۱۶ دی ۱۳۹۵، ۸:۳۱
کد خبر: 82375020
T T
۰ نفر
14 هزار خانوار زیرپوشش كمیته امداد در استان اردبیل خودكفا شدند

اردبیل - ایرنا - مدیر كل كمیته امام خمینی (ره) استان اردبیل گفت: تاكنون بیش از 14 هزار خانوار زیرپوشش با سیاست های حمایتی خودكفا و از پوشش این كمیته خارج شده اند.

به گزاش ایرنا ، بهروز زلالی روز پنجشنبه در نشستی با فرماندار خلخال افزود: سیاست كمیته امداد امام (ره) بر خودكفایی و استقلال اقتصادی تمام خانوارهای زیرپوشش بوده و تلاش می شود با حمایت های اقتصادی از جمله اعطای تسهیلات بانكی ، برگزاری دوره های آموزش مهارت فنی و ایجاد درآمد پایدار این مهم تحقق یابد.
وی با بیان اینكه در حال حاضر 31 هزار خانوار با جمعیتی بالغ بر 58 هزار نفر زیر پوشش كمیته امداد امام (ره) استان اردبیل می باشند، بیان كرد: هر سال 10 درصد از خانوارهای زیرپوشش خودكفا شده و 10 درصد از افراد نیازمند جایگزین آنها می شوند و دلیل ثبات جمعیت زیرپوشش این كمیته همین موضوع است.
وی از پرداخت تسهیلات ساخت مسكن مددجویی به افراد زیرپوشش این كمیته خبر داد و گفت: سقف این تسهیلات 150 میلیون ریال برای واحدهای مسكونی روستایی و 250 میلیون ریال برای احداث مسكن در شهرهای استان می باشد.
فریدون بابایی ، فرماندار خلخال نیز در این نشست با تقدیر از خدمات شایسته كمیته امداد این شهرستان به مددجویان گفت: كمیته امداد امام (ره) از جمله نهادهای حمایتی كشور است كه توانسته در دستگیری از نیازمندان و ریشه كنی فقر موفق عمل كند.
وی با تقدیر از همكاری كمیته امداد امام (ره) استان اردبیل در پرداخت تسهیلات ارزان قیمت بانكی به تولید كنندگان زعفران و دامداران خلخال به اجرای طرح های خودكفایی و همچنین تامین زمین برای ساخت مسكن محرومان اعلام آمادگی كرد.
خلخال در جنوب اردبیل واقع است.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6016/6018

سرخط اخبار استان‌ها