۳ بهمن ۱۳۹۵، ۱۵:۳۳
کد خبر: 82397202
T T
۰ نفر
صادرات 45 هزارتن گوشت مرغ در هشت ماه امسال

تهران - ایرنا - رئیس اتحادیه صنفی مرغداران گوشتی كشور گفت: هشت ماهه امسال صادرات مرغ به رقم 45 هزار تن رسید كه با تدابیر اتخاذ شده، انتظار می رود تا پایان 95 این رقم ارتقا یابد .

عظیم حجت روز یكشنبه درگفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا درباره وضعیت صادرات توضیح داد : صدور گوشت مرغ و تخم مرغ به كشورهای عراق و افغانستان از آذر ماه متوقف شده بود كه با اعلام شرایط مطلوب برای صادرات، این امر توسط سازمان بهداشت جهانی دام ، صدور آن تداوم خواهد داشت.
كشورهایی كه با پدیده بیماری آنفلونزای فوق حاد پرندگان روبرو می شوند، پس از اعمال معدوم سازی و قرنطینه، سازمان دامپزشكی هر كشوری وجود شرایط مطلوب به سازمان بهداشت جهانی دام را اعلام می كند، تا رویه مبادلات گوشت مرغ فراهم شود.
وی خاطرنشان كرد: بررسی ها نشان می دهد از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه ماهیانه به طور متوسط هشت هزارتن صادرات گوشت مرغ به عراق و افغانستان انجام شد.
به گفته حجت سال گذشته بین 80 تا 100 هزار تن گوشت مرغ به كشورهای هدف صادر شده بود .
** افزایش جوجه ریزی
این مقام مسئول گفت : طبق برنامه ریزی ها در اواخر امسال، مانند سالهای گذشته با افزایش جوجه ریزی، تمامی این جوجه ها در داخل واحد های مرغداران گوشتی به مرغ تبدیل خواهد شد.
وی افزود: تلاش لازم برای ثبات قیمت جوجه صورت می گیرد و در صورتی كه قیمت جوجه افزایش پیدا كند، مرغداران ناچار می شوند برای تامین نقدینگی خود در زمینه تامین جوجه یك روزه با قیمت های بالا، مرغ را در واحد های نگهدارنده با سایز و وزن بزرگتر به بازار عرضه كنند تا بتوانند وجه نقدینگی لازم را تامین كنند.
به گزارش ایرنا، هر قطعه جوجه یك روزه در هفته گذشته با قیمت بین 22 تا 24 هزارریال عرضه شد كه با هماهنگی انجمن های جوجه یك روزه و اتحادیه مرغداران گوشتی و همچنین عرضه جوجه یك روزه در بورس كالا، مقرر شد، قیمت این محصول روند كاهشی پیدا كند.
طبق آمارها امروز - یكشنبه قیمت هركیلوگرم مرغ زنده بین 42 تا 44 هزارریال، كشتارگاه 61 هزارریال، واحدهای صنفی عمده 62 هزارو 500 ریال و واحدهای صنفی خرده فروشی 69 هزار ریال است كه قیمت مرغ در خرده فروشی های سطح شهر ممكن است، اندكی تفاوت داشته باشد.
سالیانه بیش از دو میلیون و 100 هزار تن گوشت مرغ در 20 هزار واحد مرغداری گوشتی دارای پروانه در سطح كشور تولید و به بازار مصرف عرضه می شود.
شركت پشتیبانی امور دام سالیانه بخشی از مرغ تولیدی را به منظور تنظیم بازار خریداری و ذخیره سازی می كند تا در صورت نیاز برای تنظیم بازار به مصرف كنندگان عرضه كند.
اقتصام**9186** 1559 ** خبرنگار : هما همت خواه ** انتشار دهنده: حسین عضدی فسا
۰ نفر