تهران - ایرنا - جامعه روحانیت مبارز بمناسبت برگزاری راهپیمایی اربعین حسینی و شهادت جمعی از هموطنان در پیامی تاكید كرد: شهادت مظلومانه جمعی از زایران عزیز اباعبدالله الحسین(علیه السلام) در حلّه گواه صادق این حقیقت است كه دشمنان انسانیت و اسلامیت، از این یكپارچگی بیمناكند.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی جامعه روحانیت مبارز، متن كامل این پیام به شرح زیر است:
اَلسَّلامُ عَلَیْكَ یا اَبا عَبْد ِاللهِ وَعَلَي الاْرْواحِ الَّتی حَلَّتْ بِفِنائِك. عَلَیْكَ مِنّا سَلامُ اللهِ اَبَداً ما بَقینا وَبَقِیَ اللَّیْلُ وَالنَّهارُ و لا جَعَلَهُ اللهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّا لِزِیارَتِكُمْ. اَلسَّلامُ عَلَي الْحُسَیْنِ وَعَلي عَلِیِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَعَلي اَوْلادِ الْحُسَیْنِ وَعَلي اَصْحابِ الْحُسَیْنِ.
حضور طوفانی و شورآفرین عاشقان شهید كربلا و رهپویان جان بركفِ طریق عاشورا در راهپیمایی دشمن شكنِ اربعین، نمایشگاه ارادت جهان اسلام و در صدر آنان ایران اسلامی، به ساحت منوّر آل الله (علیهم السلام) بود. این موج توفنده حماسه و معنویت، از یك سو نماد اظهار اشتیاق آزادی خواهان بر آستان قدسی حسین بن علی (علیه السلام) و از سوی دیگر، احیاگر و پاسدار یاد و خاطره مفهوم شكوهمند شهادت، آن هم در هجوم تبلیغات رنگارنگ دشمن بود.
ملت دینمدار و انقلابی ما، با آگاهی از وجود خطرات بی شمار در مسیر زیارت، قدم صدق در راه حماسیِ اربعین گذاشتند و دیگربار ثابت كردند كه هنوز و همیشه، خون سازش ناپذیریِ مولایشان حسین(علیه السلام) در رگ هایشان جاری است. حركت خودجوش و مؤمنانه زایران شهید نینوا این حقیقت را پیش جهانیان گذاشت كه «اربعین»، مانند «عاشورا» یك روز نیست و «كربلا» فقط جغرافیا نیست و نور حسینی، به رغم بدخواهان، خاموش شدنی نیست: یُرِیدُونَ أَن یُطْفِؤُواْ نُورَ اللّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَیَأْبَي اللّهُ إِلاَّ أَن یُتِمَّ نُورَهُ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ.
شهادت مظلومانه جمعی از زایران عزیز اباعبدالله الحسین (علیه السلام) در حلّه نیز گواه صادق این حقیقت است كه دشمنان انسانیت و اسلامیت، از این یكپارچگی بیمناكند. این از خدا بی خبران و سپاهیان جهل و تباهی و خباثت و ددمنشی و حامیان مستكبر و جنایتكار آنان بدانند كه ملت بیداردلِ ایران و شیفتگان آستان حضرت اباعبدالله الحسین(علیه السلام) عاشقانه و پیوسته در این مسیر گام برمی دارند. طوبی لَهم و حُسنُ مَآب.
سلام و درود خدا بر این مردم آگاه و ولایی كه پیام شكست ناپذیریِ حق را این بار از گلوی حماسی خون خدا فریاد زدند و آن را با بهره گیری از «رسانه اربعین» پیش چشم جهانیان گذاشتند! مردم ما وظیفه عاشورایی خود را در اوج نزاع ها و خشونت طلبی های داعش و در نهایتِ تهدیدهای نابخردانه، خوب به انجام رساندند. آنان با گام های خسته و بدن های غبارآلود، هم مشی خشونت پرهیزی را ترویج دادند و هم آمادگی خود برای مبارزه را به نمایش گذاشتند.
اینك كه راهپیمایی اربعین، به سنتی عالمگیر بدل شده و همه جا سخن از این حركت عظیم شیعی است، پیشگامان عرصه فكر و فرهنگ باید این حركت را متناسب با تحولات جامعه جهانی اسلام توسعه دهند و، مهم تر از آن، سهم و نقش آن را در پی ریزیِ زندگی فردیِ دینی تبیین كنند و نشان دهند كه یك عبادت فردی چگونه می تواند به رستاخیزی عظیم و حركتی جمعی تبدیل شود و عرصه خدمت رسانی، محبت ورزی، مبارزه با ظلم، مانور قدرت و تظلم خواهی مؤمنانه و حماسی و مظهر مودّت و محبتِ پرشور انسان ها به یكدیگر و جلوه گاه ابهت اسلامی و دینی باشد. از دولت و همه نهادهای فعال و دست اندركار نیز تشكر می كنیم و انتظار داریم تمام توان و ظرفیت خود را برای خدمت رسانی هرچه بهتر و بیشتر به عزاداران اربعین در سال های آینده به كار گیرند. اللهم اجعل محیانا محیا محمد و آل محمد علیهم السلام.
سیام**6084*1449*تنظیم:امیر خان زاده*انتشار:امیر كاردان راد

سرخط اخبار سیاست