۱۸ بهمن ۱۳۹۵، ۱۲:۱۹
کد خبر: 82418110
T T
۰ نفر

آغازدوازدهمین دوره مسابقات ملی رباتیك دربابل

۱۸ بهمن ۱۳۹۵، ۱۲:۱۹
کد خبر: 82418110
آغازدوازدهمین دوره مسابقات ملی رباتیك دربابل

ساری-ایرنا-دوازدهمین دوره مسابقات ملی رباتیك، هوش مصنوعی و نمایشگاه تخصصی اختراعات و ابتكارات امروز دوشنبه با حضور 150 تیم از دانشگاهها و موسسات آموزش عالی كشور در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل آغاز شد.

معاون فرهنگی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در مراسم افتتاحیه این دوره از مسابقات بیان كرد: دوازدهمین دوره مسابقات كشوری رباتیك دانشجویی با هفت لیگ به همراه نمایشگاه اختراعات و ابتكارات آغاز شد.
دكتر ابوالفضل رنجبر نوعی افزود: لیگ 'مسیریاب'،'جنگجو '،'پرنده'،'مین یاب دستی' ، 'رهیاب'، 'آتش نشان'،'زیردریایی-هوش مصنوعی در این دوره از مسابقات به رقابت می پردازند.
وی اظهارداشت: نمایشگاه اختراعات و ابتكارات در هشت كارگروه برق و الكترونیك- كامپیوتر و نرم افزار-مكانیك- پزشكی ، مهندسی پزشكی و بهداشت- عمران ، معماری و ساختمان- صنایع- شركت های طراح و دانش بنیان و نیز بخش آزاد برپا شد.
وی با اشاره به اینكه حدود 45 نفر این دوره از مسابقات را داوری می كنند؛بیان داشت: علم رباتیك از چهاردهه گذشته در كشور آغاز شده و هم اكنون با ساخت این ربات ها در مرز دانش قرار داریم.
رنجبر نوعی اظهارداشت: مسیر كارآفرینی را می توان از طریق ساخت همین ربات ها صنعتی طی كرد كمااینكه ساخت بسیاری از ربات هایی كه در كشور ساخته شده از همین جا و با بازی و برگزاری مسابقات رباتیك آغاز شده است.
معاون فرهنگی دانشگاه صنعتی بابل با اشاره به اینكه ربات ها ابتدا برای مصارف صنعتی و بعد تحقیقاتی باید ساخته شوند؛ گفت: باید به سمت ربات هایی پیش رویم كه مشكل اشتغالزایی و صنعت را در جامعه رفع كرد.
اولین دوره مسابقات ملی رباتیك دانشجویی با حضور 2 لیگ مسیریاب و آتش نشان در سال 1382 در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با حضور بیش از 100 تیم برگزار شد.
این دوره از مسابقات بدلیل برخی از مشكلات با یك وقفه یك ساله در سال 1390 و 1392 باتغییر زمان مسابقات از اردیبهشت ماه به فصل پاییز و زمستان از سر گرفته شد تا آنجا كه سال گذشته یازدهمین دوره مسابقات كشوری رباتیك با حضور 200 تیم در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل برگزار شد.
مسابقات رباتیك یكی از هیجانی ترین مسابقات در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل محسوب می شود كه شور و نشاط زیادی را در بین دانش آموزان، دانشجویان، چهره های علمی ، پژوهشگران و محققان ایجاد می كند.
دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل بعنوان تنها دانشگاه صنعتی شمال كشور هم اكنون حدود 200 عضو هیات علمی با شش هزار دانشجو در سه مقطع كارشناسی، كارشناسی ارشد و دكتری دارد.
این دانشگاه دارای دانشكده های مهندسی مكانیك و صنایع ، برق و كامپیوتر، شیمی، عمران و نیز دانشكده علوم پایه می باشد.
دوازدهمین دوره مسابقات كشوری رباتیك، هوش مصنوعی و نمایشگاه تخصصی اختراعات و ابتكارات دانشجویی امروز در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل آغاز شد و تا 20 بهمن ماه با انتخاب برترین ها بكار خود پایان خواهد داد.
خبرنگار: زینب حبیب پور گودرزی**انتشا ردهنده:سید محسن حسن نیا
/1899/7328
۰ نفر