۱۱ دی ۱۳۹۵، ۱۲:۵۸
کد خبر: 82368364
T T
۰ نفر
اسامي راه‌يافتگان به مرحله پاياني جشنواره قصه‌گويي اعلام شد

تهران - ايرنا - اسامي 57 قصه‌گوي برگزيده راه‌يافته به مرحله پاياني نوزدهمين جشنواره بين‌المللي قصه‌گويي از سوي دبيرخانه جشنواره اعلام شد.

به گزارش روز شنبه گروه فرهنگي ايرنا، از اداره كل روابط عمومي و امور بين‌الملل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان، داوري مرحله پاياني اين رويداد بين‌المللي از بين چهار هزار و 305 شركت‌ كننده در 6 بخش مربيان كانون، آزاد، پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها، نوجوانان، فراگير و رضوي به پايان رسيد و در نهايت يك گروه سه نفره داوري برگزيدگان بخش‌هاي مربيان كانون و آزاد و گروه دوم برگزيدگان چهار بخش ديگر را براي شركت در مرحله پاياني اين جشنواره كه بهمن سال 1395 برگزار مي‌شود، به تفكيك معرفي كردند.
روند برگزاري جشنواره از تابستان امسال در 31 استان كشور آغاز شد و پس از داوري اوليه قصه‌ها در سطح استان‌هاي كشور، در مجموع يك‌هزار و 288 قصه در اختيار شش داور مرحله پاياني قرار گرفت.
بر اساس اين گزارش، نوزدهمين جشنواره بين‌المللي قصه‌گويي در فراخوان اوليه خود از علاقه‌مندان دعوت كرده بود كه با محورهاي موضوعي 'آزاد با درون مايه آموزشي، تربيتي' و 'زندگي به سبك ايراني - اسلامي' و همچنين رضوي به قصه‌گويي بپردازند كه حاصل اين فراخوان برگزاري 570 جشن قصه‌گويي و حضور 4هزار و 305 نفر در اين رويداد فرهنگي بود.
بر همين اساس داوران بخش نهايي 1288 قصه را مورد داوري قرار دادند و 57 برگزيده را شامل 20 مربي كانون، 5 قصه‌گوي آزاد، 10 پدربزرگ و مادر بزرگ، 11 نوجوان، 3 قصه‌گوي فراگير و 8 قصه‌گوي رضوي را شايسته حضور در مرحله نهايي جشنواره بين‌المللي قصه‌گويي شناختند.
دبيرخانه اين رويداد مستقر در اداره كل آفرينش‌هاي فرهنگي كانون همچنين اعلام كرده است كه داوري بخش‌هاي داستان نويسي رضوي، مقاله‌نويسي قصه‌گويي و استان موفق هنوز به پايان نرسيده است.
اين دبيرخانه همچنين از محمد سيمزاري مولف و مترجم سيزده عنوان كتاب و مدرس نمايش و قصه‌گويي، حميد نوايي لواساني نويسنده بيش از 30 عنوان كتاب، كارشناس توليد كانون و عضو انجمن نويسندگان كودك و نوجوان و فريبا حبيبي رئيس گروه فرهنگي اداره كل آفرينش‌ هاي فرهنگي و داور چند دوره از مسابقات قصه گويي به عنوان داوران بخش مربيان كانون و آزاد نام برده است.
داوري بخش پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها، رضوي، نوجوانان و فراگير را نيز علي خانجاني نويسنده ، مدرس و مشاور قصه‌گويي، ملك چيذري مدرس و مديرگروه دانشگاه آزاد و علمي‌كاربردي، عضو كميته بررسي كتاب، مدرس و مشاور قصه‌گويي و مژگان خليل‌پور رئيس گروه امور فني و كتاب‌داري اداره كل آفرينش‌هاي فرهنگي و داور مسابقات قصه‌گويي كشوري در كانون برعهده داشتند. در عين حال داوري بخش فراگير با حضور فريده كلهري ‌كارشناس مراكز فراگير كانون انجام شد.
اسامي اين برگزيدگان در پايگاه خبري كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان به نشاني اينترنتي www.kanoonnews.ir اعلام شده است.
نوزدهمين جشنواره بين‌المللي قصه‌گويي با رقابت اين قصه‌گويان و شركت‌كنندگان خارجي بهمن سال 1395 برگزار خواهد شد.
فراهنگ**1085**1027**دريافت كننده: ناهيد پورمند** انتشار دهنده: دهقاني
۰ نفر

سرخط اخبار فرهنگ