۲۶ دی ۱۳۹۵، ۱۰:۱۷
کد خبر: 82387286
T T
۰ نفر
نمايشگر حياتي براي ورزشكاران كوهنورد در ايران ساخته شد

تهران- ايرنا- دستگاه 'نمايشگر حياتي براي ورزشكاران كوهنورد' توسط دو دانشجوي كارشناسي مهندسي ورزش واحد علوم و تحقيقات دانشگاه آزاد اسلامي طراحي و ساخته شد.

به گزارش ايرنا از واحد علوم و تحقيقات، آناهيتا رحمتي نجاركلايي يكي از مجريان اين پروژه گفت: دماي بدن (Body Temperature)، ضربان قلب (Heart Rate) و ميزان اكسيژن اشباع شده در خون (SPO2)از عوامل مهم حياتي در بدن انسان هستند.
وي با بيان اين كه در اثر كاهش و يا افزايش هر يك از عوامل ذكر شده، سلامتي انسان تحت الشعاع قرار خواهد گرفت، افزود: اين عوامل از اهميت بالايي در وضعيت جسماني هر فرد بخصوص ورزشكاران و بيماران برخوردار هستند و به عبارت ديگر، در سلامتي انسان نقش سرنوشت سازي را ايفا مي كنند.
لادن سادات ادهم هاشمي ديگر مجري پروژه ساخت دستگاه 'نمايشگر حياتي براي ورزشكاران كوهنورد' تصريح كرد: در اين پروژه سعي كرديم با كمترين هزينه و با دقت بالا، بتوانيم تمامي سنسورهاي اندازه گيري عوامل حياتي بدن شامل دماي بدن، ضربان قلب و ميزان اكسيژن اشباع شده در خون را آن هم در قالب دستگاهي با ابعاد بسيار كوچك و قابل حمل فراهم آوريم تا هر فرد بتواند به تنهايي و با سهولت كامل از سطح سلامتي خود مطلع شود.
وي ادامه داد: طراحي اين دستگاه به صورت دو مرحله اي است كه در حال حاضر داراي ابعاد بزرگتري نسبت به طرح نهايي است و در مرحله دوم اين دستگاه به صورت نمايشگر مچي با كاربري آسان ساخته خواهد شد.
علمي**1055**
دريافت كننده : زينب كارگر **انتشار: زهره محتشمي پور
براي اطلاع از اخبار متنوع علمي و فناوري، با كانال علمي ايرنا در تلگرام همراه شويد:irnaelm@https://telegram.me
۰ نفر