یك هزارو 500 واحد مسكونی به خانوارهای دارای فرزند معلول تحویل می شود

تهران- ایرنا- مدیرعامل بنیاد علوی وابسته به بنیاد مستضعفان می گوید، تا پایان امسال بیش از یك هزار و 500 واحد مسكونی به خانوارهای دارای فرزند معلول در كشور تحویل داده می شود.

به گزارش ایرنا، «موسی برزگری سلطان احمدی» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: امسال 550 واحد مسكونی برای خانوارهای دارای فرزندان معلول در روستاها و شهرها به واجدین شرایط واگذار شده است.
وی با بیان اینكه 11 هزار و 300 خانوار در كشور دارای فرزندان معلول هستند، گفت: با همكاری بنیاد مستضعفان، بنیاد مسكن، بهزیستی، خیرین مسكن ساز و سازمان ملی زمین و مسكن در نظر داریم در 4 سال آینده تمام این خانوارها صاحب مسكن شوند.
برزگری سلطان احمدی، با بیان اینكه محرومیت زدایی در چارچوب اقتصاد مقاومتی و حمایت از مناطق محروم كشور از عمده اهداف بنیاد علوی است، گفت: در این راستا برای ارتقا سلامت بیش از 60 هزار مادر باردار، 720 هزار سبد كالایی با 14 نوع قلم كالا تحویل شده و بیش از 8 هزار دانشجوی مناطق محروم نیز هم اكنون تحت پوشش این بنیاد قرار دارند.
به گفته وی ، در راستای حمایت از كارآفرینی، بنیاد علوی تفاهم ‌نامه‌ای را با بانك سینا امضا كرده است تا در 31 استان برای انجام كارآفرینی 200میلیارد ریال( 20میلیارد تومان) تسهیلات پرداخت كند. هر كارآفرین نیز می تواند تا 20 میلیارد ریال(2 میلیارد تومان) از این تسهیلات استفاده كند.
وی با بیان اینكه پرداخت هرگونه تسهیلات در این زمینه با نظارت كامل انجام می شود، اظهارداشت: این تسهیلات با نرخ سود 18 درصد پرداخت می شود كه 5 درصد سود آن را بنیاد علوی، 5 درصد دیگر را استانداران 31 استان و 8 درصد باقی مانده توسط كارآفرینان پرداخت می شود.
برزگری سلطان احمدی ایجاد معیشت پایدار درمناطق محروم كشور و توانمند سازی این مناطق را از دیگر اهداف بنیاد مستضعفان در مناطق محروم كشور عنوان كرد و افزود: در این راستا تاكنون بنیاد در منطقه قلعه گنج در بین سه استان هرمزگان، كرمان، سیستان و بلوچستان 300 میلیارد ریال سرمایه گذاری كرده و با راه اندازی یك واحد دامپروری بزرگ در این منطقه پرورش بز مورسیا اسپانیایی در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در قلعه گنج در دستور كار ما قرار گرفته است كه روزانه هر راس آن بیش از 2.5 كیلوگرم شیر می دهد.
وی گفت: تاكنون بیشتر استان ها آمادگی خود را برای توسعه پایدار مناطق محروم استان های خود اعلام كرده اند تا بنیاد علوی با اجرای طرح های اقتصادی و اجتماعی همانند قعله گنج با كارآفرینی بتواند در توانمند سازی این مناطق مشاركت كند.
به گزارش ایرنا، شهرستان قلعه گنج با جمعیت 90 هزار نفر در فاصله 430 كیلومتری جنوب استان كرمان قرار دارد و بنیاد مستضعفان به عنوان نخستین پایلوت محرومیت زدایی در كشور با اجرای طرح های مختلف اقتصادی، فرهنگی، بهداشتی و اجتماعی در صدد است مردم این منطقه بتوانند به درآمد پایداری دست پیدا كنند.
اقتصام**1108**1561**خبرنگار: ایرج منصوری**انتشاردهنده: مژگان توانا
آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان در كانال اقتصادی ایرنا در تلگرام:
@IRNAeco
https://telegram.me/irnaeco

سرخط اخبار اقتصاد