۲۵ آذر ۱۳۹۵، ۲۰:۲۵
کد خبر: 82348544
T T
۰ نفر
اتحادیه اروپا با تمدید 6 ماهه تحریم های روسیه موافقت كرد

تهران - ایرنا - خبرگزاری رویترز به نقل از دیپلمات های اروپایی از بروكسل گزارش داد كه سران اتحادیه اروپا با تمدید تحریم های ضد روسیه به مدت 6 ماه دیگر موافقت كردند.

به گزارش رویترز، سران كشورهای عضو اتحادیه اروپا در نشست روز پنجشنبه خود در بروكسل موافقت كردند كه تحریم های اعمال شده علیه روسیه به علت مناقشه اوكراین تا اواسط سال 2017 تمدید شود.
دیپلمات ها گفتند اتخاذ چنین تصمیمی برای تمدید تحریم ها علیه بخش های دفاع ، انرژی و مالی روسیه مورد انتظار بود و فرایند رسمی برای تمدید این تحریم ها اوایل هفته آینده انجام خواهد شد.
از سال 2014 پس از سقوط دولت وقت اوكراین با روی كار آمدن حكومت جدید و درگیری شبه نظامیان در شرق این كشور با نیروهای دولتی كه روسیه متهم به حمایت از آنان می شود، كی یف و مسكو روابط پرتنشی دارند كه به اعمال تحریم های ضد روسی گسترده غرب و همچنین اقدام متقابل مسكو منجر شده است.
پترو پوروشنكو رئیس جمهوری اوكراین روز پنجشنبه در گفت وگوی تلفنی با دونالد توسك رئیس شورای اروپا خواستار تمدید تحریم های وضع شده علیه روسیه به دلیل مناقشه در دونباس (شرق اوكراین) شد.
نشست شورای اروپا با شركت سران اتحادیه اروپا امروز پنجشنبه در بروكسل برگزار شد و در این نشست موضوعات از قبیل مهاجرت ، امنیت و اقتصاد و روابط خارجی اتحادیه اروپا مورد بحث قرار گرفت.
دونالد توسك و ژان كلود یونكر روسای شورای اروپا و كمیسیون اروپا و نخست وزیر اسلواكی رئیس دوره ای شورای اتحادیه اروپا ساعت 21 به وقت تهران در یك كنفرانس خبری شركت می كنند.
اروپام**1078**1908
مترجم: بابك جعفری **انتشار دهنده : افشار دارابی
۰ نفر

سرخط اخبار جهان