۳ بهمن ۱۳۹۵، ۱۶:۴۳
کد خبر: 82397294
T T
۰ نفر
سلطانی فر:حوزه ورزش و جوانان در برنامه ششم متحول می شود/ ایجاد خانه جوان استان ها تا 25 اسفند

تهران - ایرنا - وزیر ورزش و جوانان با اشاره به ظرفیت های احكام برنامه ششم توسعه كشور و با تاكید بر تحول مدیریتی،اظهار داشت: در برنامه ششم توسعه شاهد تحول بزرگ در حوزه ورزش و امور جوانان خواهیم بود.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، مسعود سلطانی فر روز یكشنبه در نشست مدیران كل ورزش و جونان استانها كه در محل این وزارتخانه برگزار شد،با ابراز تاسف عمیق از فاجعه ساختمان پلاسكو، عظمت، شكوه، وحدت، آگاهی و بلوغ مردم را در همراهی با حادثه دیدگان و ابراز همدردی وسیع با شهادت آتش نشانان ستایش كرد.
سلطانی فر یكی از سیاست های اصلی این وزارتخانه را پرداختن به امور جوانان، حل و پیگیری مشكلات این قشر و استفاده از ظرفیت سایر دستگاه ها در امور جوانان عنوان كرد.
به گفته وزیر ورزش و جوانان تا 25 اسفند ماه سال جاری 19 استانی كه خانه جوان ندارند، باید با پیگیری ادارات كل ورزش و جوانان با توجه به اعتباراتی كه در این زمینه وجود دارد خانه جوان خود را راه اندازی كنند.
سلطانی فر با اشاره به توجه و رویكرد دولت كه پیگیری مسائل مربوط به جوانان را در اولویت قرار داده است،گفت: نقش وزارت ورزش و جوانان در امور جوانان، نقش هماهنگی و هم افزایی با ظرفیت دیگر دستگاه های دولتی است.
وی همچنین به برگزاری مستمر ستاد ساماندهی امور جوانان در استان ها تاكید و اظهار داشت: انتظارم از مدیران كل استان ها توجه و تمركز ویژه بر امور جوانان است.
وزیر ورزش و جوانان گفت: رویكرد ما رسیدگی به امور جوانان و فراهم كردن ساز و كاری است كه جوان ها بتوانند فعالیت خوبی در جامعه داشته باشند.
سلطانی فر با اشاره به برگزاری نشست جوانان با چهار عضو كابینه در ماه قبل و همینطور برگزاری كنگره ملی مدیریت امور جوانان كه دیروز ( شنبه) با حضور معاون اول رییس جمهوری برگزار شد، تصریح كرد: آنچه مسلم است جوان ها دوره انتقال به عرصه مدیریت را طی می كنند و بایستی ساز و كار انتقال تجربه و احاطه و همچنین تسلط كامل آنها برای ورود به مدیریت های مختلف را فراهم كنیم.
در بخش دیگری از این نشست سه ساعته، وزیر ورزش یكی دیگر از رویكردهای مهم این وزارتخانه را حضور گسترده بانوان در حوزه های مدیریتی ورزش دانست و مدیران كل ورزش و جوانان استان ها را به استفاده از توان مدیریتی بانوان در پست های مختلف برای اداره امور ورزش و جوانان توصیه كرد.
سلطانی فر نقش ادارات كل و فدراسیون های ورزشی در توسعه و پیشرفت ورزش كشور را بسیار مهم برشمرد و با تاكید بر نظارت و ارزیابی مستمر آنها به منظور بهبود در تسریع امور، اظهار داشت: فدراسیونها و ادارات كل از اركان اصلی ورزش كشور هستند و اگر عملكرد خوبی داشته باشند و با برنامه و دقت نظر حركت كنند قطعا حال ورزش كشور هم خوب خواهد بود.
وزیر ورزش و جوانان همچنین انتظارش از مدیران كل استانی را اراده، حركت، همت و رویكرد جدید اعلام كرد و خواستار تعامل آنها با دیگر ظرفیت های قانونی در استان ها شد.
وی خاطرنشان كرد: تعامل هر مدیركل ورزش و جوانان با ائمه جمعه، استانداران، فرمانداران، نمایندگان مجلس و دستگاه های مرتبط می تواند موجب حل بسیاری از مشكلات هر منطقه شود.
به گفته وزیر ورزش و جوانان احكام بسیار خوبی در قالب برنامه ششم توسعه برای حوزه های ورزش و جوانان تصویب و به شورای نگهبان ارسال شده است كه در خلال اجرای آن تحول بزرگی در حوزه ورزش و جوانان به وجود خواهد آمد.
سلطانی فر در ادامه این بحث تاكید كرد: این اتفاق خوب در قالب برنامه ششم باید با تحول مدیریتی هم همراه باشد چرا كه تحول در توسعه، ابتدا در تحول مدیریتی و منابع انسانی رخ خواهد داد بنابر این مدیران باید نظارت قوی داشته باشند و به خوبی اولویت ها را مشخص كنند تا این احكام خوب ورزش و جوانان در عرصه اجرا منجر به اتفاقات موثری شود.
عضو كابینه تدبیر و امید سپس برگزاری مسابقات مختلف و بین المللی در استان ها را مورد توجه قرار داد و با اشاره به این مهم كه میزبانی رویدادهای مهم ورزشی و بین المللی در استان های مختلف به ویژه استان های مرزی و محروم می تواند موجب رونق ورزش در آن مناطق شود گفت: این امر همچنین می تواند موجبات شور و شعف را در بین جوانان به وجود آورد و سبب ساز همگرایی و احساس تعلق خاطر اقوام مختلف كشور شود.
وزیر ورزش و جوانان با اشاره به این مهم كه ستاد بازیهای آسیایی 2018 و بازیهای المپیك 2020 در این وزارتخانه آغاز به كار كرده گفت: همه استان ها باید با تشكیل این ستاد در استان های خود نگاه برنامه محور و چهارساله به ورزش داشته باشند.
سلطانی فر بازی های همبستگی كشورهای اسلامی، رقابت های داخل سالن و همچنین المپیك زمستانی را از جمله رویدادهای مهم قبل از بازی های آسیایی و المپیك عنوان كرد كه باید استان ها نیز با تشكیل ستاد بازی ها برنامه ریزی خوبی برای موفقیت در آن داشته باشند.
وزیر ورزش و جوانان همچنین توجه به استعداد های مناطق مختلف را مورد تاكید قرار داد و تاكید كرد: استان ها و فدراسیو ن ها باید شرایطی را ایجاد كنند كه استعدادهای مناطق مختلف زمینه بروز داشته باشند و باید دورانی كه جوانان شایسته به دلیل كمبود امكانات و بی توجهی از حق خود محروم می شدند پایان یابد.

