۳۰ دی ۱۳۹۵، ۱۳:۱۵
کد خبر: 82393366
T T
۰ نفر
آمار دستگير شدگان شبكه هاي اجتماعي درهرمزگان به 36 نفر رسيد

بندرعباس - ايرنا - رئيس پليس فتاي هرمزگان گفت: تعداد دستگير شدگان مديران و اعضاي كانال هاي تلگرامي در شبكه اجتماعي در استان از 32 نفر به 36 نفر رسيد.

به گزارش ايرنا ، سرهنگ علي اصغر افتخاري روز پنجشنبه در نشست با خبرنگاران افزود: اين افراد براساس بندهاي الف و ب فهرست مصاديق محتوايي مجرمانه در فضاي مجازي ،با تشكيل پرونده قضايي مورد تعقيب قرار گرفته و دستگير شدند.
وي با اشاره به اينكه اين اقدام مربوط به 10 ماهه سال 95 (ازابتداي سالجاري تاكنون) مي باشد ، بيان داشت: باتوجه به اينكه فضاي مجازي هم براي ما فرصت و هم تهديد است ، لذا مي طلبد براي ترويج فرهنگ اسلامي تمامي هموطنان آگاهانه و با ذهن هاي بيدار هر گونه تخلف و جرم را در كمترين زمان به مراجع انتظامي و يا سايت پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات ناجا فتا اطلاع رساني كنند.
وي بيان داشت: ماموران پليس فتا و پليس امنيت عمومي استان با گسترش چرخه در فضاي سايبري با تمامي متخلفان و مجرمان كه نظام عمومي را در اين فضا به هم مي زنند ، برخورد قاطع و جدي خواهد داشت.
فرمانده نيروي انتظامي هرمزگان نيز در اين رابطه گفت: امسال در راستاي اجراي طرح سالم سازي فضاي مجازي كارشناسان پليس فتا و پليس امنيت عمومي فرماندهي انتظامي استان با كار پليسي و اجتماعي موفق به شناسايي 91 كانال و گروه و سه هزار و 500 اكانت در شبكه هاي مجازي شدند.
سردار عزيزالله ملكي افزود: اين كانال ها اقدام به تشويش اذهان عمومي عليه مسئولان ، نشر اكاذيب ، اخلال در نظم عمومي ، ايجاد رعب و وحشت در جامعه ، اشاعه ي ضدفرهنگ ، انتشار موارد غيراخلاقي و تبليغات نامتعارف و غيرمجاز در حوزه اماكن عمومي مي كردند.
گفتني است پيش از اين از سوي سرهنگ علي اصغر عبادي نيك رئيس پليس اطلاعات و امنيت عمومي هرمزگان اعلام شده بوده كه 32 نفر از مديران و اعضاي شبكه هاي اجتماعي كه به صورت غيرقانوني و غيراخلاقي در فضاي مجازي فعاليت مي كردند ، دستگير شدند و در اين راستا 78 كانال و گروه دستگير شدند كه تعداد دستگير شدگان به 36 نفر و تعداد كانال ها به 91 مورد رسيد.
7195/6048
خبرنگار: رقيه غلامي زاده **انتشار دهنده : خليل تنيده

سرخط اخبار استان‌ها