۳۰ آذر ۱۳۹۵، ۱۳:۱۱
کد خبر: 82353849
T T
۰ نفر
ادامه گشایش های برجام؛ ملی بانك پی.ال.سی(PLC) لندن به سیستم تسویه یورو متصل شد

تهران- ایرنا- معاون امور ارزی و بین الملل بانك ملی اعلام كرد: ملی بانك پی.ال.سی (PLC - سابسیدری بانك ملی ایران) در لندن به نظام پرداخت تارگت 2 (Target 2) متصل شد.

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی بانك ملی ایران، غلامرضا پناهی گفت: با این اتصال، امكان انجام نقل و انتقال به ارز یورو در منطقه اروپا توسط ملی بانك لندن فراهم شده و این بانك آماده ارایه خدمات كارگزاری به ارز یورو به بانك‌های ایرانی است.
عضو هیات مدیره بانك ملی ایران یادآورشد: در نظام‌های پرداخت یورویی تارگت 2، بانك‌های تجاری كشورهای اروپایی عملیات پرداخت و تسویه را از طریق یكی از بانك‌های مركزی اروپایی انجام می‌دهند.
به گزارش ایرنا، اتصال شبكه بانكی ایران به نظام بانكی بین الملل از دستاوردهای برجام است و بر این مبنا، پیش از این نیز بانك بین‌المللی پرشیا در انگلیس از طریق بانك مركزی آلمان به نظام پرداخت یورو موسوم به «تارگت 2» متصل شده بود.

** اتصال شعبه فرانكفورت بانك سپه به نظام تارگت2
شعبه فرانكفورت بانك سپه، دیگر بانك ایرانی است كه توانسته است پس از برجام به نظام تارگت 2 متصل شود.
در مجموع شعب بانك های ایرانی در خارج از كشور پس از برجام برنامه گسترده ای را برای بازگشت دوباره به نظام نقل و انتقالات ارزی در دستور كار دارند اما به دلیل آنكه بانك های ایرانی نزدیك یك دهه با نظام بین الملل ارتباط نداشته اند، در گام نخست نیازمند به روزرسانی اطلاعات و سیستم های خود هستند.
اقتصام**2025** 2023** خبرنگار: لیلا جودی** انتشاردهنده: لطیف نكوئی
۰ نفر