۴ بهمن ۱۳۹۵، ۸:۳۵
کد خبر: 82397769
T T
۰ نفر
60 درصد نيروهاي شاغل در صنايع غرب بندرعباس بومي است

بندرعباس- ايرنا- معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري هرمزگان با اشاره به آمار ارائه شده از اشتغال نيروهاي بومي در صنايع غرب بندرعباس، گفت: آمار ارائه شده از اشتغال استان نشانگر آن است كه تقريبا 60 درصد بومي و 40 درصد غير بومي در اين صنايع مشغول به فعاليت هستند كه رضايت بخش نبوده و تا حد مطلوب فاصله دارد .

به گزارش خبرنگار ايرنا، علي رئوفي يكشنبه شب در نشست كارگروه تخصصي اشتغال استان هرمزگان به هدف گذاري هاي اشتغال در برنامه ششم توسعه اشاره و بيان داشت: ايجاد 950 هزار شغل جديد و اختصاص هزار ميليارد تومان به فرصت هاي شغلي جديد در بوجه سال آينده از مهمترين اين هدف گذاري هاست.
رئيس كارگروه تخصصي اشتغال هرمزگان بيان داشت: برنامه ها و طرح هاي مديران در حوزه اشتغال بر روي كاغذ نماند و عملياتي شوند تا جامعه دستاورد هاي آن را از نزيك لمس كنند .
رئوفي با اشاره به راهكارهاي توسعه اشتغال گفت: حمايت از ايده هاي خلاق، آموزش و مهارت آموزي ، حمايت هاي خدماتي ، قانوني ، اداري و بيمه اي از مهمترين اين راهكارها است.
وي با اشاره به اقدامات انجام شده در هرمزگان براي رونق و ايجاد اشتغال، خاطرنشان كرد : تشكيل خانه صنايع دستي در روستاهاي استان به منظور ايجاد و حمايت از مشاغل خانگي خرد و كوچك در اين مناطق ، تاكيد بر استفاده تمام دستگاههاي اجرايي استان بر استفاده از كالا ها توليدي استان ، برگزاري دوره هاي آموزشي كار آفريني دريا محور با همكاري دانشكده كار آفريني تهران با هدف افزايش اشتغال در حوزه فعاليت هاي دريا محور ، استفاده از ظرفيت موجود در قانون رفع موانع توليد ، تسهيلات مشاغل خانگي و خرد ،طرح توسعه خلاقيت و كار آفريني در كودكان استان و برنامه ريزي جهت استفاده حداكثري از فرصت برگزاري همايش توسعه سواحل مكران در چابهار با توجه به وجود 55 درصدي سواحل مكران در استان از مهمترين برنامه ها براي رونق اشتغال در استان هرمزگان است.
وي به توجه ويژه به اشتغال فرزندان خانواده هاي شهدا، ايثارگران ،جانبازان و آزدگان در برنامه ششم توسعه اشاره و در اين رابطه افزود: در اين برنامه همه دستگاه هايي اجرايي ملزم به استخدام فرزندان شهدا ، ايثارگران ، جانبازان و آزادگان شده اند كه با عملياتي شدن اين دستورالعمل موضوع اشتغال فرزندان اين بزرگواران به سرانجام خواهد رسيد.
اين مقام مسئول در بخش ديگري از صحبت هاي خود با اشاره به رحلت آيت الله هاشمي رفسنجاني رئيس فقيد مجمع تشخيص مصلحت نظام ، مفسر ، مترجم، فيلسوف و سياست مدار مجاهد كشور، عنوان كرد: اميدوارم خداوند به همه ما توفيق دهد كه بزرگانمان را در زمان حياتشان مورد تكريم قرار دهيم و بزرگداشت ها صرفا بعد از رحلت اين بزرگوران نباشد.
رئوفي با اشاره به شهادت تعدادي از آتش نشانان در حادثه ساختمان پلاسكو، تصريح كرد: اين حادثه تنها رويداد شهادت آتش نشانان نبود بلكه شهادت همراه با جانفشاناني آنها بود كه خود را فدا كردند تا مردم سالم بمانند.
وي با انتقاد از استفاده ناصحيح از تكنولوژي هاي نوين در كشور، گفت: متاسفانه در كشور، از تكنولوژي هاي نوين و جديد گاهي در راستاي ترويج بد اخلاقي و بي اخلاقي استفاده مي شود.
وي بيان داشت: متاسفانه در حادثه تلخ ساختمان پلاسكو در حالي كه هموطنان زير آوار و در حال سوختن بودند عده اي مشغول گرفتن عكس سلفي بودند و اين وظيفه نخبگان جامعه است كه براي تربيت نسل آينده به تبيين اخلاق براي اين نسل بپردازند.
7198/6048
خبرنگار: فاطمه حسيني انتشاردهنده: خليل تنيده