نمایشگاه کتاب علاوه بر فروش و نمایش به پیوست فرهنگی بپردازد

تهران- ایرنا- مدیر بخش آموزشی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب با تاکید بر اهمیت فعالیت‌های فرهنگی در نمایشگاه کتاب، گفت: این رویداد نباید فقط مختص بحث نمایش و فروش کتاب باشد، بلکه باید به موضوع پیوست فرهنگی و علمی هم توجه داشته باشد.

امین آصفی در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب ایرنا، درباره فعالیت‌های بخش آموزشی در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: در بخش ناشران آموزشی در کنار فعالیت‌های اجرایی، غرفه‌بندی ناشران و فعالیت‌های نمایشگاهی و فروش، به موضوع علمی و فرهنگی توجه ویژه‌ای شده است و به این منظور در این بخش نشست‌هایی برگزار می‌شود. در این نشست‌ها به نقد و بررسی، رونمایی و جشن امضای کتاب‌ها پرداخته می‌شود.

مدیرمسئول انجمن ناشران آموزشی با تاکید بر اهمیت فعالیت‌های فرهنگی در نمایشگاه کتاب، اظهار داشت: نمایشگاه نباید فقط مختص بحث نمایش و فروش کتاب باشد، بلکه باید به موضوع پیوست فرهنگی و علمی هم توجه داشته باشد. افرادی که به نمایشگاه می‌آیند علاوه بر بازدید از غرفه‌ها و خرید از آنها باید فعالیت علمی و فرهنگی هم داشته باشند تا بتوانند از این فضا بهره ببرند.

نمایشگاه کتاب علاوه بر فروش و نمایش به پیوست فرهنگی بپردازد
امین آصفی مدیر بخش آموزشی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران

برنامه‌های فرهنگی بخش آموزشی نمایشگاه کتاب

مدیر بخش آموزشی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران افزود: این برنامه‌ها با حضور ناشران، بازدیدکنندگان و مدعوین مختلف از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت آموزش و پرورش، مجلس و ارگان‌های مختلف اجرا می‌شود.

آصفی با اشاره به اینکه انجمن ناشران آموزشی بانی و برگزار کننده این رویداد فرهنگی در نمایشگاه کتاب است، ادامه داد: انجمن‌های نویسندگان جوان، انجمن کودک، انجمن صحافان و انجمن‌های نشر مختلف در این رویداد برنامه‌هایی را برای اجرا دارند. ناشران مختلفی هم در سالن آموزشی و سالن‌های مختلف فعال هستند و به اجرای برنامه می‌پردازند. هر ساله این برنامه‌ها را در بخش ناشران آموزشی داریم و این برنامه‌ها هر سال پربارتر از سال گذشته است و توانستیم برنامه‌های با کیفیت بیشتر برگزار کنیم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha