمع علمای مسلمان لبنان تاكید كرده است : بر حمایت خود از جمهوری اسلامی ایران در رویاروئی با جنگ وحشیانه ای كه آمریكا و رژیم صهیونیستی بخاطر حمایت ایران از ملت های مستضعف جهان به ویژه فلسطین علیه آن براه انداخته اند، تاكید می كنیم و كمترین وظیفه ما ایستادن در كنار ایران است كه همواره در كنار ما بوده است.
در این بیانیه از تلاش های مرحوم شیخ عبدالناصر جبری دبیركل جنبش امت لبنان در خدمت به اسلام و حمایت از مقاومت ضد صهیونیستی و تكفیری قدردانی شده و آمده است كه در كنگره سالانه این تجمع اوضاع لبنان و جهان اسلام مورد بررسی قرار گرفته است.
تجمع علمای مسلمان لبنان خاطرنشان كرده است: امت اسلامی از جمله در لبنان شرایط سختی را سپری می كند و در این شرایط باید از ارزش های اخلاقی ، اسلامی و دینی در مقابل خطرها و تهدیدها پاسداری كرد.
در بیانیه این تجمع آمده است: دشمن صهیونیستی و استكبار جهانی، زندگی مسالمت آمیز مسلمانان و مسیحیان در لبنان را با ایجاد فتنه و توطئه چینی ها هدف گرفته اند و درصدد ایجاد جنگ های طائفه ای و مذهبی در منطقه و لبنان هستند و این در حالی است كه اسلام و مسیحیت خواستار الفت، محبت و رحمت می باشند و هرگز به جنگ ، دشمنی ، ظلم ، تجاوز و كشتار دعوت نمی كنند.
تجمع علمای مسلمان لبنان با تاكید به اینكه « دشمن صهیونیستی تنها دشمن امت اسلامی است و اختلاف در آرا حتی در امور دینی ، مذهبی و سیاسی نباید به درگیری ها منجر شود»، می افزاید: فلسطین ، قضیه مركزی و محوری است و ما باید برای آزادسازی همه خاك فلسطین اقدام كنیم و دشمن صهیونیستی نباید حتی یك وجب از خاك فلسطین را در اشغال داشته باشد.
این تجمع خاطرنشان كرده است: هدف جنگ های امروز در منطقه از جمله علیه سوریه ، عراق و یمن ، ضربه زدن به محور مقاومت است كه به خطری برای رژیم صهیونیستی تبدیل شده است و این رژیم با وجود مقاومت زوال خود را بسیار نزدیك می بیند.
در بیانیه این تجمع تصریح شده است: دشمنان اسلام و مقاومت برای حمایت از رژیم صهیونیستی ، گروه های تكفیری مدعی اسلام را ایجاد كرده اند تا محور مقاومت را از بین ببرند اما برخلاف اراده آنها ، مقاومت در بیشتر نبردها پیروز شده و به لطف الهی در این جنگ پیروز نهائی خواهد بود.
تجمع علمای مسلمان لبنان تاكید كرده است:علما و روحانیون نقشی بزرگ در این مرحله برای مقابله با گروه های تكفیری و افكار و اندیشه های انحرافی و معرفی اسلامی ناب محمدی و رسوا كردن پشت پرده گروه های تروریستی تكفیری دارند زیرا این گروه ها هیچ ارتباطی با دین و انسانیت ندارند.
این تجمع همچنین از گفت وگو های بین گروه های سیاسی لبنانی برای بررسی و حل بحران های سیاسی در این كشور حمایت و اعلام كرده است كه بررسی توافقنامه طائف ( توافقی كه به جنگ داخلی لبنان پایان داد) اشكالی ندارد.
براساس این گزارش ، شیخ حسان عبدالله ، شیخ ماهر مزهر، شیخ زهیر الجعید، شیخ محمد عمرو، شیخ حسین غبریس و شیخ ابراهیم بریدی به عنوان اعضای جدید كمیته اداری تجمع علمای مسلمان لبنان انتخاب شده اند.
خاورم*1324** انتشار دهنده: فردین پازوكی

سرخط اخبار جهان