۸ دی ۱۳۹۵، ۱۷:۴۵
کد خبر: 82365487
T T
۰ نفر
بيش از 550 نفر در مقاطع تحصيلات تكميلي دانشگاه ياسوج پذيرفته شدند

ياسوج- ايرنا- مدير تحصيلات تكميلي و استعدادهاي درخشان دانشگاه ياسوج گفت: در سال تحصيلي جاري بيش از 550 نفر در مقاطع تحصيلات تكميلي اين دانشگاه پذيرفته شدند.

به گزارش ايرنا، مرتضي منتظر ظهوري روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: از بين اين تعداد دانشجوي پذيرفته شده 496 نفر در مقطع كارشناسي ارشد و 55 نفر در مقطع دكتري مشغول به تحصيل هستند.
وي با بيان اينكه تعداد دانشجويان مشغول به تحصيل در مقطع كارشناسي ارشد يك هزار و 558 نفر و در مقطع دكتري 301 نفر است افزود: در سال تحصيلي جاري تعداد دانشجويان كارشناسي ارشد پذيرفته شده 496 نفر و دكتري 55 نفر است.
دكتر منتظرظهوري تصريح كرد: در سال تحصيلي گذشته و ابتداي سال تحصيلي جاري، تعداد 422 دانشجو از پايان نامه خود دفاع كرده‌اند.
مدير تحصيلات تكميلي و استعدادهاي درخشان دانشگاه ياسوج با بيان اينكه در حال حاضر تعداد 54 رشته كارشناسي ارشد و 17 رشته دكتري در اين دانشگاه وجود دارد اظهار داشت: تاكنون يكهزارو 414 نفر در مقطع كارشناسي ارشد و 22 نفر در مقطع دكتري از دانشگاه ياسوج فارغ‌التحصيل شده‌اند.
وي ادامه داد: در حال حاضر 204 دانشجوي پذيرفته شده بدون آزمون در مقطع كارشناسي ارشد و 23 دانشجو در مقطع دكتري مشغول به تحصيل هستند.
اين مسئول از ارسال 294 پايان نامه دانشجويي در سال جاري به مركز اطلاعات و آمار ايران خبر داد و گفت: در سال جاري 200 دانشجوي ممتاز دانشگاه ياسوج تجليل شدند.
منتظرظهوري با بيان اينكه هر سال آزمون مرحله اول المپياد علمي – دانشجويي توسط دفتر استعداد درخشان دانشگاه ياسوج برگزار مي‌شود گفت: برگزيدگان مرحله اول به مرحله دوم المپياد معرفي شده و كمك هزينه شركت در المپياد علمي دانشجويان ممتاز توسط دانشگاه ياسوج تأمين مي‌شود.
وي ادامه داد: در تير سال جاري آزمون مرحله دوم (ارزيابي تخصصي) جهت پذيرش دانشجو در مقطع دكتري در 18 كد رشته با كمك معاونين آموزشي دانشكده‌ها برگزار شد و پس از مصاحبه از 370 داوطلب ورود به مقطع دكتري 55 نفر دانشجو در اين مقطع پذيرش شدند.
اين مسئول از تصويب آئين‌نامه حمايت از دانشجويان ممتاز دانشگاه ياسوج در هيأت امنا دانشگاه ياسوج در سال گذشته خبرداد و گفت: بر اساس اين آئين‌نامه، تسهيلات متعددي از جمله بورسيه تحصيلي، كمك هزينه شركت در مجامع و كنفرانس‌هاي علمي و مسابقات علمي، تخفيف شهريه و اولويت دادن در واگذاري خوابگاه‌ها به اين افراد ارائه شده است.
منتظرظهوري بيان كرد: آئين‌نامه آموزشي جديد و شيوه نامه اجرايي مربوط به مقطع كارشناسي ارشد و دكتري در شوراي تحصيلات تكميلي دانشگاه ياسوج بررسي و مصوب شده است.
دانشگاه ياسوج حدود 6 هزار دانشجو دارد.
خبرنگار: مظفر عدالت نسب** انتشار دهنده: سيد ولي موسوي نژاد
6162/6110

سرخط اخبار استان‌ها