۲۲ آذر ۱۳۹۵، ۱۱:۰۳
کد خبر: 82342921
T T
۰ نفر
قرارگاه خاتم الانبیاء 113 پروژه در دوره دولت یازدهم اجرا كرد

تهران - ایرنا - فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) بابیان اینكه برای تحقق اقتصاد مقاومتی به صورت جهادی وارد میدان شدیم، گفت: در زمان دولت یازدهم 113 پروژه عمرانی توسط قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) انجام شده كه بیشتر آنها به بهره‌برداری رسیده‌اند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از پایگاه خبری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی؛ سردار سرتیپ پاسدار عبادالله عبداللهی فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) در مراسم افتتاحیه همایش مدیران و مسئولان قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) در تهران اظهار كرد: ابتدای سال 95 تفاوت‌های زیادی با دیگر دوره‌ها داشت زیرا در مجموعه قرارگاه سعی كردیم در راستای فرمایش های راهبردی مقام معظم رهبری برای تحقق اقتصاد مقاومتی، به صورت جهادی وارد میدان شویم.
وی افزود: حدود 550 میلیارد تومان پروژه نیمه تمام در كشور وجود دارد كه فاجعه‌ای بزرگ محسوب می‌شود.
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) با بیان اینكه این حجم از پروژه‌های نیمه تمام نیازمند تصمیمی جدی برای رفع مشكل است، گفت: قرارگاه در سال جاری 65 پروژه‌ در حوزه‌های گوناگون آب، راهسازی، نفت و غیره را در اولویت قرار داده و در عرصه‌های مختلف، 126 هزار میلیارد تومان برای آنها هزینه كرده است به طوری كه هم اكنون بسیاری از آنها بیش از 80 درصد پیشرفت دارند.
وی ادامه داد: از 65 پروژه مد نظر، 55 مورد به حوزه‌های عمرانی و 10 پروژه هم با زمان‌بندی بیشتر در حوزه نفت و انرژی اختصاص دارند و همچنین 25 پروژه عمرانی در حال حاضر به بهره‌برداری رسیده‌اند كه با حضور شخصیت‌های ملی از جمله رییس جمهوری، مراسم افتتاحیه آنها برگزار شد.
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) با اشاره به قضیه شركت صدرا، عنوان كرد: با مساعدت معاون اول رییس جمهور، مسئولیت برطرف كردن این مشكل را پذیرفتیم و اگر این اقدام صورت نمی‌گرفت با چالشی جدی مواجه می‌شدیم.
وی افزود: صدرا 10 سكوی نفتی در اختیار داشت كه اگر برای رفع معضل آن تلاش نمی‌شد، سایر پروژه‌های نفتی با مشكل روبه رو می‌شدند.
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) با اشاره به دغدغه ملی درمورد دریاچه ارومیه، خاطرنشان كرد: برای این منظور هم تونلی در حال احداث است كه حجم گسترده‌ای از روان آب ها را به این دریاچه سرازیر می‌كند.
وی به پروژه‌هایی كه در زمان دولت یازدهم توسط قرارگاه خاتم الانبیاء (ص)در دست اقدام هستند، اشاره و تصریح كرد: در مجموع 113 پروژه در حوزه های مختلف وجود دارند كه غیر از 25 طرح، بقیه آنها طی سال‌های گذشته به اتمام رسیده‌اند.
سردار عبداللهی افزود: از دولت و مجلس می‌خواهیم همانطور كه در زمان جنگ، با هدایت و ساماندهی مردمی در مقابل جهانیان به پیروزی رسیدیم، برای رفع بوروكراسی اداری موجود تلاش كنند تا باز هم بتوانیم با كمك مردم، توانمندی‌ها و ظرفیت‌های داخلی را فعال كنیم و در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی مد نظر رهبر معظم انقلاب گام برداریم.
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) با بیان اینكه استفاده از توان داخلی، موجب اشتغال بیشتر برای ایرانیان می‌شود، گفت: چنانچه از پیچ و خم‌های اداری بگذریم و در این زمینه شاهد آسان‌سازی مسیر باشیم، به موفقیت‌های بیشتری دست می‌یابیم.
وی خاطرنشان كرد: بیش از 150 هزار نفر شامل متخصصان، پیمانكاران و كارگران در پروژه های قرارگاه مشغول فعالیت هستند كه درصد كمی از آنها نیروی رسمی محسوب می‌شوند.
دوازدهمین همایش سراسری مدیران و مسئولان قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص)، امروز با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری، سردار سرتیپ پاسدار عباد الله عبداللهی فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص)، دكتر بروجردی نماینده مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین كوهستانی مسئول نمایندگی ولی فقیه در قرارگاه و جمعی از مدیران و فرماندهان مجموعه‌های فنی و علمی قرارگاه در تهران آغاز و تا 23 آذرماه ادامه دارد.
اجتمام**9132** 1569
تنظیم كننده: فرزانه سلامت بخش ** انتشار: علی حبیبی
۰ نفر

سرخط اخبار جامعه