۶ دی ۱۳۹۵، ۱۳:۴۴
کد خبر: 82361853
T T
۰ نفر
1.5 درصد دانش آموزان ابتدایی كهگیلویه و بویراحمد از تحصیل بازماندند

یاسوج- ایرنا- مدیركل آموزش‌وپرورش كهگیلویه و بویراحمد دانش آموزان بازمانده از تحصیل در استان را 1.5 درصد دانش آموزان مقطع ابتدایی سال جاری تحصیلی ذكر كرد.

افزون بر 149 هزار دانش آموز در سال جاری تحصیلی در كهگیلویه و بویراحمد تحصیل می‌كنند كه 77 هزار نفر آن مربوط به مقطع ابتدایی است.
با این آمار، شمار دانش آموزان بازمانده از تحصیل مقطع ابتدایی در كهگیلویه و بویراحمد افزون بر یك هزار و 150 نفر است.
هادی زارع پور روز دوشنبه به مناسبت هفته سواد آموزی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تأكید كرد كه در حالی 1.5 درصد از دانش آموزان ابتدایی استان از تحصیل بازمانده‌اند كه در سال جاری تحصیلی در این استان 10 مدرسه یك و 109 مدرسه 2 دانش آموزی برای جلوگیری از ترك تحصیل دانش آموزان فعال است.
به گفته او 2 هزار و 218 مدرسه با ظرفیت یك تا كمتر از 15 دانش آموز در سال تحصیلی جاری به‌ویژه در مناطق عشایری و روستایی كهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.
زارع پور افزود: نرخ پوشش تحصیلی دانش آموزان مقطع ابتدایی در استان كهگیلویه و بویراحمد 98.50 درصد است.
نرخ پوشش تحصیلی دانش آموزان مقطع ابتدایی در كشور 99 درصد است.
وی گفت كه وجود شمار بالای مدارس یك و 2 دانش آموزی در مناطق مختلف استان نشان می‌دهد كه آموزش و پرورش تلاش می‌كند دانش آموزان بازمانده از تحصیل به چرخه سواد آموزی برگردند.
زارع پور تأكید كرد: آموزش و پرورش در نظر دارد با اجرای طرحی مناسب در این زمینه، افراد بازمانده از تحصیل را شناسایی و با بررسی علت‌های ترك تحصیل، زمینه برگشت آنان را به چرخه تحصیل فراهم كند.
مدیركل آموزش و پرورش كهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: هر ساله حجمی از جمعیت بی سواد در قالب سه دوره سواد آموزی، تحكیم و انتقال به استان‌ها ابلاغ می‌شود كه سهم كهگیلویه و بویراحمد سه هزار و 300 نفر در دوره سواد آموزی، یك هزار نفر در دوره انتقال و یك هزار و 300 نفر در دوره تحكیم بوده است.
زارع پور تاكید كرد كه از این تعداد تا پایان آذر ماه سال جاری در سواد آموزی 71 درصد، در دوره انتقال 97 درصد و 90.5 درصد در دوره تحكیم در استان تحقق یافته است.
براساس سرشماری عمومی نفوس و مسكن سال 90 میزان باسوادی در جمعیت 10 تا 49 ساله كهگیلویه و بویراحمد افزون بر 91.42 درصد است.
كهگیلویه و بویراحمد نزدیك به 700 هزار نفر جمعیت دارد كه 52 درصد آن در مناطق شهری و بقیه در مناطق روستایی زندگی می‌كنند.
خبرنگار** مسعود علیزاده** انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
1662/6110

سرخط اخبار استان‌ها