۱۳ آذر ۱۳۹۵، ۱۳:۵۷
کد خبر: 82330297
T T
۰ نفر
توليت آستان رضوي:پژوهش هاي روحانيت متناسب با نياز زمان باشد

بوشهر- ايرنا- توليت آستان قدس رضوي گفت: پژوهش و تحقيق روحانيت بايد با كار مداوم، همه جانبه نگر و متناسب با نيازهاي زمان باشد.

به گزارش ايرنا، آيت‌الله سيد ابراهيم رئيسي روز شنبه در كنگره علمي و پژوهشي علامه بلادي در بوشهر افزود: پژوهشگر و محقق بايد حضوري دقيق در مسائل داشته باشد و با مطرح كردن مسائل نو و نتايج مطلوب از تحقيق خود براي زندگي مردم گشايش ايجاد كند.
وي با اشاره به اينكه امروز فقه حكومت مي كند ادامه داد: روحانيت با بهره گيري از منابع غني و اجتهادي تمدن‌ساز مفتخر است كه در شرايط كنوني هيچ سئوالي را بدون ‌پاسخ نمي‌ گذارد.
رئيسي گفت: باوجود فضاسازي‌هايي كه عليه روحانيت انجام شده امروز مطمئن ‌ترين گروه مرجع در بين مردم در سراسر عالم روحانيت است كه اين افتخاري بزرگ براي اين قشر به شمار مي رود.
وي با اشاره به تفاوت‌هاي روحانيت با ديگر قشرها بيان كرد: جاي گيري علما در دل مردم رمز موفقيت و پيشتازي آنهاست و نمونه بارز اين امر عرصه دفاع مقدس است كه روحانيت نسبت به ساير اقشار و صنف ها بيشترين شهيد در راه ميهن اهدا كرد.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به ضرورت تلاش براي مقابله با اخلاق و افكار جاهلي گفت: جاهليت امروز مدرن و اتوكشيده است ولي در اين عرصه علما همچون گذشته تمام قد در برابر آن ايستادگي خواهند كرد.
وي با اشاره به نقش اساسي روحانيت در زمينه تعليم و تربيت جامعه گفت: مبارزه با جهل و بي‌تدبيري از وظايف و رسالت‌هاي روحانيت به شمار مي رود.
رئيسي يادآور شد: با وجود همه دشمني‌ها در عالم، امروز دست پيروزي با جبهه اسلام است.
وي گفت: هيچ‌گاه نمي‌توان كشتار مسلمانان در نيجريه و آفريقا و ساير كشورها را بي‌نتيجه بدانيم زيرا با افتادن هر مجاهد، مجاهدان ديگري قد علم خواهند كرد.
رئيسي در ارتباط با شخصيت آيت‌الله بلادي بوشهري گفت: اين روحاني چهره ‌اي مجاهد و عالمي فرزانه كه داراي جايگاه ويژه‌اي در تاريخ روحانيت استان بوشهر و حتي كشور است.
وي با اشاره به تاكيدهاي مقام معظم رهبري پيرامون جهاد كبير، يادآور شد: رئيسعلي دلواري‌ها و علامه بلادي‌ها به نام دين و با آموزه‌هاي ديني در مقابل خواست دشمن جهاد و يك ايستادگي ستودني داشتند.
آيت الله حاج سيد عبدالله بلادي درسال 1291 هجري قمري در بوشهر متولد و درسال 1331به جوار رحمت حق پيوست و در قبرستان وادي الاسلام در نجف اشرف به خاك سپرده شد.
ردودالسته (رد كتاب ابن تيميه)، زلال المعين في شرح احاديث الاربعين، كشكول، كشف الاسرار، لوايح و سوانح (مشتمل بر سخنراني ها، نامه ها و تلگرافهاي ايشان در ايام جنگ بين الملل اول و قيام دليران تنگستان، ايقاظ الحبيب في مظالم الصليب (افشاي جنايات استعمارگران مسيحي) از جمله كتابهاي آيت الله بلادي بوشهري است.
همچنين آيت الله بلادي از علمايي بوده كه شهيد رئيسعلي دلواري در قيام دليران تنگستان عليه استعمار پير انگليس از وي دستور مي گرفته است.
نخستين كنگره علمي و پژوهشي علامه بلادي روز شنبه با حضور شماري از، روحانيون، علما و انديشمندان ملي و استاني در مصلاي نماز جمعه بوشهر برگزار شد.
7212/6043 ** خبرنگار: عبدالصمد شهرياري** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
۰ نفر