۲۹ دی ۱۳۹۵، ۱۵:۲۱
کد خبر: 82392267
T T
۰ نفر
اولين دوسالانه چاپ دستي بر گزار مي شود

تهران-ايرنا- نمايشگاه اولين دوسالانه چاپ دستي با 56 اثر از 46 هنرمند در دو بخش موضوعي و آزادد برپا مي شود.

به گزارش روز چهارشنبه ايرنا از روابط عمومي گالري 26 برگزار كننده اين نمايشگاه ، اولين دوره دوسالانه چاپ دستي با دبيري مهرداد خطايي ، از اول تا 20 بهمن ماه برگزار مي شود و در پايان برپايي نمايشگاه 3 نفر برگزيده هر بخش معرفي مي شوند و جوايز خود را دريافت خواهند كرد.

**نمايشگاهي از آثار زنده ياد محمد رفيع ضيايي در خانه هنرمندان ايران
نمايشگاه گزيده ‌اي از آثار زنده‌ياد محمد رفيع ضيايي، به همراه عكس ‌ها و اسنادي از او، به عنوان بخش جنبي شصتمين نشست پژوهشي هنر از 30 دي تا 8 بهمن زادروز او در نگارخانه تابستان خانه هنرمندان ايران برپاست.
در اين نمايشگاه طرح ها، كاريكاتورهاي او، نقاشي‌ها، عكس‌ها و اسنادي از كار و زندگي او براي مخاطبان به نمايش در آمده است.
ضيايي، كاريكاتوريست، پژوهشگر، نويسنده و طنز پرداز از سال 1360 همكاري خود را با نشريات طنز و فكاهي از جمله كارتون، هزارقصه، فكاهيون، خورجين، گل آقا، كيهان كاريكاتور آغاز كرد..
ضيايي در برگزاري مسابقات و نمايشگاه ها و همايشهاي بين المللي و داخلي كاريكاتور در ايران همكاري داشت. وي مقالات فراواني در زمينه تحليل و تاريخ كاريكاتور ايران و جهان براي نشريات نگاشت و نيز كتاب ارزشمند دوجلدي 'پرونده كاريكاتور' از او باقي مانده است.
نشست پژوهشي نقد و بررسي كارنامه زنده ياد محمد رفيع ضيايي جمعه 8 بهمن ساعت 16 برگزار مي شود.

** معرفي فعالان برتر در افتتاحيه جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي فجر
به گزارش ستاد خبري نهمين جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي فجر ،از فعالان برتر هنرهاي تجسمي در حوزه نشر، انجمن، خبرگزاري، نگارخانه اداره كل، رايزن فرهنگي، رويداد، مديران حامي تجسمي و ...كه در سال گذشته با اين عرصه همكاري و حمايت كردند ،در مراسم افتتاحيه نهمين جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي تجليل مي شود.
اين جشنواره با حمايت دفتر هنرهاي تجسمي وزارت ارشاد و همكاري موسسه توسعه هنرهاي تجسمي معاصر با ميزباني موزه هنرهاي معاصر تهران و فرهنگسراي نياوران از سوم الي 30 بهمن برگزار مي‌شود.

**پنجمين «ايران من سلام» در گالري شكوه
تازه ترين كاليگرافي هاي هنرمند پيشكسوت «عنايت الله نظري نوري»با عنوان «ايران من سلام» عصر جمعه يكم بهمن ماه آغاز و تا ششم بهمن بر روي ديوار گالري شكوه خواهد ماند.
مجموعه پيش رو پنجمين سري از ايران من سلام را در بر مي گيرد كه از عشق هنرمند به ايران سرچشمه گرفته و شامل 20 اثركاليگرافي با تكنيك اكريليك بر روي بوم در ابعاد مختلف است.
نظري نوري در بعضي آثار سعي كرده است فارغ از قيدهاي كاليگرافي كار كند و خطوط را با حركتي مدرن در آثار بكار گيرد. از شاخص ترين آثار اين نمايشگاه اثر «چهارده معصوم» و«معجزه عشق» است كه مفاهيم مذهبي و عرفاني را با كمك خطوط بر روي بوم تصوير كرده است.
فراهنگ**9338** 1823 دريافت كننده: صديقه بهارلو انتشار: طاهره نبي اللهي
۰ نفر

سرخط اخبار فرهنگ