۲ بهمن ۱۳۹۵، ۰:۰۳
کد خبر: 82394865
T T
۰ نفر
خطيب مسجدالاقصي: انتقال سفارت آمريكا به قدس اعلان جنگ عليه مسلمانان است

تهران - ايرنا - خطيب مسجد الاقصي انتقال سفارت آمريكا از تل آويو به قدس را محكوم و تاكيد كرد: انتقال سفارت آمريكا به قدس به منزله اعلان جنگ نه فقط عليه فلسطينيان، بلكه عليه تمامي عرب ها، مسلمانان است و امت اسلامي و ملت هاي عرب بايد براي مقابله با اين اقدام وارد عمل شود.

به گزارش ايرنا به نقل از مركز اطلاع رساني فلسطين، شيخ «عكرمه صبري» در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته مسجد الاقصي با اشاره به مصادره اراضي فلسطينيان در قدس اشغالي به منظور ساخت و ساز و توسعه شهرك سازي صهيونيستي در اين شهر بويژه بخش قديمي آن و شهرك سلوان، نسبت به عواقب و پيامدهاي خطرناك عمليات يهودي سازي قدس به شدت هشدار داد.
وي تخريب منازل فلسطينيان در اراضي اشغالي را كه آخرين نمونه آن تخريب خانه هاي روستاي «ام حيران» در النقب اشغالي واقع در فلسطين اشغالي 1948 بود، به شدت محكوم كرد.
شيخ عكرمه صبري با بيان اينكه تخريب خانه هاي فلسطينيان اقدامي نژاد پرستانه و ظالمانه است، آن را به استعمار و اشغالگري دولت انگليس تشبيه كرد.
وي همچنين به تعرضات روزانه شهرك نشينان تندرو صهيونيست به مسجد الاقصي و درخواست سازمان هاي تندرو يهودي براي تقسيم زماني و مكاني مسجد الاقصي اشاره و تاكيد كرد كه مسلمانان بسيار آگاه تر از آن هستند كه اجازه تقسيم اين مسجد مقدس را بدهند و تمامي طرح هاي دشمن عليه آن را ناكام مي گذارند.
گفتني است كه ده ها هزار فلسطيني به رغم تدابير امنيتي شديد دشمن صهيونيستي در قدس اشغالي، در نماز جمعه اين هفته مسجد الاقصي شركت كردند.
شبد** 1480 **غلامرضا رفيع ** انتشار دهنده : اسماعيل جهانبخش
۰ نفر