۲۰ آذر ۱۳۹۵، ۱۹:۳۴
کد خبر: 82340851
T T
۰ نفر
سلطانی فر: حال ورزش در تعامل وزارت و كمیته ملی المپیك خوب است

تهران - ایرنا - وزیر ورزش و جوانان، گفت: هر زمانی كه بین وزارت ورزش و جوانان و كمیته ملی المپیك همكاری و تعامل وجود داشته، حال ورزش كشور خوب بوده است.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، «مسعود سلطانی‌فر» روز شنبه در دیدار با رئیس و اعضای هیات اجرایی كمیته ملی المپیك، تصریح كرد: سیاست وزارت ورزش دوری از حاشیه و جنجال به منظور توسعه هرچه بیشتر در تمامی عرصه‌ها است.
وی با اشاره به جایگاه مهم كمیته ملی المپیك، عنوان كرد: هر زمانی كه رابطه وزارت ورزش و جوانان با كمیته ملی المپیك خوب بوده، ورزش كشور رشد كرده و رویكرد وزارت ورزش در درجه اول تعامل عمیق، گسترده و عملی با این كمیته است.
وزیر ورزش و جوانان، ادامه داد: فلسفه حكومت اسلامی چیزی جز خدمت به مردم نیست و اینجا هستیم تا برای نیاز‌های ورزشی مردم تلاش كنیم.
سلطانی‌فر با اشاره به ظرفیت خوب اقتصادی كشور در 20 سال آینده خطاب به كیومرث هاشمی (رئیس كمیته ملی المپیك) گفت: اكنون زمان آن رسیده است كه تعامل گسترده‌تر و عمیق‌تر را بین وزارت و كمیته عملیاتی كنیم تا از این فاصله‌ها عده‌ای سوء استفاده نكنند. رویدادهای مهمی از جمله بازی‌های غرب آسیا، بازی‌های كشورهای اسلامی، بازی‌های آسیایی 2018 جاكارتا و المپیك 2020 را پیش‌رو داریم و فدراسیون‌ها باید برنامه آماده سازی خود را ارائه كنند و در یك مجموعه یكپارچه برای آنها تدبیر شود.
وزیر ورزش و جوانان در ادامه با اشاره به اهمیت رشته‌های پایه عنوان كرد: دیگر زمان آن رسیده است كه در رشته‌های پایه چون دوومیدانی، ژیمناستیك، شنا، تیراندازی و قایقرانی مدال آور باشیم.
وی ادامه داد: زمان اقدام اساسی در این حوزه و دادن یك شوك اساسی به فدراسیون‌های پایه و پرمدال رسیده است و به نظرم توانایی در این رشته‌ها با انجام كار اساسی وجود دارد كه اگر از همین امروز شروع كنیم، حتی اگر در المپیك 2020 هم نشود، در 2024 نتیجه آن را خواهیم دید.
سلطانی‌فر در ادامه در خصوص بحث منابع مورد نیاز در ورزش صحبت كرد و اظهار داشت: میزان اعتبارات دولتی اگرچه با 21 درصد افزایش در بودجه سال آینده دو برابر میانگین رشد سایر دستگاه‌هاست و این موضوع نشان دهنده رویكرد مثبت دولت برای حمایت از ورزش و جوانان است، اما باز هم میزان آن كم است و خیلی گره‌گشا نیست.
سلطانی‌فر در پایان در خصوص انتزاع المپیك از پارالمپیك گفت: باید كمك بكنیم كه این قانون به‌خوبی اجرا شود و نباید حساسیت زیادی در این خصوص به خرج دهیم.
در این جلسه تمامی اعضای كمیته ملی المپیك به جز «رسول خادم» عضو هیات اجرایی كمیته ملی المپیك (به دلیل شركت در مجمع اتحادیه جهانی كشتی) و «شاهرخ شهنازی» دبیركل كمیته المپیك (به دلیل حضور در نشست هماهنگی بازی‌های همبستگی كشورهای اسلامی در باكو) حاضر بودند.
ورزشی**3783**1379
تنظیم كننده: امیر میرزاییان، انتشار دهنده: هادی افتخاری
۰ نفر

سرخط اخبار ورزش