** وقت افزایش تعداد رشته های مدال آور در المپیك فرا رسیده است
سلطانی فر در ادامه سخنان خود با تاكید بر توجه بیشتر به رشته های ورزشی پایه و پرمدال ،افزود: دیگر وقت آن رسیده كه تعداد رشته های مدال آور ایران در بازی های المپیك افزایش یابد و به همین دلیل قابل قبول نیست كه فدراسیونی توجیه كند كه جایگاه خوبی در دنیا نداریم و وعده المپیك 2024 می دهند بنابراین باید به سمت و سوی مدال آوری با برنامه ریزی منطقی حركت كرد.
وزیر ورزش مدیران كل را به بهره گیری از ظرفیت های قانونی به منظور پیشبرد امور ورزشی و جوانان و درآمدزایی توصیه كرد و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی را از ملا ك های ارزیابی ادارات كل استانی دانست.
سلطانی فر سرانه فضاهای ورزشی را نیز مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: پایین بودن سرانه فضاهای ورزشی را قبول ندارم چرا كه هر مكان ورزشی كه دستگاه های مختلف دولتی و حتی بخش خصوصی احداث كرده اند به لحاظ قانونی و نقش حاكمیتی، نظارت بر چگونگی عملكرد، ایمنی، خدمت رسانی و چگونگی بهره برداری از آنها با وزارت ورزش و جوانان است به همین دلیل برای استفاده بهتر مردم از امكانات ورزشی باید از همه این امكانات استفاده شود.
وزیر ورزش و جوانان گفت: با توجه به سالن ها و مجموعه های ورزشی دیگر دستگاه ها، كارگروهی تشكیل خواهد شد تا سرانه دقیق فضاهای ورزشی را استخراج كند؛ آنچه مسلم است ما در كشور كمبود فضای ورزشی نداریم اما باید به درستی مدیریت شود تا مردم بتوانند از آن ها استفاده مناسب داشته باشند.
سلطانی فر گفت: مجموعه نظام جمهوری اسلامی ایران در بخش توسعه سخت افزاری ورزش كارنامه خوبی داشته است و حتی در توسعه ورزش قهرمانی اگر المپیك را ملاك ارزیابی قرار دهیم متوجه می شویم كه از 18 مدال طلا ،14 طلا بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به دست آمده است.
وزیر ورزش و جوانان به رونق اقتصاد ورزش هم تاكید كرد و اظهار داشت: اقتصاد ورزش در ایران باید با ایجاد ساز و كارهای قانونی فعال شود هر چند كه یكی از گام های اساسی برای حضور بخش خصوصی در ورزش با قانون معافیت مالیاتی در مجلس شورای اسلامی برداشته شده است اما باز هم باید شرایط بهتری را برای رونق اقتصادی ورزش فراهم كنیم و نباید فقط به احكام خوبی كه در قالب برنامه ششم گرفته شده بسنده كرد چرا كه فعالیت های ورزشی در كشور واقعا گسترده است.
سلطانی فر با اشاره به سیاست تشویقی این وزارتخانه برای بخش خصوصی و تفاهم نامه 50 میلیارد تومانی با صندوق كار آفرینی اظهار داشت: انتظار می رود استان ها نیز بخش خصوصی را برای دریافت این تسهیلات تشویق كنند .
وی همچنین تمركز زدایی و افزایش اختیارات استانها را مورد توجه قرار داد و گفت: پروژه های عمرانی به هر میزان كه بتوانند به آنها واگذار می شود.
وزیر ورزش و جوانان مستندسازی با تامین منابع مالی را از وظایف مهم استانها بر شمرد و گفت: حتما باید ارتباط اسنادی بین اقدام های مختلف را ثبت و نگهداری كنید.
سلطانی فر دقت و رسیدگی كامل به وضع معیشت كاركنان وزارت ورزش و جوانان را نیز به مدیران خود گوشزد كرد و گفت: مسایل رفاهی و امنیت شغلی كاركنان و كارشناسان وزارتخانه در استانها بسیار مهم است.
وزیر ورزش در نهایت ملاك های مهم ارزیابی مدیران كل استانی را عملكرد در حوزه جوانان، زنان، استعدادیابی و نظارت بر پروژه های عمرانی بر شمرد.
نشست روز یكشنبه مدیران كل استانها با برگزاری جلسات با معاونت های مختلف دنبال شد.
ورزشی**9129** 1701
تنظیم كننده: مهدی رهبر* انتشار دهنده: حمید قدیمی
۰ نفر

سرخط اخبار ورزش